wanneer de hond uitlaten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 14 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi,

ik heb een vraag...

Ik heb een hondje en zou niet weten hoe ik die moet gaan uitlaten als ik bevallen ben.(na kraamhulp ;) ) Tijdens de kraamtijd doen mijn ouders het wel en evt. mijn vriend, maar hierna gaat mijn vriend weer werken en mijn ouders ook. Hoe ga ik dit doen. Zou ik smorgens m'n kindje eeen kleine 15 min laten liggen? (vind dat zon akelig idee)

miss hebben jullie iedeen :D

groetjes

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ehhh, ik neem Jayden gewoon mee.... in de wagen. Ik zou hem denk ik niet alleen durfen laten.

groetjes Setje

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier hetzelfde probleem maar dan met 2 honden ;) Alleen wij hebben voor de deur een uitlaatstrook dus ik kan ze denk gewoon wel ff laten plassen voor de deur (met babyfoon op zak) en dan moet mijn man of ik s'avonds maar langer met ze lopen.... Nu laat ik ze daar ook wel eens snel plassen, is wel makkelijk kan de deur gewoon open laten staan.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Neem een babyfoon met 3 km bereik.
    dat gaan wij in iedergeval doen.
    anders kunnen we nooit meer samen de honden uitlaten.

Mijn dochter liet ik gewoon een kwartier alleen, maar dat kind sliep echt overal doorheen vanaf dag 1, dus ben nog nooit thuisgekomen dat ze lag te huilen.

bovendien, er kan echt heel weinig gebeuren als je er echt heel even niet bent ( als geen kaarsjes laat branden en andere enge dingen uiteraard)
    en als ze dan 5 minuten huilt. Dat is zielig maar zal geen trauma veroorzaken.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij laten de hond altijd om 7 uur uit als eerste keer, en de tweede keer pas tussen 11.30 en 12.30. Dan ga ik meestal een 45 minuten naar het park.
    Dan neem ik ons kindje mee in de wagen of in een draagzak. Dat kan de eerste 3 a 4 weken nog niet natuurlijk, dus dan laat ik hem even een rondje om het huis. Dan later maar een lange wandeling. Gelukkig is het dan lang licht buiten. Een rondje van 5 a 7 minuten kan echt wel, ik ben dichtbij.

Dan rond 17.00 pas weer, en dan probeer ik hem mee te nemen, of anders moet hij even wachten tot 17.30 en dan kan hij met mijn vriend mee, even een half uurtje rennen.

6. ik laat hem meestal uit als de kleine gegeten heeft ff gespeeld heeft en dan naar bed gaat... hij huilt altijd even voordat hij in slaap valt en het is maar een rondje van 5-10 min, en dat is ok de tijd dat ik hem zowiezo laat huilen als hij net op bed ligt...

7. Niet meer actief

Je kind kan toch gewoon mee?
    Daar heb je toch een kinderwagen voor?

Ik heb ook een draagdoek gekocht. Dus ik ga gewoon, zodra ik weer kan lopen lekker naar het park, bos, noem maar op.

Raak ik gelijk al die kiloos kwijt. En een uurtje in de frisse lucht daar is nog nooit een kind slechter van geworden!

Enne... Hoezo zou het de eerste 3 a 4 weken niet mee kunnen?

8. nou ik heb een jack russel van ong een ruim jaartje en die is nog heel speels en druk, met gevolg als ik alleen met kinderwagen loop en hem vasthoud loopt hij iedere keer er voor door etc en zit ie in de knoop, we leren hem aan met kinderwagen te lopen maar dat doen we als mijn vriend erbij is, houd ene de hond de ander de wagen, en dat gaat steeds beter

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik sta echt te kijken hoeveel mensen gewoon een rondje gaan lopen als het kind in huis ligt.. :confused:
    Ik zou het mezelf echt nooit vergeven als er dan iets zou gebeuren en ja er kan ook wat gebeuren als je in huis bent, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je er was dus er niets aan hebt kunnen doen. Toen wij klein waren was er in het nieuws dat een stel even samen naar de brievenbus liep echt om de hoek van de straat, liepen ze naar huis stond hun huis in lichterlaaien met 3 slapende kinderen erin.. moet je toch niet aan denken dat je zoiets overkomt :cry:

