Heb even een vraagje aan jullie. Van iedereen hoor ik dat ik niet op mijn rug mag slapen 's nachts. Ik ben een echte rugslaper en probeer nu sinds de 16e week op mijn zij te slapen. Jammer genoeg lukt dat met moeite. Slaap dus heel slecht. Mag je nu wel of niet op je rug slapen?
Dat zou zijn omdat de bloedtoevoer naar de kleine bekneld zou komen te zitten en er niet genoeg meer naar de kleine gaat. Dat is dus de reden waarom het niet zou mogen, maar kan het op internet niet echt vinden. De meningen zijn daar verdeeld namelijk.
Hier slaap ik gewoon op mijn rug.. Was eerst een buikslaper, maar daar had ik geen goed gevoel meer bij sinds ik zwanger ben. Nu ben ik gewend op mijn rug te slapen, zodra ik op mijn zij ga liggen dan komt er ineens veel maagzuur omhoog. Op allebei de kanten.
Oh en trouwens, volgens mij mag je niet op je rug slapen omdat het een zenuw naar jouw benen afkneld. Die gaan dan slapen. Voor het kindje zou het niet erg zijn.
Idd is het beter van niet om op je rug te slapen. Hier een bericht van google Niet op je rug Wist je dat je, behalve niet op je buik, ook beter niet op je rug kunt slapen? Het gewicht van je baarmoeder drukt dan te veel op je rug, je ingewanden en de 'inferior vena cava'. Die laatste is een holle ader die ervoor zorgt dat het bloed van je onderlichaam wordt teruggebracht naar je hart. Die afknellen kan allerlei kwaaltjes veroorzaken. Het beste lig je op je (linker)zij met een been over het andere gekruist met eventueel een kussen ertussen.
Ik heb het altijd zo begrepen dat niet iedereen er last van heeft. Als je op je rug ligt zou je er vanzelf wakker van moeten worden als het niet goed gaat, dus als je er niks van merkt kun je gewoon op je rug slapen. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik prima op mijn rug slapen maar de tweede keer werd ik na een tijdje altijd duizelig en naar in mijn hoofd. Dus dat deed ik niet meer.
ik heb het afgelopen donderdag aan de vlos gevraagd en zij zei: je mag WEL op je rug slapen. lang niet iedereen heeft er last van, en als dat gebeurt wordt je vanzelf wakker en dat is ruim voor je kindje er last van zou hebben. dus slaap gewoon lekker op je rug, doe ik ook!
Mag best hoor, ikzelf heb er alleen wel last van...het lijkt net of ik ineens een megadruk bij mijn middenrif krijg, alsof er wat afgekneld wordt. Daarom vind ik het niet prettig, maar moet er wel bij zeggen dat het niet altijd is..
Merk je snel genoeg wanneer je niet meer op je rug moet slapen. Ik merk nu heel goed dat als ik op mn rug lig dat ik snel onwel wordt en als ik snachts toevallig op mn rug draai wordt ik er wakker van. Je lijf regelt dat dus zelf. Zou toch proberen om langzaamaan op je zij in te slapen omdat als je inderdaad een aardig gewicht mee te sjouwen krijgt dalijk je het niet dan nog moet aanleren.
Het mag gewoon maar ik merk dat ik er nu alweer last van krijg: het gevoel dat ik ga stikken als ik op mijn rug in bed lig. Krijg het echt benauwd en voel me gewoon helemaal naar. En straks ook nog het maagzuur erbij.. Je merkt het dus vanzelf, wat al gezegd is. De eerste nacht na mijn bevalling heb ik bijna de hele nacht op mijn rug gelegen, zalig vond ik het dat het weer kon!
mag wel, tis niet dat het vreselijk slecht is voor jou/je baby. ligt vaak alleen niet meer zo lekker als je hummeltje wat groter is. dan drukt het nogal. paar weken terug kon ik nog wel op mn rug slapen maar dat kan ik nu wel vergeten even tv kijken op mn rug gaat nog wel maar echt aantal uren zo liggen, das verledentijd en dan heb ik t nog niet eens over maagzuur gehad dat word nóg erger als ik op mn rug lig
Hier dan weer helemaal niet. Op beide zijkanten krijg ik een trekkend gevoel aan de ene kant van mijn zij (alsof alles naar 1 kant rolt en dan steken veroorzaakt aan de andere kant), dus ik merk dat ik vaak ook wakker word 's ochtends op mijn rug. Nergens last van, ook niet van m'n maag. Even uitproberen dus en blijkbaar merk je het vanzelf als het niet meer goed is.
het mag wel hoor, ik had het ook aan me gyn gevraagd en hij zei, waarom zou dat niet mogen. ik heb gewoon op mijn rug geslapen en geen last van gehad.
Volgens mij mag je gewoon op je rug slapen hoor. Mijn kleine is ontzettend druk en op welke zij ik ook ga liggen ze trapt me ribben blauw. De enige manier waarop ik kan slapen is als ik op mijn rug lig.
Heb weer een aantal keer op mijn rug geslapen maar word daar dan wakker van. Dus toch zoveel mogelijk maar op mijn zij en dan het beste op mijn linkerzij, anders krijg ik last van brandend maagzuur. Toch ligt het niet super prettig meer als voorheen op mijn rug. Toch val ik nu weer zo in slaap en draai ik me vaak automatisch op mijn zij....
ik lag vanmorge ook nog even op mn rug, maar nu met 30weken voel ik nu een soort druk helemaal onderin :s heel raar nog nooit gehad. net boven schaambotje. dit heb ik alleen als ik dus op mijn rug lig, indalen al???? hier dus niet meer op rug haha ik blijf lekker op mn zij liggen. het is maar net wat je zelf het lekkerste vind liggen, heb jij nog geen moeite met op rug ligge kan je zit gewoon blijven doen hoor, geen probleem. maar ga je wel misselijk voelen of drukkend gevoel zoals bij mij, kies dan voor je zij.