Pijn ribben ter hoogte van BH band

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kim111, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim111

Kim111 Actief lid

8 jun 2015
    109
    5
    18
    Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en heb sinds vorige week last van pijn aan mijn ribben ter hoogte van mijn bh band aan de rechter en linkerkant. Hoe langer ik zit (ik heb een kantoorbaan) hoe erger de pijn wordt. Op het eind van de dag is de pijn soms bijna ondragelijk. Herkent iemand dit of weet iemand wat dit kan zijn?

Groetjes,
    Kim

2. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Kan het niet zijn dat je bh te strak begint te zitten of dat je te krom achter je bureau zit? Een beetje ineengedoken zeg maar.
    Zou het anders wel even aankaarten bij de vk, maar me ook niet meteen zorgen maken.

3. Kim111

Kim111 Actief lid

8 jun 2015
    109
    5
    18
    Als ik mijn bh los maak heb ik er ook last van.. Verkeerde houding speelt inderdaad ook wel een beetje mee denk ik, als ik druk bezig ben vergeet ik soms op mijn houding te letten

4. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Heb ik ook erg veel last van gehad. Tot aan het einde van de zwangerschap. Licht aan de baby denk ik. Toen hij er uit was wasbeer over.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heb ik bij de vorige ook heel lang gehad. Na de bevalling was het weg ;)

6. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van, lijkt bij mij te komen door de buik die aan de spieren trekt. Met een anita band heb ik er nauwelijks last van.

7. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ook gehad.. Werd alleen maar erger tot de bevalling 😁

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb het ook gehad, na de bevalling was het weg. Maar ik kon niet meer achter mijn bureau zitten werken dus uiteindelijk veel gestaan en gelegen (bank neergezet op kantoor)..

Zou snel even op je werk informeren naar aangepaste werkplek! Duurt altijd tijdje voordat dat is opgelost dus beter snel bij zijn!

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb dat ook, maar vind het vooral een benauwd gevoel. Voel het ook tussen mijn schouderbladen.
    Ik las pas dat het ook aan maagzuur kan liggen. Dus ga zelf maagzuurtabletten proberen als ik het voel. Veel drinken schijnt ook te helpen.
    Ik heb thuis nu maar mijn Bh uit, want zonder is het al iets beter.
    Het gaat pas over als de baby eruit is vrees ik. Het is gewoon krap geworden daar.

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Voor de zekerheid moet je even bekijken of het niet het zogenaamde bandgevoel is wat bij zwangerschapsvergiftiging kan horen. Ik denk dat het dat niet is hoor, lijkt me meer spiertjes etc, maar to be sure! Ik had een erg benauwd gevoel onder mijn ribben maar dan juist bij het liggen...

11. Rory

Rory Lid

20 mei 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik dus ook! Net zoals je het beschrijft. Is de buik die trekt aan je ribben.

12. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    jaa ik heb het ook ! om gek van te worden, je weet gewoon niet meer hoe je moet zitten/staan/liggen. het enige wat hier helpt is slapen dan voel ik het even niet :p

13. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij begon dit in week 29
    en ook rugpijn erbij
    ben blij dat ik over anderhalve week met verlof kan
    heb alle stoelen geprobeerd op het kantoor,maar geen 1 zit goed
    thuis op de bank zit ook niet lekker
    Maar het is echt vervelend inderdaad!!! Want je zit toch aardig vaak op een dag natuurlijk.

14. maliro

maliro Niet meer actief

Hier beide keren gehad. Heel erg pijnlijk en ik wist me soms geen houding meer te geven. Na de geboorte was het over

15. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    438
    63
    Ik heb dit met mijn zwangerschap ook erg gehad, toen ben ik 's nachts naar de HAP geweest en een dienstdoende huisarts (die toevallig oud gynaecoloog was) duidde het op maagzuurproblemen.
    Ik voelde me best dom hihi, maar sindsdien bepaalede etenswaren vermeden en veel maagzuurremmers geslikt.
    Achteraf denk ik dat het ook galstenen geweest kunnen zijn, dit had ik na mijn zwangerschap ook, en is vergelijkbaar alleen pijnlijker toen..
    Ik zal het even overleggen met de VK wat het kan zijn.

16. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Poeh, ik had dit ook! Wist niet wat ik meemaakte, wat een rotgevoel! Gelukkig verdween het bij mij zodra de baby begon in te dalen. Er kwam toen bovenin meer ruimte.

17. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan hoop ik dat het bij mij ook over is als ze ingedaald is
    ik snap nu pas hoe erg het moet zijn als je altijd rugklachten hebt...normaal had ik nooit rugklachten

18. Mama007

Mama007 Actief lid

22 okt 2014
    156
    0
    0
    hi,

Ik heb dit nu ook al een aantal weken.
    Ik ben 35 weken zwanger.
    Ik heb vooral pijn aan de rechterkant dan zeg maar aan de zijkant en het gaat door naar mijn rug?.
    Bij mijn zijn het mijn nieren, ik moet veel drinken.
    De pijn is niet fijn en soms niet dragelijk, dan moet je proberen op de andere kant te gaan liggen ik neem ook een pijnstiller ervoor
    paracetamol.

Sterkte met de pijn. Doe rustig aan.

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had het na 30 weken zwangerschap. Heb een kantoorbaan. Als ik vrij was had ik weinig last. Ophet werk zo goed mogelijk op de houding gelet. Kan komen doordat je borsten zwaarder worden.
    Helaas is er weinig aan te doen behalve opletten houding

20. Kim111

Kim111 Actief lid

8 jun 2015
    109
    5
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en het niks ernstigs is :)

Deel Deze Pagina