vruchtwater of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1990sb, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Waarschijnlijk al het zoveelste topic over het onderwerp: vruchtwater of niet?

Even mijn verhaal schetsen.. Ik ben momenteel 38w3d

Donderdagnacht kreeg ik ontzettend veel last van weeën. Deze kwamen niet regelmatig, maar omdat dit mijn eerste zwangerschap is, voelde ik mij toch geen 100% gerust. Heb het tot 5u30 uitgehouden en dan toch maar even langs spoed gegaan.. Het waren blijkbaar voorweeën. Ik had nog geen ontsluiting of verweking.
    De voorweeën waren overdag wat minder, 's avonds/'s nachts kwamen ze weer hevig opzetten.

Zo ook deze nacht..
    Om 6u30 voelde ik plots wat vocht verlies. Ik nam een doekje en maakte mezelf proper en zag enkele slijmerige slierten. Hierna verloor ik nog wat helder vocht met enkele witte stukjes (sorry voor de gedetailleerde omschrijving ;))

Mijn vriend staat in het onderwijs en ging vandaag net op uitstap.. hem thuishouden voor (opnieuw?) vals alarm wou ik echt niet, dus heb ik hem maar op pad gestuurd..
    Nu blijft het natuurlijk in mijn hoofd dwalen.. Zouden mijn vliezen gebroken kunnen zijn? Ik heb sindsdien geen vochtverlies meer, maar ik moet wel bijna elke 15 minuten gaan plassen, dus ik veeg mezelf elke keer opnieuw droog..

Deze avond (als m'n vriend thuis is) ga ik sowieso langs de materniteit, maar ik wou toch al even horen of er anderen zijn met gelijkaardige ervaringen..

Grtjs

Een onzekere bijna mama..

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    heb je de blaastest al geprobeerd?
    even op je hand blazen en als er dan vocht uit komt grote kans dat het vruchtwater is.
    vruchtwater ruikt ook een beetje zoetig

3. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik zou toch even je vk bellen want die kan zo testen of het echt vruchtwater is. Een vriendin van mij had namelijk ook dat ze om de paar minuten naar de wc moest en bij haar waren haar vliezen toen ook gebroken.

4. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn neus zit al enkele dagen verstopt, dus ik ruik niet echt iets..
    blaastest uitgevoerd en ik los niks meer.. Zal wss dan toch gewoon extra veel afscheiding zijn!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dat denk ik dan ook..
    als je er toch een beetje onzeker van bent wel even je vk bellen

6. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarnet toch even gebeld, en zij raadt aan om het toch te laten testen.

Tot nu toe nog niks verloren, dus ik wacht sowieso af tot deze avond dan.. Ben ik niks meer verloren, dan kan ik mijn conclusie trekken :)

7. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een vraagje..

Ik heb de hele dag niks meer verloren, tot enkele minuten geleden.
    Ik voelde echt iets vloeien! Toen ik keek, zag ik een doorzichtige flubberachtige massa met witte stukjes in.
    Dit lijkt mij geen vruchtwater, maar eerder stukjes van mijn slijmprop?

8. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    kijk even of je wat op kunt vangen en laat het even controleren

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Lijkt idd slijmprop

Mijn vliezen waren ook gebroken, maar de blaastest werkte bij mij ook niet. Omdat het hoofdje van je kindje ook als een soort "stop" kan werken. Misschien heb je een hoge vliesscheur, dan verlies je ook niet veel vruchtwater

10. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het verliezen van de slijmprop eigenlijk gevaarlijk ivm infecties?
    Geeft die eigenlijk aan dat een bevalling op gang zal komen of...?
    Ooh zoveel vragen, zoveel twijfel.. Ik wil geen enkel risico nemen, maar wil ook niet overkomen als de overangstige zwangere dame die voor het minste naar de dokter belt -.-

11. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Nee hoor, dat heeft meer met je vliezen te maken. Als die gebroken zijn, zijn er dingen die je niet meer mag ivm infectiegevaar
    Slijmprop kun je in delen verliezen, maar ook in één keer. Maar dat zegt niks over of je gaat bevallen of niet.

12. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, oké :)
    Mij maakt het op zich niet uit wanneer ze komt.. ze komt als ze er klaar voor is! :) Alleen erg vervelend die twijfel en nieuwe dingen.. Ik weet soms echt niet wat er met mijn lichaam aan de hand is!

13. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Oooo ik begrijp je maar al te goed meid!!
    Je weet totaal niet waar je aan toe bent! Je komt ook niet ongeduldig over ofzo hoor, echt niet (klinkt lekekr sarcastisch he, maar ik meen het haha).

Maar als je onzeker bent, dan gewoon bellen. De vk wordt echt wel vaker gebeld voor iets, wat uiteindelijk niks blijkt te zijn. Je zou echt de eerste niet zijn. En stel je voor dat het wel zover is?

14. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Straks toch maar eens langs gaan dan.. Ben ik tenminste gerust gesteld indien het niets is! :)
    Thanx voor de tips!!! Lang leve deze soort forums :)

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Goedzo!!!! Succes straks!

16. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was dus inderdaad geen vruchtwater, maar m'n slijmprop en wat waterachtige afscheiding..

Deze morgen wel opnieuw opgestaan met een volledig natte broek (ik veronderstel opnieuw waterachtige afscheiding aangezien dit hetzelfde eruit zag als gisteren). Deze keer wel met wat oud bloed..
    Iemand een idee of dat normaal is?

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij je slijmprop kan er wat bloed mee komen ja dus vrij normaal..

18. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    oké merci :)

19. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Er zit in elk geval schot in de zaak dat is duidelijk... Nu ff doorzetten ukkie :)

20. 1990sb

1990sb Lid

14 sep 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel eens benieuwd of het nu snel zal doorzetten of niet..
    Ik voel de hele dag al vocht van tussen mijn benen lopen!
    Elke keer is de afscheiding slijmerig met wat bloedverlies (de kleur is wat rozig). Nog steeds geen vruchtwater!

Spannend afwachten denk ik dan maar.. :)

Deel Deze Pagina