Vruchtwater of gewoon vochtig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lens, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Hoi!

Inmiddels 37+ zwanger en ik heb het idee dat ik de afgelopen 24 uur wat te vochtig ben 'van onder'. Ik voel niks lopen en ik heb ook niet het idee dat er iets uit vloeit, maar als ik op het toilet zit is wel continu mijn ondergoed nat.

Is dit iets om het ZKH (al vanaf het begin onder behandeling daar) voor te bellen en om eens te vragen wat het kan zijn, of heeft een van jullie een andere tip/idee? Ik weet dat vruchtwater niet perse eruit hoeft te plenzen, maar steeds kleine beetjes verliezen (als het dat al zou zijn), lees ik weinig over. Vorige controle (woensdag) was er ook nog voldoende vruchtwater :).

Ik heb gisteren wel geroken en ik vond het niet ruiken naar urine, trouwens. Vond het een beetje weeiig, vaag... kon het niet omschrijven.

Thanks alvast voor de reacties :).

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Kan ook je witte vloed zijn die wat wateriger is? Dat ruikt best weeiig..

3. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Bij twijfel altijd bellen

4. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Toen mijn vliezen braken zei de vk dat ik moest ruiken en dan moest het naar amandel ruiken .. dat deed het niet rook gewoon helemaal naar niks maar goed bij mij voelde ik het goed als ik een keer deed hoesten kwam er duidelijk (meer) vocht uit

5. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Is het met vruchtwater ook niet zo dat het er uitkomt als je op je hand blaast? Als er dan niks gebeurt dat het dan geen vruchtwater is? Ik weet het niet meer zeker hoor!

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik had het laatst ook een paar dagen. Zoete lucht. Toch maar even gebeld en ze hebben het getest. Bij mij was geen vruchtwater maar het kan natuurlijk heel goed wel zo zijn. Gewoon even bellen dan lijkt me!

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zou voor de zekerheid toch bellen.

8. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik had ook twijfel bij de tweede zwangerschap. Had gedoucht en toch liep mij een druppel langs de benen...dus twijfel! Kreeg toen onverwachts bezoek, toen deze wegging was mijn broek toch redelijk vochtig, maar niet genoeg om op te vangen ofzo. Heb me gemeld bij het zh en daar hadden ze een testje gedaan, die heel licht positief was, wat betekende dat ik vruchtwater verloor. De volgende dag braken ze volledig door.....ik zou dus gewoon ff zh bellen, kunnen ze ff testje doen,

9. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Indd even bellen komen ze even langs met een watten tip dan weet je het dadelijk nog

10. VSC

VSC Niet meer actief

Mijn vruchtwater was reukloos toen mijn vliezen braken. Niks zoetigs. Er kwam een warme scheut, en er volgden er meer, ongecontroleerd. Ik hoorde het ook op de grond druppelen.
    Een tip: vang het op. Vruchtwater ziet er zo gek en bijzonder uit (bij mij in ieder geval) dan zijn alle twijfels weg.

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik heb t zelfde.. weet niet of t afscheiding of plas is... Vruchtwater... T ja.. ook dat zou nog kunnen..

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dan moet je inderdaad op je hand blazen met kracht kijken of het er dan uitkomt.
    Ik twijfelde eerst ook maar het was echt alsof ik plaste en kon het niet ophouden, dit werd ook steeds meer.. Na een paar uur liep ik met een doorweekte handdoek tussen mn benen.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En weet je al meer?

14. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik word nu wel benieuwd of het vruchtwater is ?

15. Shaker

Shaker Actief lid

14 aug 2014
    231
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde! Mijn stoel was net zelfs een beetje nat terwijl ik een inlegkruisje in had. Ik moet morgen naar de verloskundige dus ga het even vragen.
    Ben benieuwd wat het bij jou nu is. Heb je nog gebeld?

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Even het zkh bellen hoor.
    Zo begon het bij mij ook met 37+4. 36 uur later was onze zoon er.

17. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Thanks voor alle reacties! Ik bel vanavond het zkh even, als mijn man thuis is. Heb namelijk geen auto ter beschikking en dan kunnen we eventueel samen even op en neer rijden als ze me willen zien.

Op m'n hand blazen heb ik gedaan maar kwam niet echt iets uit. Ik denk dat het niks is, maar bel vanavond wel even voor de zekerheid :).

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    En, wat zeiden ze gisteravond?

19. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    We zijn vanmiddag geweest :). Hartfilmpje was in orde, mijn bloeddruk iets te hoog. Op een zeiltje niks kunnen opvangen, dus met een echo gekeken naar vruchtwater en was prima. Daarna inwendig gekeken (met eendenbek dus), en ook daaruit werd geconcludeerd dat er geen vruchtwater vrij kwam :). Dus al met al loos alarm en waarschijnlijk gewoon urine verlies of waterige afscheiding :).

20. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Maar hebben ze geen testje gedaan dan??
    Bij mij was op echo en inwendig onderzoek met eendenbek, ook niks te zien, maar het testje gaf toch echt aan dat het vruchtwater was.

Deel Deze Pagina