Vruchtwater of afscheiding?

Discussion in 'De bevalling' started by Anneliee, Sep 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anneliee

Anneliee Lid

Nov 2, 2016
    47
    12
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Vandaag 39+4, en verwacht dat de kleine er al zou zijn haha. Maar hij zit waarschijnlijk nog prima in m'n buik.

Vanmiddag rond 17u kwam ik van bed af na mijn middagdutje. Hierbij liep ik naar de koelkast om wat te drinken te pakken en verloor dus vocht. Het was echt niet veel maar het liep wel langs mijn benen. Het was melkachtig wit en ook extreem dun met wat vlokjes. Ook kon ik er geen draden uit halen want het was echt net zo dun als water. (Sorry voor de details haha)

Nu ben ik toch even gaan Googlen want ik kwam er zelf niet uit. Ook via Google wordt je niet echt wijzer want de omschrijvingen zijn soms echt hiëroglyfen. De ene pagina zegt dat vruchtwater zo dun en wit kan zijn en de andere geeft weer aan dat het absoluut geen vruchtwater kan zijn omdat dat helder moet zijn.

Ik heb nu nog steeds geen weeen oid maar mijn vorm van buik is wel wat vervormd naar mijn idee en ook mijn vriend vindt mijn buik wat zachter.

Wie kan mij hier enigszins bij helpen want ik weet niet meer wat wat is en kan er geen pijl op trekken.

Alvast bedankt.

2. JohannaJohanna

Sep 5, 2017
    19
    0
    1
    Female
    Het is inderdaad heel erg lastig om er iets over terug te vinden, vind het ook altijd erg onduidelijk. Het zou zomaar vruchtwater kunnen zijn, zou zowiezo even de verloskundige bellen om dit te laten checken. Had bij mijn vorige zwangerschappen hoge vliesscheurtjes en daarbij verloor ik ook kleine beetjes vruchtwater.

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Als je nu op je hand blaast stroomt er dan nog meer?

Ik verlies zelf regelmatig en scheutje maar dat is mijn geval gewoon hele dunne afscheiding (ook melkachtig wit). Als ik op mn hand blaas komt er verder niks dat zou met vruchtwater wel t geval zijn, of gedurende dag dan meer.

Anders kun je altijd de vk bellen ze kunnen testen of t om vruchtwater gaat of niet

4. JohannaJohanna

Sep 5, 2017
    19
    0
    1
    Female
    Dat is niet altijd zo, bij mij kwam er de vorige keren niets uit toen ik op mijn hand blies, maar ik verloor wel degelijk vruchtwater. Het beste is gewoon om het op te vangen en te laten controleren.

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Nee i know daarom schreef ik ook het schijnt zo te zijn ;)
    Idd gewoon bellen daar zijn ze voor plastic zakje in je onderbroek en opvangen maar :thumup:
    Ik heb t zelf maar af en toe gelukkig

6. JohannaJohanna

Sep 5, 2017
    19
    0
    1
    Female
    Ja indd. Ik verlies hier ook best veel en dan bel ik dan is het toch afscheiding. Word er elke keer zo onzeker van, want nu loopt t weer na n paar dagen niks.

7. Moess

Moess Niet meer actief

Bij mij was dit het begin vd bevalling. Dit begon in de ochten en verloor gedurende de dag steeds meer. In de nacht zijn de weeen begonnen. Vk zei afscheiding. Uiteindelijk was het toch een hoge vliesscheur, duidelijk te zien na de bevalling. Spannenddd

8. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

Aug 8, 2014
    1,567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde verhaal als bij @Donutlover. Ik zou het even in de gaten houden en als je het graag wilt laten checken wat opvangen en vk bellen. Succes!

Share This Page