Hallo allemaal Ik heb vandaag een groeiecho gehad omdat mijn zoontjes te licht waren bij de geboorte ons meisje weegt nu met 31wkn en 4dgn rond de 1500a1700 gram ik vroeg mij af of die normaal is? ze hebben er niet echt veel over gezegt alleen dat 3 februari weer moet komen voor een groeiecho en controle bij de gynaecoloog mijn vraag is eigenlijk wat was het gewicht van jullie kindje rond dit termijn Liefs Maria
Je meisje heeft een heel mooi en normaal gewicht hoor voor deze termijn, maak je maar geen zorgen Ons meisje woog met precies 32 weken 1738 gram.
Ze hebben een mooi gemiddeld gewicht opgegeven. De enige reden waarom je dus een groeiecho krijgt is omdat je eerdere kindjes aan de lichte kant waren. Lekker verder genieten!
Mijn zoontje was met 29.5 weken zwangerschap 1400 gram. En ik krijg de 22ste weer een groeiecho en ben dan bijna 35 weken.
Ons kindje was met 28 weken 1.3kg en eergisteren 2.1kg. Moet erbij zeggen dat ons kindje iets boven het gemiddelde zit dus denk dat het bij jou wel goed is.
onze uk was 2225 g op 32 weken. Dat was bovengemiddeld, maar valt binnen 'normaal'. Ze rekenen ook mee hoe groot je zelf bent (bij ons wel, wij zijn allebei lange mensen). Als ik de tabellen bekijk, zit je kindje op een normaal gewicht, volgens mij is 32 weken iets van 1800 g gemiddeld. Ik zou me er niet druk om maken als zij er niks van zeggen!
Dat lijkt me een heel mooi gewicht. Ons zoontje woog 1870 gram na 31w2d en had daarmee een percentiel score van 85% voor een jongen. Met de echo een paar uur eerder was hij geschat op 1700-1800 gram, dus let er wel op dat echo's altijd een schatting geven.
volgens mij heel gemiddeld. Mijn zoon is met 31 weken en 5 dagen geboren en was 1820 gram. Lekker genieten van deze zwangerschap dus!
bedankt voor jullie reactie's Ik krijg idd nu telkens een echo omdat mijn zoontjes teklein waren bij de geboorte en ze de groei nu goed in de gaten willen houden moet over 2wkn weer terug komen dan gaan ze weer kijken met een groeiecho en dopplertest ben benieuwt Liefs Maria