De titel zegt het al. Welke melk kan ik proberen om koemelkallergie uit te sluiten. Kleine is vanaf 9 weken oud al verkouden, benauwd, hoest en proest de hele dag (inmiddels 20 weken). Ze is wel ontzettend vrolijk en groeit goed ze is met haar 8 kilo en 66 cm een flinke meid voor haar leeftijd. Nu heeft de huisarts bloed laten prikken op koemelkallergie en nu krijg ik verschillende reacties hier op het forum dat dat niet altijd vast te stellen is met bloed prikken. Normaal ben ik zo van als de artsen het zeggen dan zal het wel zo zijn maar stel dat het toch wel zou kunnen dan wil ik er alles aan geprobeerd hebben. Welke melk raden jullie dan aan en hoe lang moet ik dat uitproberen voordat je resultaat ziet. En wat nou als ze die niet lust?
Hero pep, nutrilon pepti die zijn in de vrije handel te koop dus kan je zonder verwijzing proberen. Bij onze dochter was dit voldoende, voor onze zoon moesten we een stap verder met allergy care van hero. Hero is wat goedkoper als nutrilon en heeft niet de problemen met opkopen en handelen die nutrilon wel heeft. Daarbij vind ik het zelf wel fijn dat hero gewoon in een kartonnen doos met folie verpakking geleverd wordt en niet elke week zo'n grote verpakking bij het afval.
Een allergie is inderdaad niet goed vast te stellen met een bloedtest onder de 4 jaar. Die kan zowel vals positief als vals negatief zijn. De enige manier is om daadwerkelijk de voeding te veranderen en te kijken wat er gebeurt. Bij alleen langdurig verkouden denk ik zelf niet aan een koemelkallergie, maar het is natuurlijk niet de fijn dat je kindje zo lang verkouden blijft. Ziet de huisarts nog een andere reden waarom het zo lang duurt? Bijvoorbeeld iets met de luchtwegen? Een virus waar op getest kan worden? Longontsteking uitgesloten? Als het problematisch blijft, en jij voelt je er niet goed bij, kan je ook een verwijzing vragen naar de kinderarts. Qua koemelkallergie: ik begrijp dat je kunstvoeding geeft? Dan is normaal gesproken inderdaad pepti de eerste dieetvoeding die geprobeerd kan worden. Je kan dat zelf in de drogist of bij de apotheek kopen. Na een week of 2 zou je toch wel verbetering van de klachten verwachten.
Pepti inderdaad. In het beste geval zie je na een paar dagen al resultaat maar globaal hebben koemelk eiwitten twee weken nodig om het lichaam te verlaten. En dus geen onrust meer te veroorzaken. En zoals ik in je andere topic al zei: nee, bloedtest is niet voldoende om koemelkallergie uit te sluiten. Echt jammer dat je arts zoiets beweert.
Z. heeft ook sinds een aantal weken pepti voorgeschreven gekregen. Ik loop met haar bij een kinderarts dus ik krijg het volledige bedrag vergoed.
Bij onze jongste is ook koemelkallergie vastgesteld dmv een dubbelblinde provocatietest. Hij krijgt sinds hij 7 weken is Nutramigen en daarop doet hij het super! Meestal heeft de apotheek wel een blik op voorraad, maar een grotere hoeveelheid moeten ze bestellen. Is wel duurder, een blikje van 400 gram kost rond de 18 euro. Bij Pepti hoor ik van verschillende mensen dat het wel een week of 2 goed gaat maar dat daarna de klachten terugkomen. Dit is alleen als het ook echt koemelkallergie blijkt te zijn. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Heeft je dochter nog andere klachten dan?
De eiwitten van geitenmelk lijken heel hard op die van koemelk. Dus kinderen met koemelkallergie reageren vaak ook op geitenmelk. Wat hierboven gezegd wordt over pepti en nutramigen klopt overigens. Nutramigen is een 'zwaardere' dieetvoeding, met nog sterker verknipte eiwitten zodat kinderen die op die eiwitten reageren, ze niet zouden herkennen. De eerste stap is echter altijd pepti, om te vermijden dat je je kind op een te 'zwaar' dieet zet.
