Vruchtwater of afscheiding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bloom24, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Beste verloskundigen,

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest, omdat ik twijfelde of ik weer een vaginale schimmelinfectie had.
    Dit heb ik 2 maanden geleden ook gehad, maar had toen veel meer symptomen. (heel veel jeuk, branderigheid, groenige stukjes afscheiding)
    De symptomen die ik nu heb zijn veel minder, (klein beetje jeuk en afwijkende afscheiding) maar uit onderzoek van de huisarts bleek dus wel een schimmelinfectie en heb ik weer een kuurtje meegekregen.

Maar nu ben ik een vraag aan de huisarts vergeten te stellen... (is een nieuwe en voel me (nog) niet echt bij haar op mijn gemak)
    Namelijk dat ik vind dat mijn afscheiding ook zoetig ruikt en of dit van de schimmelinfectie kan komen of dat het ook vruchtwater kan zijn?

Van de week op een informatieavond over de bevalling gehoord dat je vruchtwater kunt herkennen aan de zoetige, weeiige geur. Heb het nog nooit eerder geroken, dus zou niet weten of dat wat ik ruik nu aan die beschrijving voldoet!

Ik verlies nu al anderhalve week meer afscheiding dan normaal en het lijkt dus ook wat zoetig te ruiken.
    Ik weet dat de vergrote hoeveelheid afscheiding kan komen door de schimmelinfectie, maar hoe weet ik zeker of het niet ook toevallig kan komen doordat ik vruchtwater verlies?

Verder heb ik geen klachten, geen harde buiken en voel de baby goed (zelfs meer dan anders) bewegen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes,
    Hen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het is soms inderdaad heel lastig om een onderscheid te maken maar meten is weten dus ik zou voor de zekerheid er wel even naar laten kijken! Bel morgen even je verloskundige!

Imke

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Hoi,
    Bedankt voor het snelle antwoord!
    Ik vind het altijd lastig om ze 'buiten kantoortijden' te bellen voor iets wat misschien eigenlijk helemaal niets hoeft te betekenen. Maar zal het dan nu wel even doen!

Deel Deze Pagina