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik kan mijn kleine niet meenemen hoor met 2 zeer enthousiaste labradors....Misschien na een tijdje in de draagdoek als ze wat ouder is. Maar met de kinderwagen gaat helaas niet lukken.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik zou mijn meisje ook niet alleen laten, maar ik heb het voordeel dat ik in de deur opening kan blijven staan en de honden ff snel kan laten plassen ;) En s'morgens en s'avonds krijgen ze lange wandeling :D

12. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    hmm , je kunt je kindje toch wel meenemen?

kan er minder gebeuren als wanneer je je beeb alleen thuis laat (volgens mij vergeef je je het nooit als er iets gebeurt!)

ik zal de kinderen ook 4x per dag naar school moeten brengen en tja dan zal mijn beeb toch meemoeten.

maar zie het probleem niet zo

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ga het huis ook niet uit ;)

14. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Kanje man niet smorgens voor hij gaat werken een klein rondje doen en als jij dan klaar bent met de kleine een rondje met de wagen ofzo?

Dan is de hond de ergste last al kwijt. Mijn vriend laat altijd voor hij gaat werken de hond even uit al is het maar 2 minuten.

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Als het dadelijk zover is ga ik gewoon met kleine en hondjes wandelen. Alleen thuis laten zou ik nooit doen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

16. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb ook de vraag waarom met de eerste 3 à 4 weken niet? Mag het dan nog niet?

Melanie

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja ik vraag me ook af vanaf wanneer de kleine mee mag.

Ja mijn vriend zou idd de hond vast buiten kunnen laten maar of het veel zin heeft om 5uur smorgens al, ach ja alle beetjes helpen.

maar denk wel dat ik de kleine zo vaak mogelijk mee neem, maar ook wel eens laat wachten...kan denk ik wel af en toe.

gr

18. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hmm ik denk dat dat allen thuislaten een gevoel is hoor.
    De kans dat ie buiten iets oploopt zal niet kleiner zijn dan binnen.

Wat kan er gebeuren als je hem tien minuten alleen laat ?
    behalve brand, neerstortende vliegtuigen en andere onwaarschijnlijke maar verschrikkelijke rampen, waarvan de kans net zo groot is als dat je samen door een te hard rijdende auto geschept wordt oid.

in de leeftijd dat ie zijn bed uit probeerd te klimmen, als ie ziek is, als ie een huil/ regeldag heeft etc etc.. tuurlijk dan kun je er dan even niet bij weg.

Maar verder , net gevoed, schone luier, moe... dan red ie het wel even zonder mij hoor.
    Uiteraard als ie wakker is gaat ie gezellig mee in de draagdoek.

Als ik na het verlof weer volledig aan de slag ben, dat vind ik pas eng, hem in handen van iemand anders achterlaten. Maar goed die zijn ervoor opgeleid, dus gewoon doorbijten ( lekker off topic)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb gehoord van vriendinnen en familie enz dat een baby beter de eerste 3 weken niet mee naar buiten moet. Waarom weet ik niet, maar ik ga het gewoon niet doen. Wel in de tuin misschien, als het mooi weer is.

En alleen thuis laten, ach 5 minuten kan echt wel hoor. Ik loop om het huis heen, dus ik zie alles wat er gebeurt. Als ik een raam open houd zou ik zelfs alles nog kunnen horen.

20. Niet meer actief

Wannabe, ik werk bij de brandweer... En brand is toch echt niet zo onwaarschijnlijk hoor! Tenzij je alle stroom en gas afsluit als je gaat lopen...

Echt, als je ziet hoe snel iets in de brand kan vliegen of bijv. hoe vaak een ketel ontploft. Ik wil het echt niet op mn geweten hebben...

Om het vliegtuig, de ontspoorde trein, de buitenaardse wezens maak ik me idd ook niet zo druk.
    Maar brand heb je echt sneller dan verwacht!

Deel Deze Pagina