hoi meiden ik heb net te horen gekregen dat ik donderdag ingeleid zal worden. na inwendig onderzoek blijk ik al 2 cm ontsluiting te hebben dus ze kunnen gelijk me vliezen breken en dan zal als het goed is zal de bevalling op gang komen. nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee en hoe is het bij jullie gegaan na het breken van de vliezen en hoe lang duurde het voordat de kleine is geboren? groetjes marije
Ik ging met 1 cm ontsluiting naar het zkh om ingeleid te worden. Ik kreeg eerst een gel ingebracht omdat ik 2 cm moest hebben voor het breken van de vliezen. Rond half 2 zijn bij mij de vliezen (handmatig) gebroken. De weeën begonnen om 15.00 uur en om 17.07 uur is onze zoon geboren! Heel veel succes alvast he!
ik moest om 7 uur in het ziekenhuiis zijn toen had ik 2 cm ontsluiting, om 7,30 zijn mijn vliezen gebroken, en om 12.30 mocht ik persen en om 12.42 was ze er Succes!
Hoi, bij mij was het breken vd vliezen niet voldoende om de weeen op gang te brengen en ik heb een oxytocine infuus gehad(weeopwekkend infuus). Om 7 uur 's ochtends zijn mijn vliezen gebroken, om 9 uur is het infuus eraan gegaan en om 10.30 uur kreeg ik mijn eerste wee.Infuuspomp stond toen op stand 5. Het breken van mijn vliezen vond ik niet pijnlijk, ik had ook 2 cm ontsluiting. Succes en zet 'm op!!! Lieve groet, Selma
Bij de 1e zijn mijn vliezen om 12.45 uur doorgeprikt, ik had toen 2/3 cm ontsluiting en onze dochter is om 19.13 uur geboren. Bij de 2e zijn mijn vliezen om 8.45 uur gebroken, ik had toen ook 2/3 cm ontsluiting en onze zoon is om 12.19 uur geboren. Bij de 2e ging ik heen om ingeleid te worden, ze konden toen gelijk de vliezen breken.
dank jullie wel allemaal. ik ben echt strond nerveus haha.. het komt opeens zo dicht bij. bij me zoontje zijn ze eerst 1,5 dag bezig geweest met me baarmoedermond te rijpen.. toen ik uiteindelijk 3 cm ontsluiting had hebben ze me vliezen gebroken en 1 uur en 12 minuten later lag hij op me borst. dus ben heel benieuwt hoe het nu zal gaan.
Ik ben ook ingeleid met 2 a 3 cm ontsluiting. Moest om half 8 in het zkh zijn en om half 9 zijn mijn vliezen handmatig gebroken. Na een uur bleef de ontsluiting hetzelfde. Toen aan het infuus gelegd, na een aantal uur en standen verder met het infuus kreeg ik om kwart voor 3 persweeen en om kwart voor vier is onze zoon geboren. Succes!
ik ben bij beide ingeleid maar bij nr 2 op de manier zoals jij vraagt. Ik had idd 2cm ontsluiting na een nacht op de hormoonveter. Om 10:00 mijn vliezen doorgeprikt ( was nogal moeilijk haha) daarna wachten op weeen. om 11:00 nog niets. Aangesloten op infuus en demi is geboren om 14:28 na 2x persen. uitdrijving 3 min hahaha. succes!
bij mij zijn om half 9 de vliezen gebroken. Dat doen ze met een soort haaknaaldje; ik voelde er helemaal niets van, het was het minst pijnlijke onderdeel van de bevalling Toen ging om 9u het infuus erin.. steeds een tandje hoger tot om 13u een $%#@&-arts de dosis verdubbelde en ik in een weeenstorm belandde. Om 15:30 ruggeprik die niet werkte... om 18:00 10cm ontsluiting maar ik mocht niet gaan persen omdat kindje te hoog lag. 19:45 begonnen met persen, 20:45 zoontje geboren!
Ik had ook 2 cm ontsluiting toen ze begonnen! Inderdaad eerst vliezen breken, dan meteen een infuus. Ze hoogde het elk halfuur op. Om 9 uur zat het infuus en om half 11 voelde ik een eerste wee. Deed veel zeer maar het ctg registreerde het helemaal niet goed, dus de verloskundige dacht dat mijn weeen niet heftig waren. Ik wou een ruggenprik en kreeg er 1 rond half 12/12uur. Had toen 3 cm ontsluiting(ondanks dat ze volgens mij dachten dat ik me aanstelde, ctg kwam evenhoog als bij harde buiken). Eenmaal ruggenprik gezet(die maar voor 1 been werkte) kreeg ik al persweeen om kwart over 1. Snel terug naar de verloskamers en om 2 uur is Lucas geboren. Wel heftige weeen dus.
