vruchtwater of niet???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly24, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Jullie kunnen me geen antwoord geven, dat vraag ik ook niet.
    Maar misschien zijn er meiden die dit ook hebben gehad?
    Ik ben 25 weken zwanger, heb last van astma dus hoest best veel. komt wel eens een wat urine mee. Nou liep ik vorige week in huis, hoeste niet, maar verloor ineens een golfje vocht. Heb was een beetje, en hield ook weer op dus ik heb me geen zorgen erom gemaakt. Maar ik kom net thuis van mijn werk, leg mijn spullen weg en ineens weer een golfje vocht. Mijn legging was echt wat nat en moest me verschonen. Nu ook niet hoesten, en het gaat ook niet door. Maar omdat ik het vorige week ook had nu de VK gebeld, ze komt vanmiddag even langs.
    Ik voel de baby ook gewoon nog flink schoppen.
    Ach, en dan ga je googlen he, en verhalen van anderen lezen.
    Maak me toch een beetje zorgen eigenlijk.

2. sweetty

sweetty Lid

11 dec 2009
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

ik ken het heb het ook heel vaak gehad en toen ook de verloskundige gebeld en het bleek uiteindelijk waterdunne afscheiding te zijn.
    goed van je dat je de verloskundige hebt gebeld!

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ja, ik wil voor de zekerheid weten of alles goed is.
    Het voelde gewoon even eng, want met vruchtwater voel je het op dezelfde manier. Maar ik moet niet meteen enge dingen gaan lezen haha, ik denk dat het ook wel mee valt, maar wil het voor de zekerheid weten.

Goed te lezen dat je het ook vaak had en dat het gewoon afscheiding was. Lucht me toch een beetje op.

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Goed dat je de vk hebt gebeld.
    Ik heb ditzelfde vorige week ook gehad en heb er nu nog last van.
    Ik heb het toen ook laten controleren en dit bleek heel waterige afscheiding te zijn....
    Ik ben benieuwd wat de vk zegt!!!

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

heel dun water achtig slijm is het heb ik ook gehad echt me hele onderbroek en legging was nat...

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goed dat je gebeld hebt en dat ze even langs komt. Ben je al gerust gesteld, of is ze nog niet geweest?
    Hopelijk niks ergs aan de hand!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ivm te weinig vruchtwater aan de gyn gevraagd hoe je weet of je vruchtwater verliest.
    Maar als je vruchtwater verliest, dan verlies je over de dag telkens kleine beetjes.
    Het ruikt zoet en er zitten vlokjes in.
    Hier ook last van dunne afscheiding en af en toe wat urineverlies (bekkeninstabiliteit) tijdens hoesten, niezen, net na het plassen.

8. mientje1982

25 apr 2010
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    heb het ook gehad. verschrikkelijk was die onzekerheid. maar heel goed dat je de verloskundige hebt gebeld

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb dat ook een paar keer gehad!!! Weet je al iets meer???

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb dit 1x geha dmet 35weken zwangerschap. Ik was naar de wc geweest en tioen minuten later was mn broek onwijs nat. Dus ik schrok gelijk want ik dacht meteen: owjee dit is geen urine want ik ben net naar de wc geweest!
    Ik heb de vk gebeld en ie adviseerde me een kraamverband in te doen en ze zei dat als het vruchtwater zou zijn, ik na een uur door het verband heen zou lekken.
    Dat uur duurde erg lang en voor mijn gevoel was ik behoorlijk ana het lekken. Maar na een uur was het verband nog kurkdroog. Ze verklaarde me dat het best weleens zou kunnen zijn dat die kleine tegen mn blaas schopte. Als je plast, gaat je blaas namelijk nooit helemaal leeg. Of het zou kliervocht kunnen zijn.
    Anyway heel erg schrikken, kan het me voorstellen dat je je onzeker voelt. Goed dat je gelijk de VK gebeld heb! Weet je al meer? Liefs Sas

11. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hier hetzelfde. Af en toe een beetje vochtverlies. Ik heb (met 32 weken) een beetje kunnen opvangen in een bakje en meegenomen naar de vk, zij heeft een testje gedaan en het bleek wel vruchtwater te zijn. Hierna moest ik naar het z'huis om de baby te controleren, alles was prima in orde met de kleine! Het is waarschijnlijk een hoge vliesscheur waardoor ik ongeveer om de dag wat vruchtwater verlies. Ik mag niet in bad en mag geen gemeenschap en ik moet aan de bel trekken als ik verhoging/koorts krijg (i.v.m. evt. infectiegevaar).

