Help.. keelpastilles!?

Discussion in 'Gezondheid' started by , Aug 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hai,
    Ik werd vanochtend dus wakker met een gigantisch zere en 'ruwe' keel. Gelukkig wonen we tegenover de Kruidvat dus vriend is er meteen heen gegaan en kwam met een hoestdrankje thuis. Hij kwam echter met de verkeerde thuis (hélé vieze en voor vastzittende hoest) dus ik ben zonet maar even heen gelopen om andere te halen. Een medewerkster van de kruidvat vertelde mij dat bijna geen enkele hoestdrank geschikt is voor zwangere vrouwen en ik maar de keelpastilles moest nemen. Het zijn de huismerk 'Hoest Pastilles' van kruidvat.
    Terwijl ik naar huis loop neem ik er een en ja hoor het hielp..
    Kom ik thuis zegt mijn vriend iets later doodleuk:
    "Lief? Op de verpakking staat niet geschikt bij zwangerschap, zwangerschapswens of borstvoeding' :confused: :confused:

Kan het kwaad dat ik er eentje heb genomen? Ik kan die verkoopster wel :evil: :x :evil: :x :evil: GRR!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Eentje kan geen kwaad (denk ik).... zit zo weinig medicijn in...

maar idd je moet alles zelf checken hoor... is niet het eerste "verkeerde"advies wat ik hoor....

Keelpastilles zijn trouwens helemaal niet goed als je al echt keelpijn hebt.... (volgens mijn huisarts)..
    in het begin lijkt het wat te helpen, maar het richt meer schade aan door de boel meer te gaan irriteren....

Ik neem bij keelpijn altijd thee met honing... (nu niet te veel thee drinken ivm zwangerschap) misschien lekkere waterijsjes met dit weer......?

beterschap...

xxmona

3. Niet meer actief

Eentje kan inderdaad geen kwaad... maar je kan beter andere dingetjes proberen als veel koud drinken, ijs eten, zuurtjes/dropjes eten om de keel te ''smeren'' en/of Wybertjes en kruidenbonbons van Ricola.

Thymsiroop mag trouwens ook gewoon.. en de hoestsiroop van fluimucil ook..

Succes :)

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Fluimucil is een aardig zwaar middel (in de vrije verkoop tenminste) tegen vastzittende hoest, dus in dit geval geen optie. Tussistin siroop van VSM mag wel, heb ik zelf ook gebruikt tijdens mn zwangerschap. Sterkte!

5. Niet meer actief

Niet alle fluimicil mag je idd gebruiken maar die wel hoor

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    :rolleyes:
    Lekker handig weer van die verkoopster...
    Idd altijd alle verpakking checken hoor. Vooral als je iets bij een drogist koopt ipv de apotheek. Heb ook wel eens gehad dat ik iets kocht wat voor kinderen geschikt zou zijn. Thuis bij het lezen van de verpakking/bijsluiter kwam ik er achter dat dat dus helemaal niet zo was!
    Ben dus op hoge poten terug gegaan naar die drogist :evil:

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

http://www.consumed.nl/

Dit is trouwens een hele handige sites om medicijnen op te zoeken.... op naam van het medicijn of op klacht.....

Je kunt meteen de bijsluiter inzien en er staat bij of het wel of niet geschikt is in de zwangerschap.....

Heb hem hier standaard bij mijn favorieten staan.... altijd handig om te hebben....

xxmona

8. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Zo'n groenig doosje, he? Het is dat je het zegt, nooit geweten! Nooit naar gekeken ook, zo'n waarschuwing verwacht ik alleen op medicijnen, niet op iets wat in het snoepschap ligt!

Die eet ik dus al van ver voor de zwangerschap, tijdens de hele zwangerschap gegeten, en nu tijdens de borstvoeding nog! En ik heb een kerngezonde vent op de wereld gezet hoor - dus maak je geen zorgen!

Enne - ik eet ze lekker door ook. Als je naar de ingredienten kijkt, zit er niets bijzonders in.

Ben nu geneigd een flesje Spa te gaan lezen, of daar ook al een waarschuwing op staat. :)

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ja, je mag 't wel gebruiken tijdens zwangerschap, maar TO heeft geen vastzittende hoest en dan bereik je er niets mee, want fluimucil is echt alleen tegen vastzittende hoest (maar dan werkt 't wel heel erg goed).

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je hebt ook baby hoest drank en die mag ook.werking is dan zo ingesteld voor een baby dus ook voor jou als zwangeren

11. Niet meer actief

Ja maar heb je het ook niet voor kriebelhoest? en die zou ze ter verzachting kunnen proberen..

12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Grrr, heel antwoord getypt, pagina weg... even snel opnieuw dan.

Fluimucil is er alleen tegen vastzittende hoest. In dit geval zou ik voor een thijmsiroop gaan, of dropjes met honing (aangezien TO meer last heeft van d'r keel dan van een droge hoest volgens mij). Meestal is 't dan snel weer weg. Mocht 't echt een keelontsteking blijken te zijn, dan kun je voor agressievere middelen kiezen.

Heb tijdens m'n studie jaren in een drogisterij gewerkt, vandaar.

13. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    daar zeg je wat. Ik ben nu echt mega verkouden en ik neem VICKS Ademvrijsnoepjes met dropsmaak. Staat niet op of je het wel of niet tijdens de zwangerschap mag....

14. Niet meer actief

Ooohh oke naja dat wist ik niet... wist alleen dat bepaalde fluimicil wel mag tijdens zwangerschap en bepaalde niet :)

15. Olly

Olly Actief lid

Jan 27, 2008
    322
    0
    0
    net reactie van de verloskundige dat m'n Vicks bij af en toe gebruik geen kwaad kunnen.

Share This Page