2e zwangerschap weer Moeders voor Moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMarije, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi dames!

Het is nog niet 100% zeker of ik zwanger ben, maar de kans is groot (hoe ik het geduld op kan brengen om nog niet te testen, vraag het me niet, maar wil dat mijn man en 's ochtends bij kan zijn...).
    Nu heb ik bij mijn 1e zwangerschap meegedaan aan Moeders voor Moeders.

Ik denk erover om dit nu ook weer te gaan doen, maar vind het best wel een gedoe.... Ik kan het alleen eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen om het NIET te doen.... voor al die meiden waarbij het niet lukt!

Hebben jullie bij een 2e zwangerschap juist wel of juist niet weer meegedaan? Of pas bij de 2e en niet bij de 1e?

Ik hoor het graag!
    Liefs!

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb het bij deze zwangerschap gedaan (1e kindje) en heb altijd gezegd het bij volgende zwangerschappen ook te doen. Alleen ik heb nogal veel bloed verloren bij de bevalling en 3weken later bij curettage (ivm placentarest) dat ik een bloedtransfusie nodig had. En dan kun je helaas niet meer meedoen.

Maar ik had het er graag voor overgehad. Ik heb het niet op mn werk gedaan maar wel alles thuis opgevangen. Haalde toch wel zo'n 1,5 tot 2 kannen per dag vol! En ik denk maar zo: alle kleine beetje helpen! En vind het wel meevallen met een hoop gedoe. Gewoon kannetje eronder en plassen maar! Maar ieder zijn ding :d

Liefs sas

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb bij de eerste wel en bij de tweede niet meegedaan. Ik vond het toch wel zo'n gedoe en rommel in huis met die kratten (mijn huis staat te koop, wil het netjes houden) dat ik het deze keer niet deed.
    Maar petje af voor iedereen die meerdere keren meedoet!

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ik heb het bij alle drie gedaan, zelfde reden als jij, ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om het niet te doen en achteraf ben ik er blij mee dat ik het toch gedaan heb!

5. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Bij de eerste heb ik het wel gedaan, maar deze keer niet. Tussendoor heb ik namelijk 2 miskramen gehad en dus kon ik tot 2x toe mezelf weer (laten) afmelden bij MvM. Puur uit bijgeloof heb ik het dit keer dus niet gedaan, was veel te bang dat ik dan weer vroegtijdig moest afhaken.

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb bij mn eerste twee zwangerschappen meegedaan. Nadat deze twee zwangerschappen zijn uitgelopen op een miskraam doe ik deze keer niet mee. Ik was zo bezig met het zwanger zijn daardoor dat ik het niet nog een keer wilde.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Heb bij 2 en 3 meegedaan....
    (mag dat ook... ?? :D)

Bij de eerste niet meegedaan,omdat ik de zwangerschap echt zo lang mogelijk verborgen wilde houden.....
    (ivm negatieve reacties)

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb het bij beide wel gedaan. Na de eerste keer had ik gezworen het nooit meer te doen omdat ik er zo misselijk van werd en zag er steeds tegenop. Mijn man heeft deze keer steeds de flessen gevuld als ik in de ochtend de boodschap in de kan had gedaan :)
    De tijd vloog echt voorbij en heb er deze keer niet zo'n last van gehad als de eerste keer.

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

hier ook de eerste zwangerschap meegedaan en nu weer

ben nu wel later begonnen, omdat het ophalen vorige keer niet anoniem ging en dat wel afgesproken was.

dus nu eerst iedereen zelf verteld en toen aangemeld.
    kan t niet over mn hart verkrijgen om niet mee te doen!

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij de eerste niet gedaan omdat ik ergens woonde waar ze de flessen niet kwamen ophalen en ik had simpelweg geen tijd om ze zelf te brengen.

nu bij de tweede wel ermee bezig maar vind de mvm erg laks met het ophalen. zijn nu al 2 keer niet geweest om de flessen op te halen. en de laatste flessen die ik kreeg stonken zo ontzettend dat ik er maar eentje heb kunnen vullen. de rest durfde ik niet open te draaien. tjah als het zo moet spijt het me zeer maar dan stop ik ermee

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb het bij beide niet gedaan, moet ze zelf wegbrengen hier en met bekkenpijn vanaf 3 weken ga ik zover niet autorijden en daarnaast ook nog een mijn bekken belasten en scheef stand riskeren door de kan er weer tussen uit te halen of met maar 1 arm als hulp op te staan van wc.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    Ik heb het beide keren niet gedaan. Beide keren omdat ik me niet goed voelde.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij de 1e wel en bij de 2e niiet.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de 1e wel, bij de 2e niet..... die flessen in huis en een actieve, nieuwsgierige peuter leek me geen goede combi!

15. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb bij de eerste wel mee gedaan en bij deze niet...
    ik werd er altijd kots misselijk van om die flessen te openen...

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Tijdens de eerste en tweede zwangerschap woonde ik in het buitenland waar geen MvM bestaat, jammer jammer, had graag mee gedaan.

Nu een derde op komst, direct aangemeld, alle drie de zwangerschap dmv hormonen zwanger geraakt, dus de stank en ongemakken die er eventueel bij komen kijken heb ik er graag voor over.

17. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Bij de eerste niet, omdat mijn persoonlijke situatie toen niet goed was. Nu heb ik me al 2 weken geleden aangemeld, maar nog steeds geen bericht ontvangen :s Vind dat beetje raar.....

Dus ik wacht nog even mn echo af vrijdag, als die goed is neem ik maandag wel weer contact met ze op, maar vind het wel laks van hun eerlijk gezegd.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb deze zwangerschap niet meegedaan. Het duurde lang voor ik zwanger was en ik heb eerder een miskraam gehad. Ik was eigenlijk veel te zenuwachtig en nerveus om met MvM bezig te zijn. Ik was ook erg bang dat ik het dan zou moeten afmelden als het mis zou gaan.
    Voorlopig moet eerst deze er nog 'even' uit. ;) maar als een tweede zwangerschap vlot gaat, wil ik dan wel meedoen. Ik vind het namelijk iets prachtigs!

Deel Deze Pagina