Hey, ik was net een fikse wandeling aan het doen en ik kreeg echt een gigantisch lange harde buik met heel de tijd een pijnlijke kramp op zij en een beetje in de rug. Ik had het gevoel dat ik een windje moest laten dus zette ik er wat druk achter- ineens voelde ik een serieuze plons. Maar of het nu urine of vruchtwater is, is me niet geheel duidelijk. Toen ik naar het toilet ging was het wel degelijk vrij nat (sorry voor details), een deel was doorzichtig nat een deel eerder geel/groen. De geur is wat gemengd. Is nogal genant dus kan het niet echt aan iemand tonen of vragen en de gyn. bellen met dit verhaal (zeker nadat ik vanmorgen al voor niks op controle ben geweest) lijkt me ook zo stom. Hoe zag bij jullie vruchtwater er uit? verloren jullie het ook bij hoesten/windje/ .. ? alvast bedankt Lisa
hele kleine beetjes, ik kan ook echt constant 'plassen' en niet een paar drupjes maar toch wel redelijk veel.
Ik denk dat het bij geel/groen vochtverlies sowieso verstandig is om even contact met de verloskundige op te nemen. Zij kunnen dan volgens mij met een simpel testje uitvogelen of het vruchtwater is of niet. Succes!
Gezien je termijn.. En je regelmatig blijft verliezen in combinatie met de kleur zou ik bellen want als het zo is dat er meconium bij zit moeten ze je in de gaten houden geloof ik.. Of nou ja je kindje
Idd aangezien constant is en gezien de kleur zou ik wel degelijk nu gelijk aan de bel trekken om vruchtwater uit te sluiten. Vooral aangezien meconium houdend zou kunnen zijn gezien de kleur.
Gezien je kleur en verhaal denk ik bijna zeker dat dit vruchtwater is en de kleur moet je voor bellen want dat kan meconium houdend zijn. Is je kindje al ingedaald?
Als de baby in het vruchtwater gepoept heeft moet er gelijk actie ondernomen worden, niet pas morgen.
Je kan niet tot morgen wachten hoor. Je kindje heeft in het vruchtwater gepoept. Dan moet je ingeleid worden 😊 Echt bellen hoor, je belt nu niet voor niets. Je zegt hoi ik denk dat m'n vliezen zijn gebroken en het is geel groen van kleur. Echt hoor. Zo begon het bij m'n dochter ook, dan gaan ze je aan de ctg leggen en het kindje goed in de gaten houden. Fijne bevalling! Het is zover hoor!
Idd nu bellen!! Niet wachten tot morgen, als je kindje in het vruchtwater heeft gepoept kan hij/zij het moeilijk hebben.
Met voorgangers eens. Je zegt zelfs is eerder groenig dus is bijna zeker meconium houdend vruchtwater en dat vraagt om directe actie.omwille van je kleine. succes ♡
Idd gelijk bellen Vind het eerlijk gezegd een beetje "raar" dat je tot morgen wilt wachten. Als het idd meconium is, dan krijgt je kindje dat dus binnen. Dan moet er echt actie ondernomen worden en je kindje moet echt goed in de gaten gehouden worden!
Had gisteravond even met de papa overlegd hem het geel/groene getoond. Hij zei dat het eerder geel is en dat als ik pijn kreeg of meer water zou verliezen ofzo dat we direct naar zh zouden gaan. Maar ik ben gewoon in slaap gevallen en de pijn was heeeeeel beperkt (heb al meer last gehad), geen vruchtwater of andere zaken 'verloren', en ons mannetje heeft al flink bewogen. Dus zijn we terug gerust. Ik kaart het vanavond nog eens aan bij de gyn. dat wel. bedankt voor de hulp en ik update vanavond nog wel 'ns
Dus je laat je man beoordelen of het medium houden vruchtwater is.ik had zeker gebeld.want als het zo is kan het voor de kleine ook gevaarlijk zijn.hij krijgt minder zuurstof omdat het vervuild vruchtwater is.beter een keer te veel dan te weinig.misschien is het niks.maar dan zou ik geruster zijn dan bij het oordeel van mijn partner.
En jouw man is ook gynaecoloog/verloskundige? Ik vind dit echt heel erg onverantwoord. Heb je toevallig eens gegoogled op 'meconiumhoudend vruchtwater'?
Heb uiteraard alles wat kan misgaan al gegoogled en net dat maakt me constant heeeel ongerust. En nee hoor vriendlief is absoluut geen arts of wat dan ook maar hij is veel nuchterder in dit soort dingen, ik zie namelijk overal wel iets in en begin te panikeren