voortekenen bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door laura1989, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste meiden/vrouwen.

Ik ben nu ongeveer 36,5 weken zwanger.
    Vorige week heb ik een extra controle gekregen omdat ik mijn afscheiding erg apart uit vond zien ( ZE maken daar altijd een echo dat was wel apart)

Ons klein wondertje was al volledig ingedaald. Lag helemaal vast met zijn hoofdje in mijn bekken.
    Moet zeggen dat is ook wel te voelen.

Nu heb ik sinds een paar dagen erge last van dat het drukt op de anus ( drang tot poepen)
    En ik slaap snachts veel korter (gelukkig slaap ik overdag vaak nog wel een uurtje)

Maar nu is mijn vraag meer: Dat ik vaker naar de wc per dag moet voor de grote behoefte kan dat een voorteken zijn?
    Of hoeft dat niet te betekenen dat het op korte termijn gaat beginnen.

Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik de 40 weken niet ga redden.
    Reden ervan is: 1. Ik draag de buik al erg laag plus de kleine is sinds 35 weken al volledig ingedaalt.
    2. Vaker last van harde buiken
    3. Heb het gevoel ik regelmatig voorweeen heb ( niet met regelmaat)
    4. Moeite met sex lijkt wel alsof ik niks meer erin kan krijgen door het hoofdje
    5. Pijn met opstaan. Lopen etc.

2. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ik durf het niet te zeggen.
    Ik had het idee dat ik zwaar ongesteld moest worden maar had veel gedaan dus denk komt daardoor 5 uur later braken mijn vliezen

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Zegt helaas allemaal niets sorry...

4. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke want als je het gaat googlen kom je veel uit op dat het de voorbereiding zou zijn. Omdat je lichaam je darmen leeg maakt voor plaats te creëren

5. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    dat kan nog wel weken doorgaan zo maar het wil indd niets zeggen ik ken mensen die al weken mer voorweeen en harde buiken liepen zonder dat er iets op gang kwam

ik had ook da gevoel dat ik de 40 weken niet zou halen en indd was ook niet zo mischien is dat je voor gevoel

6. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Punt 1,2 en 3 heb ik hier vanaf week 37. Veel naar de wc moeten (poepen) een week of twee. Ben vandaag 41 weken en 5 dagen

7. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is daar idd niet veel van te zeggen.
    Poeh dan loop jij ook lang.
    Doen ze je nog niet inleiden?

8. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dan is het idd niet echt een voorteken.
    Harde buiken/voorweeen heb ik best vaak op een dag.

Tot nu toe is alleen de baarmoedermond wat korter geworden.
    Maar nog niet echt zo kort dat ze denken dat ik binnen nu en paar dagen zou bevallen.
    Vrijdag weer op controle.
    Of mijn gevoel gelijk heeft gaan we snel merken.
    Ik heb het gevoel al een tijdje.

9. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Inleiden doen ze niet zomaar toch? Ik moet donderdag naar het ziekenhhuis, ben dan 41 weken. Dan gaan ,e uitgebreide ctg maken en echo, als alles goed is mag ik tot 42 weken doorgaan, moet wel elke twee dagen op controle daar dan. Als er iets minder goed zou gaan dan gaan ze wel inleiden.

10. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Zegt helemaal niks..
    Bij mij is ze met 35 ook al ingedaald, heb ook pijn met opstaan en druk op mn anus en regelmatig harde buiken..Kan zomaar zijn dat dit nog tot 40 weken duurt..

11. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze dat wel voor de 42weken zouden doen zodat je evengoed een normale bevalling kunt hebben.
    Gelukkig maar dat het wel goed gaat.

Ik vind het nu af en toe zwaar ( zeker met die warmte)

12. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik heb helaas al anderhalve week elke dag lichte rugweeën, maar tot nu toe zet het nog niet door :( Zelfs mijn slijmprop al verloren en de weeën zijn af en toe om de 5 minuten maar dan ineens zakt het weer af. Dus helaas hoeft het niets te zeggen over het begin van de bevalling!

