Ik mis het sporten, haha, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SportySteenbok, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Voor m'n zwangerschap sportte ik best veel, 't is echt mijn hobby. Nu heb ik dat natuurlijk afgebouwd, ik fitness nog twee uurtjes per week en probeer lekker veel te wandelen en te fietsen.
    Maar ik mis het zo, haha! Ik kan echt niet naar de nummers luisteren die in de bodypumples gebruikt worden. En ik heb afgelopen weekend zelfs gedroomd dat ik een heerlijk stuk aan het hardlopen was door de bossen! :p
    Ben ik de enige gek of zijn er meer? ;)

2. Neirod

Neirod Actief lid

23 jan 2012
    181
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Sporty,

Ik weet niet hoever jij bent, maar ik train nog regelmatig. Als je wilt kunt je ook nog best lang door gaan met hardlopen en zo. Ik zit in een groepje waarvan een meisje hoogzwanger is en nog prima rent op de loopband.

Je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren, bijvoorbeeld wanneer je steken krijgt, even gaan zitten of zo.

Groetjes, Neirod

3. annie167

annie167 Lid

8 sep 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een die het sporten erg mist.. Merkte ook dat te veel energie over had om in slaap te komen 's avonds. Gelukkig kon ik nog een tijdje op de normale fiets rond-touren en dat is echt een aanrader! Ook al is het niet echt grensverleggende uitdaging, het houdt je tenminste van de bank..

4. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    jep ik mis het vreselijk.... Maar kon het niet meer op brengen om te fitnessen, en hardlopen leverde na een week of 18 bandenpijn op. Nu doe ik gewoon alles op de fiets of lopend, ook zwem ik veel. En toch, das anders en kijk er nu al naar uit om straks weer een stuk te kunnen rennen!

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Haha, gelukkig, ben niet de enige ;) Leuk, de herkenning. En het is ook niet erg, komt straks allemaal wel weer. Maar dat ik er zelfs over droom...!

@Neirod, ik zit nu bijna op 30 weken. Tot 20 à 22 weken heb ik nog zo'n beetje alles gedaan wat ik wilde. Bodypump, yoga, kickfun, fitness, maar nu moet ik toch echt om m'n lichaam en dan met name m'n rug gaan denken. Alleen m'n hardloopschoenen heb ik vrijwel direct aan de wilgen kunnen hangen. Zulke pijnlijke borsten... :)

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik mis het "intensief" sporten ook heel erg. Tot en met week 34 heb ik nog getennist, maar merkte op het laatst dat ik geen onverwachte bewegingen meer kon maken, dus ben gestopt! Nu ga ik maar wandelen... Kijk er naaruit om weer lekker te gaan hardlopen en naar een intensieve tenniswedstrijd :)!

7. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik fiets nog veel! Erg lekker!

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik mis het ook..... :( Ik droom er de laatste tijd zelfs van. Helaas moest ik al vrij snel stoppen ivm met rugklachten. De fysio raadde mijn favo sporten (Zumba en bodyshape) af, dus het ging niet meer na 17 weken zwangerschap. Ik kan/kon nog wel fitnessen en zwemmen, maar dat vind ik vreselijk. Nu probeer ik met fietsen nog een beetje in beweging te blijven, maar een stukje lopen valt me nu toch wel zwaar.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik voorlopig de sporten die ik leuk vind nog niet kan doen. Maar ik heb mijn sportpas stopgezet, deze zit vooraan in mijn portemonnee en zodra ik na de bevalling denk dat het misschien wel weer kan, ga ik het toch rustig aan weer oppakken. Ik kan bijna niet wachten! :D

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik had ook heel graag nog op de racefiets gezeten. Zou in theorie kunnen, maar geprobeerd en toch eigenljik niet lekker. Ben net wat eerder buiten adem doordat m'n darmen in de weg zitten, en op m'n blaas is het gehobbel ook niet denderend. Dus dan maar wandelen (graag, hele einden zolang het gaat, binnenkort vaste prik dagelijks een uurtje in het woonwerkverkeer opnemen is het plan), en op een gewone fiets fietsen - als het effe lukt wil ik dit najaar minstens een dag per week fietsend de 18 km tussen huis en werkplek blijven doen. Daarna misschien toch maar weer eens geheel tegen m'n zin een crosstrainer ofzo opzoeken, maar dat staat me nogal tegen. Ben gewoon liever buiten in de wind...

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik sport (wedstrijd tennis) nu zo elke dag tussrn 1.5 en soms 4 uur per dag. Ben ook al bijna twee weken moe en misselijk dus zo wordt het toch beetje te veel. Vanaf 15sept als toernooien afgelopen zijn ga ik 2 kker per week intensief trainen op tennisles maar bouw het langzaam af. Wil tot wk 20 doen maar niet met grote buik.. Misschien lukt het zelfs tot 36e wk maar alleen prive want anders wordt het rare tennis les in groep haha:))
    I will see...

Daarna ga ik naar zwangerschaaps yoga en zwanger workout..
    Ook zwangerschaaps zwemmen lijk mij leuk later..

Ik mis het tot nu toe niet mag nu zelfs minder zijn ben echt op...

11. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik mis het verschrikkelijk! Ik mis het racefietsen, mountainbiken, klimmen, kayakken, hardlopen verschrikkelijk!!!! Maar het zijn over het algemeen risico sporten dat gaat niet in de zwangerschap. Daarnaast is mijn bloeddruk nu veel te hoog, ik moet 4 uur per dag plat dus laat staan dat ik mag sporten.

Hopelijk als onze kleine man er is kan ik snel de draad weer oppakken.

Ik merkte trouwens wel dat ik het tijdens de 1e zwangerschap veel langer vol heb kunnen houden dan de volgende 2 zw schappen.
    Tijdens de eerste zwangerschap nog het NK raften gevaren toen ik 12 weken zwanger was en het wk terwijl ik 19 weken was. Toen paste dat ook nog onder een zwemvest.
    Deze laatste zwangerschap was de buik er al heel snel en die zat me in de weg. NAast natuurlijk toch wel een iets minder goede conditie!

Hopelijk hebben we straks 3 sportieve kinderen en kunnen we lekker samen met ze op pad! Als ik passieve kinderen krijg moet ik denk ik nog wel eens slikken. Ook gezien mijn man ook een sportfanaat is!

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik mis het ook ontzettend! Vooral lekker door de stad scheuren met mijn fixed gear fiets.
    Heb helaas sinds week 19 heel snel last van harde buiken, krijg het al van stofzuigen of koken, dus sporten gaat echt al een hele poos niet meer :( Merk het ook wel aan mn conditie, die nog nooit zo slecht is geweest.

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hahaha, ik kan de muziek van de bodypump ook echt niet horen! Mis het zo! Maar ik mag niet meer sporten...

14. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Haha heeeel herkenbaar! Met 8 weken voor het laatst geskied (had zoooo graag opnieuw gewild in mei) en sindsdien vooral gewoon rustig aan in de sportschool. Heb wel tot en met 37 weken hier en daar wat getennist (ging nog best goed haha), maar miste het hockeyen heeeeel erg. De afgelopen week met de hitte zelfs niet in de sportschool geweest en de baby zit nu zo laag dat t ook niet meer relaxt is. Wel wat zw pilates gedaan, dat kan ook lekker zijn. Kijk er zoooo naar uit om 6 weken na de bevalling weer lekker aan de slag te gaan :)!

Deel Deze Pagina