Klopt, áls je kindje inderdaad koemelkallergie heeft, is het niet aan te raden om voor het 1e jaar als vervanging soja of geitenmelk te gebruiken. Deze eiwitten lijken sterk op de koemelkeiwitten, waardoor de kans op een allergische reactie groot is.
Je moet het via kinderarts doen Bloed prikken ervoor zo klein is natuurlijk onzin hihi is pas met 4-6 jaar betrouwbaar. Kinderarts eerst moet reflux uitsluiten. Dan licht koemelkallergie door pepti bijvoorbeeld. Hoesten is geen teken koemelkallergie maar teken van reflux!!! Hier diverse kinderartsen gehad vraag over. Verkoudheid etc kan aanleg door koemelkallergie luchtwegen slecht maar hoeft niet. In kort: hier vanaf geboorte verkouden, hoesten, huilen, darmkrampjes. Echter goede groei, blije kind na osteopaat helemaal. Door enkel dat ze wat rode uitslag had en krampjes kinderarts gaf pepti. Ging ok ermee enkel waterdune ontlasting verkoudheid ook bleef net ala ini mini reglux. na 6wk terug naar standaard. Na 2 weken allergische reactie hele buik zat onder pukkels en eczeem. Kinderarts gaf gelijk neocate en na 2e fles trok reactie weg, geen refux meer (wat 3-5x was tussen flesjes klein mondje nu 0.0). Waterdune ontlasting is er nog steeds wel Op je vraag welk melk: enige melk die echt echt niets heeft is neocate kost 70 euro p 400gr! En dat is dus echt rnige welk uitsluitstel kan geven dus als klachten niet weggaan in geen allergie op koemelkeiwit. Verder kindje hoeft niet extreem reageren en iets minder eiwit kan al goed doen dan pepti kan al voldoende zijn. Kinderarts kan je veel beter helpen dan huisarts bovendien huisartsen mogen geen machtigingen tegenwoordig geven voor dieetvoedingen naast pepti Maar zoals andere zeggen verkoudheid is niet directe sympthom van koemelkallergie. Wel stel is er (licht) koemelkallergie dan kindje kan oon andere allergieen en gevoelligheid hebben/ontwikkelen waaronder voor luchtwegen en extra vaatbaar voor virussen etc. Het ligt ook aan het winter nu veel babys chronisch verkouden. Hier dus kinderartsen in kinderziekenhuis (juliana) doen onwijs moeilijk over koemelkallergie want volgens hun is niet zo vaak zoals men denkt. Reflux is altijd eerste waaraan ze denken. We kregen neocate alleen omdat ze zichtbare allergische reactie had op standard voeding anders zouden we pepti krijgen alweer. En neocate kregen we voor proef 1 maand na die maand gaan we weer terug op standaard kijken of er veranderingen optreden.
Het hoesten wat ze doet is alleen slijm van die eeuwige verkoudheid. Ze heeft verder geen symptomen van koemelkallergie alleen al.12 weken verkouden, hoesten, benauwd af en toe, piepen , rochelen soms snot. Kinderarts vroeg of er een koemelkallergie test gedaan was en toen ik de bloedtest noemde zei ze "dat is dus al gechekt"
Het kan echt hoor. Dochter had zware koemelkallergie. Toen ze op anderhalf geen Neocate meer kreeg, kreeg ze sojagroeimelk. Anderhalve maand later realiseerde ik me dat ze letterlijk al die tijd al snotterde en slijmen had. Toen ik met de soja stopte, was die kwestie de dag erna volledig opgelost.
Hier was mijn meisje ook al vanaf 6 weken chronisch verkouden. Naast deze klachten had ze ook andere klachten. Eerst pepti geprobeerd dat ging opzich goed maar krampen bleven wel. Nu sinds 3 weken over op de nutramigen en alle klachten zijn letterlijk verdwenen inclusief de verkoudheid klachten dus het kan degelijk wel!