Vruchtwater verlies 19 wk?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ow meis ik ga heel hard voor je duimen!! Knuffel

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ochh bah wat naar!! Hopelijk word je buik gauw wat rustiger. Dikke knuffel!!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

O jee had gisteren meegelezen en was blij dat je er weer kalm onder was en geen vocht meer verloor.
    Wat vermoeden ze dat er aan de hand is?
    Sterkte hoor.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, hopelijk kan je snel weer naar huis met je meisje lekker in je buik! Dikke knuffel!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank jullie wel. Wachten nog steeds op de arts.
    @paula: geen idee, gister konden ze niet echt een verklaring geven. Maar het is nu zo overprikkeld dat er bijna wel iets moet zijn lijkt me.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

He jeetje heel veel sterkte met die harde buiken.
    Hopelijk nemen ze af en blijft je kleintje lekker bij je.

Terugkomend op eventuele vruchtwater verlies. (voor andere dames die twijfelen)

Altijd bellen hoor. Zelf lekte ik niks maar na de 30 weken nam mijn vruchtwater af. Met 35 weken was het zo goed als op waarvoor mijn dochter met 36 weken is gehaald. Ze lag dermate klem dat ze met blauwe plekken op haar ruggetje is geboren. Ze is nu eindelijk weekje thuis en helemaal opgeknapt. het tekort heb ik niks van gemerkt. Voelde me prima, mijn dochter ook op de ctg.

Maargoed vruchtwater is dus echt wel belangrijk. En als je twijfelt dat je wat verliest altijd bellen.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow meid dat is schrikken. Sterkte en duim voor je!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @jolien: wat naar!! Gelukkig doet ze het nu goed!

Even een kopie uit een ander topic:
    We zijn net weer thuis. Alles is eigenlijk gewoon goed. Cervix nog precies even lang als gister dus de vele harde buiken doen daar gelukkig niks op. Dat is al een heel goed teken. Verder geen rare dingen als een hoge pols of temp. dus infectie vermoeden ze niet. Daarbij is wat ik de vorige keer heb gehad zo super zeldzaam dat de kans nihil is dat er zoiets weer gebeurd.
    Blijft over een hele gevoelige baarmoeder die ergens door getriggerd wordt; stress kan zeker want ben vannacht heel angstig geweest. Nauwelijks geslapen en nu ook kapot, helpt ook niet natuurlijk. Groei kan de bm gevoeliger maken, en de kleine is heel druk. Vannacht heeft ze de hele nacht liggen trappen en voel dr nu ook vaak. Die kan het ook in stand houden.
    Eigenlijk was de gyn vol vertrouwen en gaf me de zekerheid dat hij ervan overtuigd is dat er, behalve irritante harde buiken, niks ernstigs aan de hand is. Hij denkt absoluut niet dat dit een teken van een voortijdige bevalling of zo is.
    Advies is om vamdaag zoveel mogelijk plat te gaan en te kijken of absolute rust helpt. Zo ja de komende week heel rustig aan doen tot alles rustig is.
    Op zich wel gerust gesteld naar huis gegaan eigenlijk. Lig nu in bed en ga nu proberen wat bij te slapen.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is er hier iemand die ervaring heeft met een Anita buikband van de prenatal en harde buiken? Ik lees op internet dat meer steun aan de buik de harde buiken kan verminderen, ben benieuwd of dat ook zo is.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik zou geen enkel risico nemen en toch even bellen. Kunnen ze desnoods even voelen inwendig en een echo maken. Ook kan je even op een zeiltje worden gelegd, dan kijken ze of je echt vruchtwater lekt.

Zeker gezien je verleden zou ik geen enkel risico nemen meis. Succes!

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bedankt voor je reactie.
    De titel klopt inmiddels niet helemaal meer met de laatste berichten alleen ;).
    Heb gisteravond gebeld ivm veel harde buiken, en heb de halve avond in het zh gelegen. Vannacht zijn de harde buiken niet weg gegaan en moest dus vanmorgen weer terug. Gelukkig doet het niks op de baarmoedermond, die zit nog potdicht en is 4.2 cm. Vruchtwater kan ik dus ook niet verloren zijn.

12. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was! Mijn zoontje was ook onwijs druk en zorgde met dat getrap regelmatig voor harde buiken, dus kan goed zijn dat je kleine het in stand houdt.

Ik heb de Anita buikband gedragen, vooral als ik een langer stuk ging lopen, maar dat hielp bij mij niet tegen de harde buiken, wel hielp het om minder rugpijn te hebben.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @koekie: bedankt voor je reactie! Hmm jammer dat het niet hielp voor je harde buiken. Ik heb gelukkig geen last van m'n rug, dus dan heeft het waarschijnlijk niet veel zin. Aan de andere kant ik kan het altijd proberen.

Ja alles is goed gelukkig. Nu moet ik in m'n hoofd nog heel erg los zien te koppelen dat de harde buiken geen kwaad kunnen. Dat vind ik erg moeilijk want heb vooraf aan de geboorte van ons zoontje ook heel veel harde buiken gehad. Had alleen ook veel buikpijn toen en nu niet. Alleen irritant gevoel van de harde buiken. Waarschijnlijk waren de harde buiken destijds helemaal geen teken van de vroeggeboorte en de infectie, de buikpijn wel. En de ontsluitingsweeen uiteindelijk natuurlijk ook.

Deel Deze Pagina