Vruchtwater verlies maar nog steeds geen weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door babymommy, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymommy

babymommy Lid

28 jan 2011
    31
    0
    0
    Student
    Hallo mensen ik heb gistere en vandaag wat vruchtwater verloren een beetje maar nog geen weeen dus...wat moet ik nou doen ..?

2. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    je vk bellen om te vragen en checken of t echt vruchtwater is en dan vertelt zij wel wat je verder moet doen.
    ik heb 2dgn met een klein scheurtje bovenin mijn vliezen gelopen, ik moest en zou thuis bevallen..maar helaas na 48 uur moest ik echt ingeleid worden.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou inderdaad even laten checken of het wel vruchtwater was. Kan zomaar zijn dat het urine of afscheiding is. Op het laatst kun je allebei in plasjes verliezen namelijk.

4. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowiezo je vk bellen. Je moet niet te lang met gebroken vliezen rond lopen. Kans op infecties!
    Hoe weet je zo zeker dat het echt vruchtwater is? Zoals al eerder gezegd hierboven kun je soms urine of afscheiding verliezen en dat het lijkt alsof je vruchtwater verliest.
    Beste is als je vk het even checkt!

5. babymommy

babymommy Lid

28 jan 2011
    31
    0
    0
    Student

ik ben nu dus 2 dagen overtijd..
    en hoe ik weet dat het vruchtwater is.. dat weet ik niet ckr het is waterigg en zitten kleine witte vlokjes in maar ik zal idd even de verloskundige bellen .. bedankt voor jullie reakties

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    binnen 48 uur moeten de weeen beginnen, zeker als je mag bevallen zou ik de verloskundige bellen. iv, infectiegevaar is het belangrijk dat je binnen 48 uur na het breken van de vliezen minimaal een goed op gang bent met de bevalling of liever nog bevallen bent. als je gisteren al vruchtwater bent verloren dan zou ik zeker vandaag nog bellen om het te laten controleren en mag je gaan bevallen al dan niet met opwekkende middelen

zelf belde ik meteen toen me water was gebroken bij alicia maar daar begonnen ook wel vrij snel de weeen spontaan

bijnando brak het water met 32wk en kwamen de weeen na inleiding met 37wk :)

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Idd even je vk bellen en laten controleren! Als het wel vruchtwater is, moet je idd liefst binnen 48 uur bevallen of iig naar het zh om daar onder controle te bevallen......

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Als het vruchtwater is ruikt het zoetig.
    Zou even ruiken dus als je weer verliest

9. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je nog gebeld?
    Ik had bij mijn zoontje ook nog helemaal geen weeen of iets wat er op leek toen mijn vliezen braken. Daarom kreeg ik van de vk instructies hoe te handelen (temp meten enz) als ik na een paar uur nog geen weeen had. Uurtje later kwamen de weeen wel op gang. Maar de vk wilt volgens mij altijd wel weten als je vliezen breken. Of je nu wel of niet al mag bevallen. Volgens mij vinden ze het zelfs niet fijn als je niet belt...
    Aangezien je niet meer gereageerd hebt denk ik dat het of begonnen is of je misschien wel dor gestuurd bent naar het ziekenhuis.
    Succes meis!!

10. babymommy

babymommy Lid

28 jan 2011
    31
    0
    0
    Student

Ja ikhad de vk gebeld de Vk was langsgekomen en heeft het een en ander gekeken maar kon niet uitsluiten of het echt wel vruchtwater was dus heeft ze mij doorgestuurd naar de zh .. maar aangekomen bij de zh hebben ze me aan zo een ding gezet voor de hartslag en harde buiken en dat was allemaal positieff daarna hebben met zo een eendenbekje inwendig gekeken en een echotje gemaakt om te kijken of er nog genoeg vruchtwater in me buik is dat was zo gelukkig en eindstand is bleekt het gwoondat het dunne afscheiding was en datt ik dus voor niks gegaan.. dus ja word het nog even afwachten...

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Fijn dat het niks ernstigs was, maar wel jammer dat de bevalling niet doorzet.....

12. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah balen meis! Jammer dat het "niks" was.
    Hopelijk breken je vliezen snel!!

Deel Deze Pagina