ervaringen ballonkatheter?

Discussion in 'De bevalling' started by Claartje79, Jan 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik krijg volgende week mss een ballonkatheter om de ontsluiting op gang te helpen, zodat ik mss alsnog ingeleid kan worden. wie heeft hier ervaring mee? ze hebben me kort een en ander uitgelegd, maar echt ervaringen zou ik ook graag horen! hielp het, hoe lang duurde het voordat de ontsluiting op gang kwam, was het onprettig, vernam je het etc?

2. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Hoi,

Ze hebben bij mij geprobeerd met een ballon de bevalling op te wekken. Het lukte de keer daarvoor met tabletten niet, de 2e keer met gel ook niet, dus de ballon moest het de 3e keer dan doen...

Helaas is het ze niet eens gelukt om m in te brengen. Ik had eigenlijk net aan teveel verweking voor het ballonetje!
    Het inbrengen vond ik enorm vervelend en pijnlijk. Misschien omdat er al zoveel geklier was geweest voordat ze die ballon probeerde in te brengen.

Een POSITIEF verhaal over balloncatheter: Vriendin is ingeleid met ballon, na het inbrengen was ze met een uur de ballon al kwijt (die valt eruit als er zo'n 3cm is vertelde ze) paar uur later was haar dochter geboren. Zij vond het dus een geweldige manier.

Hoop dat het lukt voor je meid, dat jij ook een positieve ervaring hebt. Mooier zou zijn dat je geen inleiding nodig hebt en dat je spontaan begint. Succes!

3. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Ik heb ook ervaring met een balloncatheter.

Om 8 uur s'morgens ingebracht, niets van gevoeld (had toen 1cm ontsluiting). Heel erg snel daarna weeen gekregen. Om 12 uur zat hij los genoeg om eruit te halen (3cm) en meteen daarna vliezen gebroken. Toen infuus gekregen met weeenopwekkers (kraantje alleen niet open gezet maar dat is een ander verhaal). En om 18.46 uur bevallen.

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    erg prettig om wat verhalen te horen, het is nog een beetje een ver-van-m'n-bed show namelijk. had me er nog nooit in verdiept, was ook niet nodig tenslotte.

het kan dus wel effect hebben, ik hoop bij mij ook.
    bij mij is alleen wel de voorwaarde dat het kindje iets verder ingedaald meot zijn en dat lijkt helaas nog wat onwaarschijnlijk, anders gaan we dus wel een poging doen met de ballon katheter.

valt me alleen op dat jullie het hebben over effecten binnen een dag en mij is verteld dat het 2 a 3 dagen kan duren?! lijkt me erg oncomfortabel om 3 dagen met zo'n ding rond te lopen, kan je er ueberhaupt mee lopen?!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    erg prettig om wat verhalen te horen, het is nog een beetje een ver-van-m'n-bed show namelijk. had me er nog nooit in verdiept, was ook niet nodig tenslotte.

het kan dus wel effect hebben, ik hoop bij mij ook.
    bij mij is alleen wel de voorwaarde dat het kindje iets verder ingedaald meot zijn en dat lijkt helaas nog wat onwaarschijnlijk, anders gaan we dus wel een poging doen met de ballon katheter.

valt me alleen op dat jullie het hebben over effecten binnen een dag en mij is verteld dat het 2 a 3 dagen kan duren?! lijkt me erg oncomfortabel om 3 dagen met zo'n ding rond te lopen, kan je er ueberhaupt mee lopen?!

6. snuutie

snuutie Nieuw lid

Dec 5, 2005
    4
    0
    0
    Hallo allemaal, ik lees effies met jullie mee want ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de balloncatheter. Over 2 weekjes zal ik ook ws ingeleidt worden met de ballon cath, omdat bij de vorige bevalling het met tabletten niks opschoot. ( 4 dagen martelen en niks hoor!) uiteindelijk een ks. gehad. en als ik lees hoe er toch vrij snel gereageerd word op deze manier geeft me dat wel weer een beetje hoop op dat het misschien wat sneller zal gaan, maar toch......

Let niet op mijn banner hoor! zal snel aanpassen
    groetjes

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    ik ben ook ingeleid en heb ook de ballonkatheter gekregen...

ik vond het nogal onaangenaam zitten :s precies of het ging elke moment loskomen :D iets daarna hebben ze het losgemaakt, dat is de bedoeling dacht ik dat ze zeiden, dat het stilletjes "loskomt" :)
    het is nog niet zo lang geleden maar ik dacht dat nog te weten :D

maar het wekte wel alles snel op :)
    was even lastig om erin te bevestigen maar niet pijnlijk :)

Share This Page