vruchtwater of onwijs veel afscheiding

Discussie in 'De bevalling' gestart door ellentje23, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hoi dames,

ik heb een vraagje hoe weet ik of ik vruchtwater verlies of dat ik gewoon opeens heel veel afsheiding hebt?
    sinds afgelopen week heb ik opeens heel erg veel natte onderbroeken.
    als ik heb een natte onderbroek heb ga ik douchen en na het douchen weer naar beneden ga kan ik gewoon weer terug naar boven om een andere onderbroek aan te trekken.

nu vraag ik me dus af of het komt omdat ik vruchtwater verlies of omdat ik op eens gewoon heel erg veel afscheding heb?
    en hoe kan ik controleren wat het is?!
    vanmorgen werd ik wakker en toen had ik weer een hele natte onderbroek....
    morgen moet ik naar de verloskundige dus zit een beetje te twijfelen of ik ze vandaag laat komen of dat ik het nog even aan kijk?!

misschien weten jullie wat het zou kunnen zijn?!

liefs

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Klink misschien een beetje vreemd, maar heb je er al aan geroken?

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Als het vruchtwater is dan heeft het een zoete geur. Is het een beetje plakkerig dan is het vaginale afscheiding.

Weet je het niet zeker dan zou ik zeker de vk even raadplegen.

Succes meid!

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    mmm nou nog niet aan geroken heb het ook maar gelijk weer in de was gedaan...
    er zit een witte veeg in me onderbroek dus dat zal wel afscheiding zijn denk ik...maar er om heen is het ook erg nat...

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Als je op de achterkant van je hand blaast en het komt eruit, dan zou het heel goed vruchtwater kunnen zijn. Als je het zeker wilt weten, moet je gewoon even je vk bellen, die kan het je zo vertellen en dan weet je waar je aan toe bent.

6. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hier hetzelfde probleem, heb er toch maar naar laten kijken en tot nog toe zeggen ze geen gebroken vliezen. Moet je eens hoesten of op je hand blazen, als het gebroken vliezen zijn moet er met druk ook vocht weglopen.

7. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Je zou even een inlegkruisje in kunnen doen. Droogt het wittig op dan is het afscheiding, droogt het doorzichtig op dan is het vruchtwater. Je kunt er dan ook even aan ruiken, vruchtwater is zoet.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit 'testje' kun je ook gemakkelijk doen met zwart ondergoed. Maar oke, ik had het ook heel erg, vlos heeft getest en het bleek gewoon afscheiding.

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Oh meid daar heb ik ook zo'n last van, ziet er in mijn ogen uit als afscheiding, ik heb altijd zwarte onderbroeken aan. Maar tis wel irri...ik heb er nu ook zo veel last van.

10. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ja ik weet ook echt niet of het afscheiding is...
    soms droogt het wit op en soms is er gewoon niets meer te zien heel raar...
    krijg ook steeds meer last van me buik en me rug..
    misschien dat er iets onderweg is.
    voel me namelijk niet echt op en top :(

11. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik heb hier ook vrij veel last van.
    Veel meer afscheiding dan normaal, soms is het gewoon wit maar soms lijkt het ook net vruchtwater!
    ook sinds gisteravond veel pijn in mn buik en onderrug!

Zou dit wat kunnen betekenen?

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Anders bel je gewoon even de vk. Die kan er even naar kijken.

13. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ik heb geen idee of het wat kan betekenen...
    ik zit ook heel erg te twijfelen of ik de verloskundige moet bellen aangezien ik morgen een afspraak heb...
    ik hoop eigenlijk wel dat het wat betekend zodat ik snel ons mannetje vast kan houden....

14. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik heb vorige week nog gevraagd, bij mij was het gewoon afscheiding!
    Als ik ging zitten of staan voelde ik het er gewoon uitstromen ( weet even niet hoe ik het anders moet zeggen :oops: )
    Maar het schijnt normaal te zijn in de laatste weken van je zwangerschap.

Maar omdat ik de laatste dagen al veel last heb van rommelende darmen en last van mn buik en rug ben ik toch heel benieuwd of dit misschien een teken is dat het niet zo heel erg lang meer duurt.?!

ben nu 36 weken zwanger en hoop toch stiekum wel dat het over een weekje zover is.. aangezien ik een vrij zware zwangerschap heb. :confused:

15. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    haha ik denk dat iedereen wel wilt dat ze de laatste paar weken over kunnen slaan..
    want dan ben je het echt zat en heel nieuwsgierig naar je kleintje...

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik heb er ook erge last van. Maar zo lang het wit is ga ik er maar vanuit dat het afscheiding is. Bij mij is het ook niet de hele dag door.Dat het om de witte veeg nat is komt denk ik omdat het vocht uit de afscheiding een beetje in je onderbroek trekt zegmaar en het witte uit de afscheiding blijft meer liggen. Dat idee heb ik iig, bij mij is dat ook namelijk.

17. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik heb vrijdag (denk ik ) mijn slijmprop verloren..
    leek een beetje op (kan het niet anders omschrijven) een dikke klodder behangplaksel,

sindsdien blijft het bij mij ook lopen, ik weet niet of dit stukjes zijn van de slijmprop... (dat ik het in delen verlies) of afscheiding of misschien ook wel vruchtwater... het is heel helder, er zitten geen witte vlokjes in...en het is ook niet echt continu nat in de onderbroek, maar mijn ( :oops: ) vagina blijft wel vochtig en het is dikker als water, maar niet zo dik als mijn afscheiding normaal is,

wanneer ik langer zit of lig en opeens ga staan komt er steeds weer een lading.
    en snachts moet ik er minimaal 1 keer uit om een schone onderbroek aan te doen.

daarbij heb ik ook een nare rommel in mijn buik,veel harde buiken, en het idee dat ik ongesteld moet worden af en toe, maar zeker niet met regelmaat. het doet ook niet echt super super zeer, maar het is wel alsof ik bijna ongi moet worden van die krampjes.

ik heb woensdag weer een afspraak met de gyn,maar denk dat ik morgen misschien toch even ga bellen voor de zekerheid.

18. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

hejj
    als je het niet vertrouwd, kun je het beste even naar de vk gaan.
    ze kunnen daar met een wattenstaafje kijken of het vruchtwater is of gewoon waterige afscheiding.
    heb ook veel last van waterige afscheiding en vertrouwde het ook niet, dus heb het ook na laten kijken.
    Liefs

19. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    ja zwanger89 ik zou ook zeker even bellen. Zeker omdat je pas 36 weken bent.

20. 2009mama

2009mama Niet meer actief

toch maar even gebeld..
    ik kon meteen komen..

het is gelukkig geen vruchtwater..
    wel heb ik veel last van voor/oefen weeen.
    en last van pijnlijke harde buiken.

de gyn heeft me grondig onderzocht,maar wil toch nog dat ik woensdag op mijn afspraak kom.

Deel Deze Pagina