vruchtwater verliezen met 32 wkn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anniek, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo dames even een dringende vraag...

een vriendin van mijn vriendin {lekke ringewikkeld}
    verliest vruchtwater, is 32 wkn zwanger....
    was naar het ziekenhuis geweest en is weg gestuurd met het verhaal;
    het kan geen kwaad?

in mijn ogen kan dit wel kwaad!

wat is nu juist? ik vind het nogal alarmerend, maar ze is er zelf heel rustig onder! en snapt niet dat het kwaad kan!

heeft ook regelmatig harde buiken!

2. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik verloor vanaf week 31 vruchtwater en de Aaron-Rinthe is dan geboren op 35.5 weken.
    Zolang er geen bloed bij komt, kan het geen kwaad, kreeg ik te horen.
    En A-R was perfect gezond en doefde niet in de couveuse ;)

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ehh nou ze heeft zeker kans op infecties hoor, ik werd toen opgenomen! Beetje heeeeeeeeeel raar... :(

4. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik mocht enkel niet meer in bad, dat was alles.

5. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Nou toevallig heb ik vorige wk medisch centrum gezien, en daar was ook een meid die had ook vruchtwater verloren, maar dat bleek ook niet erg te zijn omdat het straaltjes waren en het bleek zo te zijn dat ze toch telkens genoeg aanmaakte om het aan te vullen, maar hebben ze bij haar geen echo gemaakt en onderzocht? Die bij het programma mocht niet meer naar huis zij was geloof ik 27 wk zwanger en moest accuut rust op bed nemen en werd streng onder controle gehouden ivm het vruchtwater of dat nog wel op peil bleef.

Ik zou teruggaan bij diegene waar ze onder controle is, en een echo eisen of het vruchtwater wel voldoende is.

Groetjes Monique76

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    echo heeft ze volgens mij niet gehad, wel aan de ctg gelegen en met het kindje was alles oke...

mijn vriendin vroeg ook al; hebben ze niks gezegd van niet mee rin bad of geen sex meer ed?
    hier hadden ze in het ziekenhuis niks over gezegd!

Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ze tegen haar vriendin moest zeggen dat ze weer contact op moest nemen met het ziekenhuis of met een verloskundige!

Ik vind het maar een "half" verhaal! En als het al klopt dat het niet zo ernstig is... want vruchtwater word idd bijgemaakt! zijne r toch andere dingen?
    zoals op bed moeten blijven ivm het uitzakken van de navelstreng?

pfff ik schrok er wel van! daarom vraag ik het hier ook!

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Heeft ze een vliesscheur dan? Volgens mijn vk hangt het er vanaf of het dan hoog of laag is, of het iets uitmaakt. :(

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    :confused: Jeetje inderdaad raar dat ze met zo weinig info naar huis is gestuurd!

Wens haar maar sterkte.
    Ik zou idd ook de vk op de hoogte stellen. Das toch de prof !?

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn vliezen waren van de vierde met 36 week en 2 dagen gebroken en ze is met 36 week en 5 dagen geboren en in de tussentijd was ik opgenomen en had ik een infectie opgelopen, als je aan de vk ook vraagt dan zeggen zij ook als er binnen 24 uur na het breken van de vliezen nog niks is gebeurd thuis moet je naar het ziekenhuis ivm infectiegevaar. En ze is 32 weken zwanger nog maar! Ik kan me gewoon niet vorostellen dat een normale evrantwoordelijke arts haar naar huis heeft laten gaan OF het verhaal is een beetje uit zijn verband getrokken.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik snap het dus ook niet!
    ze zou bij de gynacoloog zijn geweest!

Na aandringen van mij en mijn vriendin gaat ze MORGEN de vk bellen!
    Ik vind dit persoonlijk toch echt te laat! ik zou, als dit mij zou overkomen, meteen de vk waarschuwen en desnoods naar een ander ziekenhuis gaan!

@ maisy...
    dit is wat ik van het verhaal weet!
    Ik snap er de ballen van dus vandaar dat ik het hier vraag!
    Ik vind het nogal een vreemde zaak!

11. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Vind het ook maar vreemd...
    Vruchtwaterverlies en daar nog eens harde buiken bij...
    Een 'goede' gynae laat je dan langskomen voor onderzoek en legt je alles uit (oa geen seks meer, geen bad meer, rustigaan doen, wanneer je zeker naar het ziekenhuis moet ed).
    Lijkt wel of ze er een stukje aan gebreën heeft of op de verkeerde manier aandacht zoekt :(

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ahum....
    sorry hoor... maar doelen jullie op mij of op die vriendin?

Dit was meer een vraag vanuit mij... omdat ik het erg raar vind.....
    die meid is er zelf heel rustig onder en vertrouwd op ddatgene wat die gynacoloog gezegd heeft! Maar mijn vriendin en ik denken er anders over dan dat we van haar horen....

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ook mijn gedachte platliggertje...

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou eerlijk gezegd, ik geloof niet dat er een gyn is die een vrouw met 32 weken zw. schap als ze zeker weten dat ze vruchtwater verliest naar huis sturen. Ik denk dat het verhaal niet klopt wat jou verteld is....

18. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Op die vriendin anniek, maak je geen zorgen meis ;) :p

19. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    nou het verhaal wat anniek verteld is klopt dus wel.... ze heeft het van mij.... het gaat om een andere vriendin van mij...
    ze is donderdag 32 weken zwanger en heeft sinds vrijdag vruchtwater verlies...
    ze heeft de hele dag haar broek nat van het vruchtwater.,...
    dat het vruchtwater is is gecontroleerd in het ziekenhuis...
    ze heeft namelijk vrijdag de vk gebeld en die heeft haar meteen doorgewezen naar het ziekenhuis naar een gynacoloog....
    ze hebben onderzocht als het vruchtwater is en het was dus zo.....
    ook heeft ze harde buiken die ze eigenlijk eerder nooit heeft gehad...
    ze is dus naar huis gestuurt en weer terug verwezen naar haar eigen vk....
    ik vind het heel vreemd dat ze naar huis is gestuurt... toen ze het mij vertelde spookte er meteen vanalles door mijn hoofd...
    bij mijn wete mag je met een scheur in je vliezen niet in bad en geen seks hebben...
    dit is haar allemaal niet verteld...
    wat als die scheur groter wordt...
    zelf is ze er heel nuchter onder ze gaat er vanuit dat de gynacoloog juist heeft gehandeld.... ze is een leek op het gebied van zwanger zijn het is haar eerste kindje...

anniek bedankt dat je voor mij hier de vraag gesteld hebt... ik ga morgen naar inge toe en sta erop dat ze de vk belt

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Maar 32 weken is veel te vroeg! :( Als mijn vliezen nu breken is het oke en als er binnen 24 uur niks gebeurt moet ik al naar het ziekenhuis, klinkt als een stel prutsers daar dan, vind het heel zorgelijk klinken :(

Deel Deze Pagina