Hallo Allemaal, Ik zit even met het volgende. Het eerste weekend van februari moet manlief eigenlijk het hele weekend weg. Ik ben dan 38 weken zwanger en blijf dus alleen thuis achter. Weliswaar is hij niet het land uit maar het is toch 2,5 uur rijden vanaf hier. Hoe zouden jullie dit doen? Ergens vind ik dat ie gewoon moet gaan, kleine kans dat de bevalling dan begint en mocht ie dan beginnen is ie in principe ook in 2,5 uur thuis. Vind het moeilijk dus graag jullie meningen
Moeilijk, maar ik zou hem wel laten gaan... Als je al belt bij het allereerste begin, komt dat vast helemaal goed. Maar je zult je vast wat onrustig voelen. Succes!
Ik zou zeggen, gewoon laten gaan. Stel dat de bevalling begint zal hij ongetwijfeld het gaspedaal net even iets dieper intrappen, waardoor hij zo thuis staat Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur, en gaat vanaf komende week "rondjes om de kerk rijden" (onze dochter is geboren met 36+6, en wegens wat "complicaties" kan deze uk ook eerder komen), maar hij is dan nog steeds iedere avond/nacht weg. Het houd in dat hij binnen max 4 á 5 uur thuis kan staan, en niet meer op ruim 8 uur rijden (of langer) van huis is. Ook geen Engeland, of andere landen meer waar je met de boot/trein heen moet.
Toen ik rond de 38 weken zwanger was trouwde mn stiefdochter, drie uur reizen vanaf ons huis. Normaliter was ik zelfs meegegaan, maar ben de week voor de huwelijksdag drie dagen opgenomen geweest. Voor alle zekerheid en hulp bij mn oudste dochter zijn mn moeder en zusje anderhalve dag bij me geweest, zodat mn vriend naar zn dochter toe kon. Uiteindelijk niets gebeurd hier... ben alsnog ingeleid met 40+4 ivm zwangerschapsdiabetes.
Ik ben nu 39+6 dagen, en mijn man moest gisteren naar Duitsland, en vandaag ook naar andere kant van het land. Enige 'rampscenario' is wanneer mijn vliezen zouden breken en onze uk in het vruchtwater gepoept zou hebben, zodat we direct nr het zkh zouden moeten. Maar de VK vertelde dat ze dan wel konden rijden.. En anders zal er heus wel een buurvrouw of zo zijn Dus ik zou hem laten gaan, als hij idd weg kan/mag indien nodig
Hmm, ik sta blijkbaar alleen, maar ik zou hem dus echt niet laten gaan. Je weet nooit hoe het loopt, hoe snel dingen gaan, en wat er evt aan problemen voorbij kan komen. En los van het al dan niet starten van de bevalling, vond ik het ook geen prettig idee om zo hoogzwanger een paar dagen en nachten alleen te zijn.
Nee hoor, je staat niet alleen. Hier zou manlief ook niet meer zo ver wel mogen rond die termijn. Ben vorige keer namelijk nogal snel bevallen, dus ik vrees dat hij dan niet genoeg tijd meer zou hebben om weer thuis te komen.
ook ik zou hem niet laten gaan uk was er hier binnen 4 uur en had hem nooit willen missen had ik niet getrokken dus nee hij zou van mij niet mogen
Ik zou zeggen laten gaan, maar aan de andere kant............. Mijn man zou dan uit zichzelf al niet meer weggaan.
Ik zou hem ook niet laten gaan met 38 week maar ben van de eerste ook met 38 week bevallen. Omdat het begin van de bevalling heel rustig verliep had ik niet door dat de bevalling begonnen was. Tegen de tijd dat mijn man thuis was en we de vk hadden gebeld zat ik al op 4 cm ontsluiting en snel werden de weeen zo heftig dat ik ook niet meer alleen had willen zijn. Nu heb ik nog een peuter van 3 rondlopen, voor hem moet eerst opvang gregeld zijn voordat we richting ziekenhuis kunnen en ik wil toch wel graag dat mijn man dan snel thuis kan zijn en niet onnodig heel ver van huis weg gaat, zeker geen weekend. Maar als jij het helemaal ziet zitten dan is er niks op tegen toch om hem toch te laten gaan? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
maar we hebben het hier toch over een 1e kind... het overgrote deel van de 1e kinderen komt na de 40e week en komt niet binnen 2,5 uur...
Moeilijk. Het ligt er een beetje aan hoe belangrijk het is, dan kunnen jullie zelf beter inschatten. Maar ik zou denk ik toch iets proberen te vinden waardoor het niet nodig is dat hij dan nog weggaat. Hoe denkt hij er zelf eigenlijk over?
Nou, het overgrote deel, dat valt nogal mee. Iets meer 1e kindjes komen na de de 40e week, maar er komen er toch ook heeeeeel veel eerder.
Ik zou hem absoluut laten gaan.. T is binnen Nederland en ook nog eens in het weekend (meestal geen urenlange files) Ik ben nu 40 + 1 wkn zwanger en mijn vriend zit op dit moment 1,5 uur rijden bij me vandaan voor zijn werk..zou nu waarschijnlijk nog langer duren ivm tijdstip. Zodra ik ook maar iets voel wat kan wijzen op het begin vd bevalling bel ik hem direct. Misschien kan je afspreken met je partner dat je hem belt zodra je ook maar iets vermoed maar ook als je teveel gestresst raakt in zijn afwezigheid...is niet goed voor jou & de baby!
Ik zou 'm ook laten gaan; als ik 2.5 uur niet aan zou kunnen had m'n man tegen het einde van de zwangerschap helemaal niet meer kunnen gaan werken De kans is trouwens niet zo groot dat de kleine zo vroeg geboren wordt. De meeste eerste kindjes komen laat. Je kunt hem toch direct bellen als je ook maar iets denkt te voelen? Dan is hij vast op tijd. Maar als je je er echt niet goed bij voelt moet ie gewoon thuisblijven!
Ik zou het ook niet echt leuk vinden als vriendlief dan nog een weekend weg zou gaan. Het zou er bij mij dus ook aan liggen waarvoor hij een weekend weg moet...