hallo dames ik wilde wat vragen.. ik ben onverwachts maar het is wel heel welkom zwanger van ons 3e kindje..mijn eerste kindje is geboren met 28 weken en 2 jaar later mijn tweede kindje met 35 weken. mijn eerste kind was een zware en lange onzekere tijd maar ze is op en top gezond..mijn 2e kind was wel een prematuur maar de weg naar huis was veel makkelijker.. ik heb gezworen dat ik nooit meer een kind wilde omdat ik die onzekere tijd van zwanger zijn niet meer wil meemaken.. nu 5 jaar later..toch zwanger..we zijn er super blij mee een echt kadootje..maar ben zoooo bang ik sta onder controle bij het zhuis maar er is mij al verteld dat nummer 3 ook te vroeg gaat komen..brrrrr wie o wie..heeft het ook meegemaakt..en is het toen ook uitgekomen?? liefs
Vertel eens wat meer wat was de reden voor de vroeggeboorte en waarom zou het nu weer gebeuren? Zijn er geen preventieve acties mogelijk? Medicijnen bijvoorbeeld?
Misschien kan je vragen naar proluton injecties, schijnt heel goed te werken! Zoek even hier op het forum, vind je vast meer hierover! Hier ook 3 prematuren, ze kwamen steeds vroeger 36, 34 en 32 weken. Laat je goed informeren door de gyn! Fijne zwangerschap!!
bedankt voor de reacties... ik ga morgen eens vragen voor de injecties. nou geen oorzaak gevonden..puur pech zeggen ze..gelukkig is het hier anders om bleef ze langer zitten dan de oudste.. gync gaat nu ook voor de 35 weken..nou ik liever de 38 0f 40 mijn lichaam maakt standaard het hormoon te vroeg aan wat de bevalling op gang brengt..volgens de gyn..hebben sommige vrouwen dat en ik hoor bij die sommige..mmmm ga toch eens s navragen over die injecties hoor thanks
Mijn eerste kwam met 26 weken en een paar dagen... Dus bij de 2de goed onder controle, lengte baarmoederhals, prolutoninjecties... Zij kwam met 31 weken. Vervolgens kwam nummer 3 bij 37 weken en 4 dagen met dezelfde controles, maar dus netjes op tijd... en de 4de met 37 weken.. Overigens lag ik bij nummer 4 al vanaf 26 weken plat ivm verkorte baarmoedermond en ziekenhuis opname gehad voor preventief longrijping en weeenremmers en toen bleek ik diabetes te hebben. Zou sowieso worden ingeleid met 38 weken vanwege die reden. Maar kwam met ruim 35 weken in het ziekenhuis, had een staartje van de buikgriep te pakken en die maakte de boel aan het rommelen. Uiteindelijk zette het niet door. Vanwege al die tijd plat en dat ik het psychisch niet meer trok, dochter steeds aan het huilen en zoontje wilde niks van me weten (mijn eerste kindje leeft niet meer) hebben ze me ingeleid met 37 weken waar tijdens de bevalling bleek dat dochterlief.... omhoog kroop! Dus ja ik kom nooit uit die risico groep, heb er alle keren ingezeten, maar de laatste 2 hebben een keurige termijn gehaald. Moet wel zeggen dat ik na de komst van mijn eerste zoontje 2 maanden later alweer zwanger was, wat een voorspeller kan zijn van een vroeggeboorte zeggen ze en mijn ander zoon was 10 maanden voor ik zwanger werd van onze andere dochter. Tussen mijn dochter van 31 weken en de daarop volgende zoon zit 4 jaar... Wie weet scheelt dat. En de eerste 2 kinderen zijn van mijn eerste man en de laatste 2 van mijn huidige man. Maar goed het hoeft dus niet dat je weer een vroeggeboorte krijgt....
Hoi ja helaas bij mij wel. Daarom heb ik ook het advies gekregen om niet voor een vierde kind te gaan mocht ik dat willen. Sterkte want het lijkt me supereng! Ik kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel hebt. Onze oudste kwam met 27 weken en 6 dagen en de tweeling kwam met 27 weken en 4 dagen. ik heb bij de laatste zwangerschap progestron prolutoninjecties gekregen en bij beide zwangerschappen ben ik opgenomen geweest vanaf 26 weken en 3 dagen, en heb ik weeenremmers gekregen.