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

Heeey! Spannend he!!
    Naar mijn ervaring zijn dit wel allemaal voortekens dat je gaat bevallen ja maar niet perse binnenkort :p
    Vanaf 29wk heb ik hier last van harde buiken (die geen pijn deden), sinds een week of 3 last van voorweeen, pijnlijke harde buiken zeg maar, zeurderig gevoel alsof ik ongesteld ga worden, diaree idd ook, last van m'n rug en bekken...bij mijn laatste bezoek aan vk & ctg heeft ze zelfs getwijfeld of dat ik aan het bevallen was, zo sterk waren die voorweeën blijkbaar maar daarna zijn ze toch afgezwakt. Loop al 2 weken met 1-2 cm ontsluiting, precies een week geleden mijn slijmprop verloren ennnnn....niks :D
    Ik had ook écht een voorgevoel dat ik heel vroeg ging bevallen (37-38wk). Nu heb ik juist het gevoel dat ik de 42wk wel ga halen :D:D:D hoop het niet eigenlijk..
    Maar goed. Het verschilt per persoon he !! Anderen bevallen al paar uur nadat ze hun slijmprop zijn verloren ;)

14. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin nu wel verschil te merken in mijn harde buiken.
    Krijg harde buiken als de baby het leuk vind om eens lekker te schoppen of slaan of om zich te verleggen met zijn kont.
    Want het kopje ligt al vast ingedaald en volgens de VK kan die daar niet meer uit komen dus dat zit allemaal goed:)

Nu sinds ik de voorwee heb gehad paar nachten geleden merk ik ook dat ik harde buiken krijg die wel beetje pijn doen, soort menstuatie achtig gevoel.
    Ook een soort trekkend gevoel onder in me buik richting me vagina.
    Maar dat zou een voorwee zijn is mij verteld of te wel de voorbereiding op de bevalling.

Wel houdt ik het goed in de gaten met het vruchtwater wat je kunt gaan verliezen en de slijmprop maar beide nog niet gemerkt dat ik dat ben verloren of het begin ervan.

Dus nog even lekker in spanning zitten en genieten van de zwangerschap ( nu het nog kan hihi)

Maar wij kijken heel erg uit naar ons wondertje.
    Alles staat klaar dus op dat gebied zijn we er helemaal klaar voor.

15. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik ben vorige week mijn slijmprop al verloren, schijnt ook niet veel te zeggen. Toen bij mijn zoontje de vliezen braken was dat wel duidelijk! Alsof er een waterballon lekgeprikt werd :D

16. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Oke maar niet elke bevalling begint met het breken van de vliezen.
    Toen ik zelf geboren werd begon het bij mijn moeder met weeen.
    De vliezen hebben ze tijdens de bevalling moeten breken.

Dus is altijd afwachten hoe een bevalling gaat beginnen.
    Maar zodra je vliezen breken dan gaat de bevalling snel volgen.

17. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Helaas zegt het niks.
    Al had ik wel een aantal uren +/- 6 voordat de weeën begonnen dat ik vaker naar de wc moest. Maar in de weken daarvoor had ik dat ook een aantal x.
    Succes met wachten, hopelijk duurt het niet lang meer

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ook het breken van de vliezen is geen garantie dat je bevalling begint (helaas). Hier om maandagochtend gebroken vliezen rond 05.00 uur. En verder....NIKS.
    Uiteindelijk zo'n 36 uur later wel bevallen, maar dat is meer doordat ik op dinsdag een ballon kreeg (want bijna geen ontsluiting) en wee-opwekkers. Sorry! Geduld is gewoon het beste. Uiteindelijk komen ze er allemaal een keertje uit ;).

19. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad afwachten wanneer die zich gaat melden.

Het rommelt wel bij mij.

Ook steeds meer last van steken in het bekken/vagina.
    Afgelopen heel veel wakker gelegen omdat ik ineens niet meer op me linkerzij kan slapen.

Kreeg toen heel veel harde buiken met steken.
    Of ik moest weer naar wc toe haha

Elke keer als ik anders ga liggen of van houding veranderen deed het pijn.

Dat maakt het extra vermoeiend.
    Hoop dat ik ons wondertje snel in onze armen kan sluiten.

20. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Klinkt heel cliché en niet wat je wilt horen, maar je bent nu 37 weken. Als je er vanuit gaat dat hij over 5 weken komt dan kan het alleen maar meevallen ;)

Deel Deze Pagina