Bij de tweede had ik al 4/5 centimeter (van wekenlange voorweeen gekregen) en de VK wilde niet kijken dus heb ik gyn ge-eist die voelde en heeft me meteen voor de volgende dag ingepland, om half 8 moest ik daar zijn, om 9 uur ofzo zijn mijn vliezen gebroken, toen kreeg ik een beetje ongi pijn rond 11 uur vond ik ze wat zwaarder worden rond half 12 voelde ik ze sterker worden, om 10 over half 12 zei ik tegen mijn man "ze komt eraan hoor" maar omdat we dat wat snel vonden en de vorige keer eeuwig duurde) zeiden we: nou nog 1 wee afwachten als ze weer naar beneden schuift dan maar even roepen (ik voelde ze namelijk omlaag "kruipen" ) en ze is om 10 voor 12 geboren nadat 2 leerlingen ook nog hadden gevoeld e.d. (ik heb gewoon 10 minuten ingehouden voor hun anders was ze er nog eerder geweest) Erg relax dus en kan lekker snel gaan!
Oja ik had er wel meteen infuus bijgekregen trouwens doen ze hier standaard dus dat zal wel mee hebben geholpen haha
Bij de eerste had ik amper ontsluiting dus eerst gel in gekregen enzo, dat was echt een hel vergeleken met de tweede al vond ik het nog wel goed te doen maar duurde gewoon zo lang, bij een tweede gaat het vaak toch sneller!
ik ben ingeleid omdat ik al ruim overtijd liep. Ik ben ingeleid met 41+4 en door voorweeen had ik vanaf 38 weken zwangerschap ook al 2 cm ontsluiting. Rond half 10 hebben ze de vliezen gebroken en ook gelijk de wee-opwekkers aangesloten. Rond de middag had ik 5 cm ontsluiting en rond 14 uur volledig. Mijn persweeen kwamen niet goed op gang dus tijdens het persen is de pomp met opwekkers flink omhoog gezet en om 15.01 is hij geboren. Ging allemaal behoorlijk snel dus. Liefs
Ik had ongeveer 4 cm ontsluiting toen ik ingeleid werd. Mijn vliezen werden gebroken en kreeg meteen een wee opwekkend infuus. Ik had zelf al 10 weken weeën maar die zette de bevalling telkens net niet in gang, dus er was maar een heel klein zetje nodig. Om 9 uur ging het infuus aan, om 13.55 is ze geboren. Ik vond het een fijne bevalling, heb absoluut geen last gehad van het inleiden, maar bij mij was echt maar een klein zetje nodig om alles echt op gang te brengen.
Kreeg ook 3 dagen van tevoren te horen dat ik ingeleid zou worden. Had toen ook 2 cm ontsluiting. Op het moment van de bevalling had ik al 4 cm ontluiting....had ik dus zelf al voor gezorgd...mooi cadeau. scheelt weer. De vliezen werden gebroken, doordat ze een soort CTG op het hoofdje van de beeb hebben geplaatst. Daarna werden nog wat dingen gedaan....toen het infuus er aan ging, en dus de weeen begonnen (ging gelijk heeeeel snel/heftig! maar wel goed te doen), heeft het 2 uur geduurd voordat ik bevallen ben. Ging dus super snel allemaal! 08:45 uur infuus en 10:47 uur bevallen.
nou meiden ik ben gister bevallen van een prachtige dochter na een bevalling van ruim 11 uur. alles liep volledig anders dan gedacht/gehoopt. om 9 uur zijn de vliezen gebroken met ruim 3 liter vruchtwater. haar hoofdje schoot weer naar boven dus ik had gelijk verplichte bedrust en moest blijven zitten zodat de navelstreng er niet onder zou komen.. weeen leken uit zichzelf op gang te komen maar helaas zakte ze weer weg dus om 11 uur toch wee opwekkers en om half 1 stond die al op stand 5.. vanaf dat moment werd ik gek van de pijn. ik had alleen maar rugween maar kon geen kant uit door alle draden en snoeren die aan me zaten en de weeen kwamen elk 1,5 minuut en duurde ook 1,5 minuut. ik had om 12 uur smiddags 4 cm ontsluiting en om half 4 nog steeds.. de pijn was niet meer te houden en omdat ik al erg vermoeid was hebben ze een ruggeprik gezet.. die zat er om 4 uur in en wat was dat heerlijk zeg! om half 6 had ik nog steeds maar 4/5 cm maar wel weer druk naar onder door het hoofdje. om half 7 kwamen de ween weer door de ruggeprik heen en dat betekende dat het laatste stukje aan de gang was.. om kwart voor 8 had ik ligte persdrang en 9 cm ontsluiting. om 13 over 8 mocht ik gaan persen en 17 over 8 is ze geboren. nu ligt er een prachtig tevereden meisje in me armen te slapen. ze woog 3925 gram en 52 cm en dat met 38,6 weken!