steken lies (blaasontsteking?) / indalen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eikie79, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    hallo

ik ben nu 32 weken zwanger

Gisterenavond weer op controle geweest bij VK. Alles goed gelukkig. Ik heb een mooi rond bolletje :D

De laatste 1 1/2 week heb ik geregeld wat steken onder in, naar alle waarshcijnlijkheid bij mijn lies. De vk vroeg of ik veel moest plassen. Nu vind ik het zelf nog wel mee vallen, maar ik moet nu wel meer plassen dan in het begin, toen had ik helemaal geen last van "blaasproblemen" omdat de kleine erg hoog ligt bij mij.

Wat is veel? vanmorgen stond ik op, en voel ik toch een wat zeurderig gevoel. Zou het blaasontstekingkunnen zijn? is dat gevaarlijk als je er mee door loopt? Kan ik gewoon bij de dokter langs (zonder afspraak) om te laten testen?

Ook heb ik gelezen dat deze steken in je lies te maken kunnen hebben ivm indalen van de kleine. Heeft iemand dat gehad?

Daar gaat mijn volgende vraag over. De kleine was 3 weken geleden al iets ingedaald en gisteren zei de vk dat het al flink was ingedaald. Is dat niet vroeg? en als het nu al ingedaald is, houdt dat dan in dat de kleine grote kans heeft eerder geboren te worden of heeft dat er helemaal niet mee te maken?

Ik hoor het graag

Groeten nicole

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    het indalen heeft volgens mij niet te betekenen dat je vroeger gaat bevallen.

wat betreft de baasonsteking, je kan gewoon smorgens ochtendurine naar je ha brengen en zij controleren het.
    het kan op zich geen kwaad, maar verder in de zwangerschap kan het (dacht ik) weeen activiteit veroorzaken. maar dat weet ik dus echt niet 100% hoor.
    maar blaasonsteking is gewoon lastig.

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Als je een blaasontsteking vermoed, moet je dit wel even laten controleren. Voor ongeveer 90 cent kun je een plaspotje halen bij de apotheek en die kun je dan inleveren bij de assistent van de huisarts. Die controleert het dan even voor je. Als je er mee door blijft lopen kun je nierbekkenontsteking krijgen en dat schijnt niet zo goed te zijn.

Volgens de vk kan een kind wat met 32 weken al ingedaald ligt makkelijk in de 42e week pas geboren zijn, en een kleintje wat pas met 38 weken indaald of helemaal niet (die heb je ook) kan een dag later al op de wereld zijn. Dus je hoeft niet bang te zijn voor een vroeggeboorte oid.

4. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam
    Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad.
    Ook van die druk op je liezen en steken in de vagina zeg maar. Ik begon ook al te twijfelen of ik blaasontsteking zou hebben, maar mijn vk vertelde me dat als dat zo zou zijn dat mijn baarmoeder dan waarschijnlijk veel heftiger daarop gereageerd zou hebben.
    Toen was ik eigenlijk ook gerustgesteld en heb ook geen urine weggebracht. De volgende dag was die nare druk ook weg, en het had dus wel degelijk met het indalen te maken.
    Die van mij ligt dus ook al behoorlijk diep in het bekken, en dat merk je ook vaak met lopen.(ala waggeleend) :)
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    Succes met je zwangerschap en een voorspoedige bevalling.

Groetjes Annrieke

Deel Deze Pagina