Inmiddels ben ik bijna 37 weken zwanger! Dus ook als het wel vruchtwater is kun je heel goed er mee door blijven lopen. Wel denk ik dat het erg verstandig is om het te laten controleren. Ik deed dit ook pas na een week of 2 omdat ik dacht dat het niks zou zijn. Je kunt het maar beter zeker weten.

12. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ow wat bijzonder Demi123. dat het ook echt vruchtwater kan zijn.
    Twijfel zelf nu ook een beetje. Ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het urineverlies is. Heb het ook elke dag. Vooral bij bukken, gaat zitten in een auto, opstaan van toilet etc...

Maar dan komt er ook kracht op je buik en zou het goed urine kunnen zijn toch?

Lijkt me lastig om het op te vangen! Nou, zal het volgende week wel's vragen aan verlos.

Liefs Pina

13. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

Ik heb het bij de 1e ook gehad het bleek idd waterige afscheiding, mijn bevalling begon ovrigens wel met gebroken vliezen en toen twijfelde ik niet meer over vruchtwater het was ineens een hele plons. veel succes

liefs trotse moeder

14. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Tja het kan allebei heel goed, vruchtwater of urine... Ik heb naast af en toe vruchtwaterverlies ook af en toe urineverlies, vooral bij niezen of hoesten. Ik kon het vocht (vruchtwater) opvangen toen ik onder de douche stond. Door op mijn hurken te zitten en een beetje te persen kwam er wat vruchtwater. Ik verlies ook vaak wat vruchtwater wanneer ik naar de wc ga voor een grote boodschap, dan komt er natuurlijk wat druk op te staan. Ik herken het als vruchtwater omdat het doorzichtig is (maar denk erom voor 36 weken kan vruchtwater ook licht gelig zijn) en er zitten vaak wat witte vlokjes in (ook dit zit er nog niet altijd in bij een vroeg termijn). Ook de geur is anders dan urine, de meeste zeggen dat het zoetig ruikt. Ik vond het eerst naar niks ruiken maar nu ik wat verder ben in de zwangerschap zou ik de geur beschrijven als koekjesdeeg, tja beetje apart ik weet het :)
    Wat wel erg opvallend is dat sinds het vruchtwaterverlies mijn buik veeel gevoeliger is geworden. Ik heb om het minste geringste een harde buik. Ook vaak menstuatieachtige pijn in mijn onderbuik en rug.
    Ik hoop dat het je lukt om wat op te vangen dan kun je wat meer zekerheid krijgen. Wel is het belangrijk dat als je echt denkt dat het wel zo is dat je dan niet in bad gaat en geen sex hebt. Ook als je dan je ziek gaat voelen dan moet je aan de bel trekken.
    Laat je weten hoe het met je gaat?

15. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik zou hiermee trouwens niet wachten hoor... In de meeste gevallen gaat het om urineverlies of afscheiding, maar als het wel vruchtwater is moet je niet afwachten. Ben ik ook voor op mijn vingers getikt... De vk's hadden ook niet verwacht dat het vruchtwater was maar ze waren blij dat ik mijn volgende afspraak niet had afgewacht maar dat ik meteen ben gekomen (toen ik het had opgevangen) en dat zelfs op een zondag. Ze zijn echt wel wat gewent hoor, dat is immers hun werk. Als ik jou was zou ik straks even proberen iets op te vangen en daarna de vk te bellen.
    Je gaat naar de wc en plast eerst goed uit, dan weet je bijna zeker dat wanneer er daarna nog iets komt het geen urine kan zijn. Hierna probeer je door te persen wat op te vangen in een bakje, bij mij hielp het door hierbij op mijn hurken te zitten.

Deel Deze Pagina