Medische indicatie, inleiden...maar?

Discussie in 'De bevalling' gestart door warhoofd, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Wegens medische redenen wordt ik waarschijnlijk rond de 38ste wk ingeleid. Ikvroeg me ookaf of het dan nog medisch is als zeeerst de vliezen doorprikken in de hoop dat het zelf op gang komt, zoniet na 1 uur infuus erin? Is dit ook medisch of echt alleen als je meteen aan infuus wordt gelegd.

2de zwangerschap met infuus ingeleid en wil nu vragen of ze eerst de vliezen door willen prikken omhetzelf op gang te laten komen, maar weet niet of dan nog het medisch is?

Thanks
    x

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Ze kunnen alleen je vliezen breken als je al een paar cm ontsluiting hebt. Dus ze zullen denk ik dan toch eerst een infuus moeten geven.
    Maar zowiezo als je ingeleid wordt is het een medische indicatie volgens mij..

3. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Inleiden is altijd medische indicatie. Het maakt niet uit hoe ze het doen.
    Zelf ben ik bij beide bevallingen ingeleidt. Bij de eerste 2x met hormoongel waarbij na de tweede keer de vliezen spontaan braken en het verder ging als een spontane bevalling.

Nu bij de laatste bevalling hebben ze 1x hormoongel ingebracht en daarna de vliezen gebroken omdat ik al 2cm ontsluiting had. Hierna is de bevalling verder ook spontaan verlopen.

Hier dus geen enkel infuus bij het inleiden. Ze kijken inderdaad naar de ontsluiting en de stand van de baarmoedermond om te bepalen waarmee ze beginnen en dan kijken ze verder of en hoe je lichaam het oppakt voordat ze verder gaan.

In ieder geval veel succes en mij is het eigenlijk beide keren wel meer gevallen. (het inleiden dan, de bevalling zelf was de tweede maal een hel maar daar kon niemand wat aan doen.).

Groetjes
    Krissa

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Zodra jij een medische reden hebt om kunstmatig de bevalling op te wekken dan is het zowiezo medisch anders zouden ze niet hoeven in te leiden. Dus medisch is het zowiezo. Je kan natuurlijk vragen of ze als het kan alleen vliezen willen door prikken em of je dan naar huis mag, en daar de eerste weeen en cm mag doem en latet naar het ziekenhuis te gaan, wat is de reden? Want soms is het veiliger om echt alkes in het ziekenhuis te doen, maar goed dit zal je met je gyn moeten overleggen.

Deel Deze Pagina