Vlokken = vruchtwater (had de gyn vroeger tegen mijn moeder gezegd toen ze moest bevallen) Sterke geur + geen houden aan = lijkt erg op vruchtwater hoor. Ik had het ook, leek net of ik aan het plassen was maar had er geen controle over. Bleek een scheur in de vruchtwaterzak te zijn.
Haha, gebeurt toch niet heel vaak, zo'n enorme plons. Zeker niet als beeb al is ingedaald. Grappig, net als in de films! Ik was gisteren trouwens bij de VK aan het klagen over een schuivend bedmatje. Zij zei mij dat een dubbelgevouwen badlaken in bed meestal genoeg is, want áls je een echte plons hebt, is dat meestal als je uit bed stapt. Dus zij adviseerde om eerder de vloer te beschermen Edit: Ohja, succes!
Nou het wil nog niet erg hoor hier. Was niet in een keer een plons als een emmer die je leeg gooit maar meet een fles die je op zn kop houd en der met vlagen in knijpt. Dus echt scheuten. Heel spoor gestoken van bed naar keuken haha . We een waren trouwens vanochtend om de 3 tot 5 minuten. En wel pijnlijk maar niet ondraaglijk. Kon nog wel gewoon praten. Nu zijn de weeën wel echt super pijnlijk maar komen veel minder vaak. Mijn verloskundige kijkt ook niet naar ontsluiting of iets. Vind ik wel vreemd moet ik zeggen...
balen zeg broekkiej. Hoop voor je dat het gauw de goede kant op gaat. dat de verlos niet kijkt is niet zo gek hoor.Bij gebroken vliezen doen ze niet gauw inwendig onderzoek ivm infectie gevaar. Pas als je al flink aan het puffen bent. In ieder geval heel veel succes
Vind ik ook wel vreemd. En als t goed is zit er ook geen emmer vruchtwater meer in je buik tegen t einde, dat past helemaal niet meer
Bij m'n zusje en bij een vriendin van mij keken ze gelijk nadat de vliezen gebroken waren. Maar hun zeggen idd ivm infectie gevaar. Maar eigenlijk wil je wel weten hoe ver je staat als ze zo heftig zijn . Baal der echt van. Als het nu niet door zet dan moet ik morgen naar het zh. Daar doen ze controle op de baby. Als die nog goed zit sturen ze je naar huis en dan pas gaan ze je na 72 uur inleiden. Pfff hoop toch niet dat dat gebeurd want dat zie ik echt niet zitten
Dat kan kloppen idd. Bij mij bleek achteraf op vrijdag avond dat mkn vliezen braken ( ik had dit niet door omdat ik ook elke keer grote delen slijmprop verloor ) Toen de vlk die zaterdag daarna zou komen om mijn vliezen te breken waren ze al gebroken. Die avond moest ik naar het ziekenhuis voor een CTG en als ik geen weeen had mocht ik naar huis. En werd de volgende dag pas ingeleid. Vlk keek idd ook niet of ik ontsluiting had ivm infectie gevaar. Succes met je bevalling!!!!
Hier werd ook pas ontsluiting gecheckt toen ik echt al flink in de regelmatige weeen zat. Idd vanwege infectiegevaar, is echt niet vreemd hoor!
Hier bij de 2de kwam ik ook in het ziekenhuis met gebroken vliezen, er werd toen ook niet inwendig gekeken, pas toen ik aangaf dat ik flinke krampen had om de minuut, dit had idd te maken met het infectie gevaar, stel het zet niet echt door dan loop je nog wel ff en hebben de eventuele bacteriën best veel kans om bij de baby te komen. Hoop natuurlijk dat het snel doorzet en je je baby snel in je armen kan houden.
haha hoop dat je inmiddels lekker bevallen bent uiteraard, maar even tussendoor als jij nog in staat ben normale letters op ZP te typen dan ben je nog niet aan het bevallen hoor succes meis zet hem op
Bij mij zijn idd beide keren de vliezen gebroken nadat ik wakker werd om te plassen. Ik had beide keren een badlaken naast mn bed liggen en zodra ik de "plop" of "knak" voelde badlaken tussen mn benen en naar de badkamer. Ging goed, geen drupje op bed of vloerbedekking. Als het bij mij op de vloer was gekomen hadden we nieuwe plafonds in de woonkamer kunnen doen zoveel vruchtwater ik had ( Ik hield er bij mn zoontje een teiltje onder in de badkamer zo veel )
Wow! Hier voelde ik ze in bed ploppen, meteen opgesprongen en naar de badkamer gesjeesd (meter of 10 toch wel al met al) en geen druppel verloren onderweg. Echt gek, bed was niet nat, niks, maar op de badkamer echt alsof ik een emmer had omgekeerd