ik heb het ook gehad op mijn vuist blazen 2uur op een zakje zitten in het ziekenhuis. had ik had een beetje vochtverlies ik zei al dat ik wel water met vlokjes verloren had maar ze geloofden me niet na 26 uur verloor ik amper vocht ,maar in het ziekenhuis ben ik toch 18 uur later bevallen . De testjes gaan dus niet altijd op ')
Nee de testjes gaan zeker niet altijd goed, daar ben ik dan het bewijs van met m'n 2 weken.. De dag voor de bevalling zei de gyn wel dat ik nogal weinig vruchtwater had.. :S
Vannacht ben ik wel weer aantal keer wakker geworden met een nat kruis.. Maarja het zou ook dunne afscheiding kunnen zijn. Ik ga morgen de vk nog maar eens bellen. Maar afgezien van de wat vroegere geboorte heeft het bij jou geen gevolgen gehad dat scheurtje? Je bent er toch mee door blijven lopen?
meid dring aan op een goed onderzoek desnoods in het ziekenhuis! Echt voor jezelf gaan staan hoor, niemand anders doet het. Als jij doorloopt met een vliesscheur kan je een infectie oplopen en de gevolgen daarvan kunnen afschuwelijk zijn. Het is niet voor niks dat je over het algemeen binnen 24 uur na je gebroken vliezen moet bevallen! Komop, voet neerzetten, dit klinkt als vruchtwater en als jij ermee doorloopt en het gaat mis vergeef jij het jezelf niet.
Ik ben er mee door blijven lopen omdat ze me niet geloofden. Verder gelukkig geen gevolgen, en ook geen vroeggeboorte hoor, ze is met precies 40 weken geboren.
+1 Heb het al vaker aangegeven in dit topic en blijf je volgen omdat ik het een vreemd verhaal vind en echt niet snap dat je vk zo laks reageerde! Wil je niks aanpraten, maar de gevaren kunnen groot zijn als het inderdaad wel een vliesscheur is!
Het klinkt toch echt als een scheurtje! En aangezien het nu al een paar dagen is... Bij langdurig gebroken vliezen loopt je kindje risico op infecties enzo. Daarom ook die 72 uur en binnen 24 uur naar een gyn etc. Ik zou er niet te luchtig mee omgaan en toch goed overleggen. Ik ken iemand waarbij de vk het toch niet als zodanig herkende, maar achteraf we was.
Ik had precies hetzelfde... een scheurtje in de placenta. Doe even een washandje van hydrofiel in je ondergoed zodat je het kunt opvangen. hun hebben testjes en lunnen het zo ruiken. als je "nat" blijft ecjt even bellen
Heb gebeld en ze komt zo langs om wat testjes te doen. Vanmorgrn even getemperatuurd 37,5... Iets te hoog dus. Ik hou jullie op de hoogte!
Ohhh meis wat spannend !!! Goed dat ze even komen om een testje te doen !! Sterkte, hier wordt aan jullie gedacht !
Nou ze is geweest en het is waarschijnlijk geen vruchtwater maar dunne afscheiding. Ze heeft het hartje geluisterd en gevoeld en dat was goed. Met een soort lang wattenstaafje gecontroleerd of ze vruchtwater kon vinden, dan zou hij zwart moeten kleuren maar dat deed het niet, bleef geel. Hopen dat ons kleintje voorlopig nog even blijft zitten!
Okee, gelukkig dat het geen vruchtwater is!! Maar nu heb je tenminste wat meer duidelijkheid!! Ik hoop met je mee!
Gelukkig maar. Bij mij is het ook zo begonnen. Ik had zoveel gelezen over dat je veel afscheiding kunt hebben, dat ik dacht dat dat het bij mij ook was. Was gewoon aan het werk. Later die middag werd het toch wel veel en voor de zekerheid de vk gebeld. Ben daar toen s avonds nog even langs gegaan. Het werd toen ook wel wat meer en ze rook eigenlijk al dat het vruchtwater was (zoetige lucht). Het rare was alleen dat het staafje niet kleurde. Dus, hou het goed in de gaten! Ik moest meteen naar het ziekenhuis toen het duidelijk was en zou vanwege infectiegevaar ook niet meer naar huis mogen totdat ik was bevallen (kon ook zomaar paar weken duren). Maar diezelfde nacht begonnen ook de weeen. Succes nog met de laatste loodjes
Ja hou het zeker wel in de gate. De vk zij dat ik gewoon weer alles kon ( in bad gaan, wassen met zeep, gemeenschap) maar doe ik toch maar niet hoor. Het rare vind ik dat als het afscheiding zou zijn ik het overdag ook moet hebben. Heb het dus alleen snachts. Beetje vies om te zeggen, maar ik wordt dan wakker en dan is heel m'n bilnaad en kruis nat. Of plakkerig omdat het opgedroogd is..
Klinkt misschien raar maar ik had het de laatste weken ook.. en net als jou alleen 's nachts... was bij mij gewoon dunne afscheiding.... vond het behoorlijk smerig eigenlijk...
Ik zou persoonlijk erop staan om in het ziekenhuis gecontroleerd te worden. Even een testje met 1 staafje zou ik niet genoeg vinden voor mijn gevoel. Het zou je maar gebeuren dat je je kindje verliest aan een infectie omdat er niet op tijd is vastgesteld dat je vliezen gescheurd zijn! Ik probeer je niet bang te maken he! Maar hoop wel dat je weet wat het voor gevolgen kan hebben. Ik zou me er niet gerust op voelen zo in ieder geval. Liever 12 keer testen en niets aan de hand dan niet testen en achteraf een infectie. Ik duim voor je dat het geen scheurtje is!