Strippen

Discussion in 'De bevalling' started by wendysunny, Mar 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Had het strippen effect?

1. Nee.... helemaal niet

2. Misschien een beetje

3. Ja ik beviel dezelfde dag

4. ja ik beviel een dag later

5. ja ik beviel 2 dagen later

6. ik beviel in de week van het strippen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    Wie is er gestript en had dit effect??

Zo ja.. binnen hoeveel uur/ dagen??

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik ben op dinsdag gestript en op vrijdag bevallen..
    Maar als je binnen 48u na het strippen niet bevallen bent komt het in ieder geval niet meer daardoor. Dus mijn bevalling kwam niet door
    het strippen..

3. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    oke dus het moet wel snel effect hebebn zeg maar... nou we zllen zien he?

4. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ik ben op zondag of maandag gestript (weet het al niet eens meer) maar op woensdagavond is het begonnen. De vk zei toen tegen mij dat als het niet binnen 24uur begon het niet door het strippen kwam.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    bij hoeveel weken werd je gestript dan?

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Was pas laat met 41.3 of 41.4 weken.

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    oke... dan is 38.6 erg vroeg zeker?

8. anna6

anna6 Bekend lid

Jul 7, 2009
    575
    88
    28
    Ik ben gister gestript, daarna de verdere dag veel gerommel en 's avonds heftige buikpijn. Helaas is na een goede nachtrust alles weer rustig:(
    Volgens de verloskundige kan het strippen 12 uur effect hebben, alles wat daarna komt is niet meer door het strippen.

9. anna6

anna6 Bekend lid

Jul 7, 2009
    575
    88
    28
    @wendysunny: strippen bij 38.6 is zeker vroeg ja. Alles wat bij het strippen gedaan wordt, kan bij een volgende keer niet meer. Het is wel zo dat het alleen effect heeft als je lichaam er klaar voor is, en hoe langer je er mee wacht hoe meer kans je hebt...

10. Seth

Seth Niet meer actief

ben niet gestript... net niet want kleine meldde zich zelf op de verplichte stripdag... maar ik heb een aanvulling voor je polll

Misschien is het verstandig (?) om te vragen hoeveelste kindje het is, want dat schijnt ook uit te maken, of strippen effect heeft.
    Bij en volgend kind is de kans op slagen groter...

(iig volgens mijn vk... want ik wilde niet gestipt worden omdat ik niet wilde dat ik een hoop last zou krijgen en verder niets, vandaar dat ze het uitgesteld had, maar vertelde dat de kans van slagen veel groter zou zijn)

11. Tash78

Tash78 Lid

Mar 7, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 38 weken en 5 dagen zwanger. Zojuist bij de verloskundige geweest en die stelde zelf voor, omdat het mijn tweede kindje is om volgende week donderdag (39+6 dagen zw) te gaan strippen bij me. Ik kon haar wel zoenen, werd zelf een beetje emotioneel, want door die stomme bekkenklachten ben ik het nu echt zo zat! Mijn eerste is met 39+3 geboren, dus er is natuurlijk een kans dat deze voor het strippen al geboren gaat worden. Ik ben wel blij met de reacties op de poll, weet ik er ook gelijk meer vanaf. Ik vind het overigens wel erg spannend hoor, ooit gelezen dat het erg pijn doet om gestript te worden...

12. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Tash.. Dan moet je zeker ook bij de fysio lopen voor je bekkenklachten? Want ik heb het nu ook ineens sinds gister en zwaar gevoel in me onderbuik maar strippen zullen ze niet zo gauw doen ben ik bang! Ik ben het wachten zat :(:D

13. Tash78

Tash78 Lid

Mar 7, 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mariiyelle,
    Ik heb al sinds half november behoorlijk bekkenklachten. Met mijn fysiotherapie en de oefeningen die ik thuis moet doen heb ik het zeer beperkt weten te houden, tot de afgelopen 3 weken eigenlijk. Ik kan mijn oefeningen door mijn dikke buik ook niet meer goed doen, op zich is de pijn nog wel te doen. Alleen zit er nu steeds een zenuw klem bij mijn benen waardoor ik gewoon niet meer verder kan lopen, mijn been schakelt zich met een rotgevoel gewoon uit en moet ik even wachten tot ik weer een stap kan verzetten. Voor de rest heb ik gewoon ook denk de gebruikelijke ongemakken zo op het eind, maar ja. Ze heeft het overigens volgens mij van het strippen niet voorgesteld vanwege mijn klachten, ik had het vanmiddag namelijk helemaal niet uitgebreid over gehad. Ze stelde het op het einde van de controle zelf voor, ze zei omdat het je tweede is kunnen we je volgende week strippen dat je bevalling op zou kunnen wekken als het nog niet is gebeurd. Ik was zelf ook erg verrast op dat moment hoor, ik was ook altijd in de veronderstelling dat ze dat nooit zomaar doen! Ik vind het prima hoor, mij hoor je niet!
    Misschien voor jou iets om dit toch maar even na te vragen? Niet geschoten is altijd mis toch?

14. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Morgen toch naar de vk toe en dan vraag ik het wel even!

Maar jeetje.. das ook niet leuk..

Ik heb al vanaf gister alleen maar harde buik en pijn in me onderbuik.. Wat dat inhoudt weet ik ook niet! :(

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Strippen doet geen pijn, vond ik dan, maar fijn is het ook zeker niet.

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben dinsdagavond gestript en de volgende ochtend vond ik de slijmprop. Maar verder dus nog geen weeenactiviteit helaas. Of die slijmprop door het strippen komt, tja, zit er dik in, maar of ik daardoor ook eerder beval? Geen idee.

Ik vond het wel effe een gemene steek, dat strippen. Maar ik vond een spiraaltje zetten heftiger, maar die pijn vond ik vergelijkbaar. En nu heb ik een beurs gevoel onderin. (anderhalf a twee dagen later dus)

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij mijn jongste ben ik gestript, 3x zelfs en helaas zonder resultaat. En dat terwijl ik al wel ruim 3 cm ontsluiting had. Het verbaasde de vk ook, die zei ook steeds, nou tot straks he. Hier niet gehlopen dus

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Hier helemaal niks met het strippen.

Heb trouwens ergens gelezen dat strippen pas werkt als je 41 weken zwanger bent, en dat je dan binnen 6 uur resultaat moet hebben, anders komt het niet meer van het strippen. Maar goed, baat het niet schaad het niet!

19. anna6

anna6 Bekend lid

Jul 7, 2009
    575
    88
    28
    Ik vertrek over een kwartier om voor de tweede keer te laten strippen... Eergister wel effect gehad, alleen niet het resultaat opgeleverd waar we op gehoopt hadden!:D
    Hopelijk kan 'k straks haast niet meer thuis komen door de heftige weeen!:)

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    anna ik hoop het voor je.....

maakt het veel uit of je bij 1e of 2e kindje laat strippen?

Share This Page