Inleiden vanwege zwangerschapdiabetes

Discussie in 'De bevalling' gestart door Aim, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik ben nu 37 weken zwanger en maandag 38 weken. Vanwege zwangerschapdiabetes zou ik worden ingeleid met 38 weken. Maandag heb ik een afspraak in het ziekenhuis en gaan ze bepalen wanneer ze me gaan inleiden. Il ben zo ongeduldig nu en wil zo graag weten wanneer ik het kan verwachten. Voor degene die in dezelfde situatie hebben gezeten met hoeveel weken/dagen werd jij ingeleid met zwangerschapdiabetes ?

2. Adya

Adya Actief lid

25 apr 2016
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aim, voor mij is het de tweede zwangerschap met diabetes. Vorige keer bleven mijn waardes goed met een dieet en ben ik met 39+6 weken ingeleid. Nu gebruik ik insuline en word rond 38 weken ingeleid.

Wanneer je wordt ingeleid, hangt dus vooral af van de vraag of je insuline of dieet hebt en een beetje van het ziekenhuis waar je onder begeleiding bent. Bij insuline zal je vrijwel overal rond 38 weken worden ingeleid. Bij alleen dieet is er weinig wetenschappelijk bewijs voor inleiden. Sommige ziekenhuizen doen het wel, vaak dan rond de uitgerekende datum. Maar er zijn er volgens mij ook die dan een spontane bevalling afwachten. Mits de groei van je kind normaal is, overigens, want ik geloof dat ze bij een groot kind wel eerder inleiden.

Is dit je eerste kindje?

Deel Deze Pagina