Dat maakt me weer onzeker dames.... Zou ik nogmaals de vk moeten bellen dan? Testen of het vruchtwater was gaat nu niet meer. Of gewoon even aankijken? Heb niks meer verloren behalve gewone afscheiding. Nu schiet me net te binnen dat ik gister boven in mijn buik een plop voelde. Alsof er lucht door je darmen schiet maar dan boven in mijn buik. Een soort kraakbeen geluidje. Zou dat er mee te maken kunnen hebben? Pfff het laat me niet los....
Ik lees dat je beide keren vocht verloor toen je lag. Heb je nog gelegen vandaag? Misschien is het vruchtwater dat je verliest, maar alleen als je ligt. Dat als je loopt, zit of staat een eventueel scheurtje dichtgehouden wordt.
Hoi! Ik heb bij mijn zoontje ook een hoge vliesscheur gehad.. Geen plop gevoeld maar verloor 3 keer een beetje vocht... Toch de verloskundige gebeld.. Die wist het niet zeker. Dus door naar het ziekenhuis. Daar opgenomen en volgende dag weer ontslagen met de mededeling dit is geen vruchtwater. Dit bleef zo doorgaan. Uiteindelijk na 76!!! Uur pas ingeleid. Oftewel... Hou het in de gaten! Succes
Ook als je ligt en je blaast komt er ook niks? En toen mijn vliezen gebroken waren voelde ok ook een duidelijke plop... Alleen kwam bij mij wel gelijk het vruchwater
Ik ben met 30 weken opgenomen met een hoge vliesscheur. Denken ze.. De 2 verloskundigen stonden er met hun neus bovenop toen er een plons water uit kwam zetten. Ik ging er heem omdat dit eerder die ochtend thuis was gebeurd. Ze wilden na een goede ctg even een testje afnemen en ik lig daar net in mijn blote niksje , ze kijken samen tussen mijn benen en floep, kwam weer een lading uitgegutst. Lichtelijke paniek omdat ik nog maar 30 weken was. Ik kreeg pas 2 weken later weeen maar die bleven aanhouden en zetten niet door. (werd overigens direct opgenomen 2 weken en na die 2 weken mocht ik naar huis en werd ik telkens opnieuw opgenomen door die weeen die neit doorzetten).. De gyn zei idd dat je vruchtzak uit meerdere lagen vliezen bestaan en dat die weer over elkaar kunnen schuiven. Als je kindje ingedaald is, werkt het bolletje als een stop dus verlies je geen water meer.. Ik kreeg 2 weken lang 2 maal daags een ctg en temp werd in gaten gehouden. Plus platte rust. Toen ik na 2 weken naar huis mocht was ik binnen 2 dagen teurg met weeen en lag ik aan de weeenremmers....48 uur. Dus ik verloor niet al te veel vruchtwater meer, in hele kleine beetjes. Je moet zo oppassen met infecties.
Ik heb ook weleens verlies van veel water als ik gezwommen heb ofzo. Zwemmen was de laatste keer rond de 20 weken en toen had ik dat ook, steeds helemaal nat. Hier niks aan de hand. Voor zwangerschap had ik dit ook al trouwens.
Hoe is het vannacht gegaan ? Misschien komt het alleen eruit als je ligt? Goed in de gaten houden hoor! En anders gewoon nog eens bellen, daar zijn ze voor!
Lief dat je ernaar vraagt Heb toch nog wel wat verloren vannacht alleen niet zoveel denk ik. Klinkt beetje vies, maar heel m'n bilnaad plakte en was klammig, ahum... Alhoewel ik niet weet of vruchtwater plakt als het opdroogt. Dus nu toch maar weer boterham zakje ingedaan en kijken of ik wat kan opvangen en dan maar effe bellen.
Ik blijf je volgen meid, en als je het echt niet vertrouwd, dan eis je maar bij de verloskundige dat er wat meer onderzocht word. Want je zit nu ook alleen maar in de onzekerheid!!
Nou sinds die nacht is het droog gebleven. Dus ik kijk het maar gewoon aan. Had vannacht wel voor het eerst 1 flinke voor/oefenwee. Moest hem echt weg puffen! Een hele pijnlijke harde buik die door trok naar m'n rug. Ik dacht nog, oké dit staat me te wachten dus straks, aaauuuwww...
Toen ik zwanger was van Lila heb ik 2 weken met een scheurtje in m'n vliezen gelopen. Als die dingen als blazen op je vuist en met je blote kont op een plastic zak zitten leverde niets op en de VK geloofde niet dat ik vruchtwater verloor.. Ik vond het raar zoetig ruiken en de VK zei zal wel afscheiding zijn. Totdat de bevalling doorzette 2 weken later en de VK van het ziekenhuis me vroeg wanneer mijn vliezen gebroken waren. Ik zei nog niet hoor, zegt ze jawel, je buitenste vliezen zijn gebroken! Nou, lekker dan.. Gelukkig alles goed gegaan..
En hoeveel weken was je toen dat gebeurde en wanneer ben je bevallen? Mijn vk kwam ook niet echt over alsof ze me serieus nam, maar heb ook niet echt het idee dat ik nu aan de bel moet trekken.
Ik weet niet, maar ik zou toch even eisen dat ze 't onderzoeken ofzo.. Ik zou er niet helemaal gerust op zijn..