Hoi dames! Ik ben zwanger van ons eerste kindje en kan niet wachten tot hij/zij geboren word! Nou moest ik net naar de wc om te plassen, wc papiertje, klaaar! Althans dacht ik, ik voel wat lekken, kijk naar onder, alsof er melk aangemengd met water uit sijpelt Beetje op wcpapiertje laten lekken en gevoeld, net water.. Is het gewoon heeeeeel waterige afscheiding, of toch wat vruchtwater Verloskundigepraktijk is tot 12u te bereiken muv spoedgevallen.. Heb niet het idee dat het spoed is, maar ben wel nieuwsgierig! Vandaar mijn vraag aan jullie,, Komt iemand dit bekend voor? Liefs!
Ja ik had dat ook! Bij mij bleek het waterige afscheiding te zijn. Maar ik zou het toch laten checken hoor!
Ik heb dat ook wel eens gehad en dat was bij mij ook gewoon waterige afscheiding. Toen mijn vliezen wel echt braken was daar echt geen twijfel over mogelijk, dat gutste eruit bij iedere beweging die ik maakte nadat er eerst een flinke plens uit kwam. Maar je hoort dus ook wel vaker dat het er druppelsgewijs uitkomt, dus als je twijfelt zeker bellen. Heb je al geprobeerd op je hand te blazen? Als er dan gelijk weer vocht uitkomt is de kans groot dat het vruchtwater is.
Bij twijfel bellen. En dat verhaal dat blazen op je hand kan uitwijzen of het vruchtwater is klopt niet altijd. Bij mij werkte het niet en mijn vliezen waren toch echt gebroken. Weliswaar hogere vliesscheur, maar toch echt gebroken vliezen.
Dat heb ik ook een aantal keer gehad en dat was geen vruchtwater. Vruchtwater stroomt er uit en voelt een beetje lauwwarm, nadat je vliezen zijn gebroken blijft het ook echt beetje bij beetje eruit komen. Alsof je je plas niet meer kan inhouden. Dat is niet te missen. Ik denk toch dat dit gewoon afscheiding is.
Vruchtwater hoeft niet perse met een vloed eruit te komen. Dat kan ook heel geleidelijk aan. Zijn een vrouwen die hebben een klein gaatje in de vlies waardoor steeds een druppeltje uit komt. Even kijken of je het gedurende de dag nog weer hebt. En anders gewoon bellen. Als jij je er niet lekker bij voelt dan moet je VK maar bepalen of het spoed genoeg is om jou te woord te staan. Ik heb destijds ook eens gebeld dat ik dacht dat het vruchtwater was, bleek ook 'gewoon' veel afscheiding te zijn. Ze hebben liever dat je belt en je zeker weet wat er aan de hand is dan dat jij je zorgen zit te maken.
Ik heb het ook gehad. In de ochtend had ik waterige afscheiding en in de middag ongeveer 7 uur later braken mijn vliezen. Het was dus toch een voorteken bij mij. Succes nog even met je zwangerschap!
Lijkt me waterige afscheiding. Probeer eens te niezen of met je mond hard op de achterkant van je hand te blazen. Als je dan water verliest (net of je wat plast) of iets voelt druppelen dan kan je beter even naar de VK bellen.