's Ochtends last van buik, troebele urine

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door merah, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het lijkt een open deur, maar mijn gevoel zegt dat dat het niet is...

Ik ben nu 25 weken zwanger en sinds een week of 2 heb ik 's ochtends last van mn buik. Het voelt alsof er enorme druk op mn blaas staat (ja, ik weet het, ook een open deur). Het is niet alsof ik verga van de pijn, maar prettig is het zeker niet. In de middag is dit weer weg en voel ik me weer prima.

Verder heb ik geregeld zeer troebele urine, maar dit is niet altijd zo. Het is de ene keer kraakhelder en de andere keer dus echt heel troebel. Urineweginfectie lijkt aannemelijk, maar ik ben zelf medisch analist en heb beschikking over de alom-gebruikte teststrips en een microscoop. De teststrips detecteren niets, geen ery's, geen leuko's, niets... Ook onder de microscoop zijn deze niet te vinden. Wat echter wel te zien is is een heleboel 'gruis'. Geen kristallen, maar iets wat ik niet thuis kan brengen. Het lijkt een beetje op eiwit-cyclinders, maar dan niet in cyclindervorm maar losliggend (teststrip detecteert ook geen eiwit). Waarschijnlijk is dit hetgeen mijn urine troebel maakt (geeft ook een behoorlijke bezinking als de urine is afgedraaid).

Ik heb de buikklachten en de urine gelinkt aan elkaar, maar misschien is dit niet het geval.
    Kunt u iets zinnigs zeggen over deze gegevens? Blaasklachten lijkt me niet heel vreemd met een groter wordende baarmoeder (maar waarom dan alleen in de ochtend?) en misschien komt het wel vaker voor dat urine tijdens zwangerschap er wat anders uitziet.
    Maar als ik het weet kan ik het wat beter naast me neerleggen...

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

in de zwangerschap is de urine vaker troebel, dat is geen probleem, meestal wordt dat veroorzaakt door de vaginale afscheiding, die plas je mee uit. De baarmoeder hangt aan banden in je buik en je kunt druk op je blaas/baarmoeder hebben.Die twee organen liggen tegen elkaar aan. Al sje ligt is dat anders dan wanneer je staat/zit/loopt. Daardoor kan het s ochtends na het slapen anders voelen dan overdag.
    Je hebt dus geen blaasontsteking. Dan hoef je je verder geen zorgen te maken.
    Ga verder niet zelf "dokteren". Als je klachten hebt overleg dat dan met je verloskundige/arts.
    Maar vooralsnog is er niets aan de hand lijkt me.

Mirjam

Deel Deze Pagina