Vraag baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pumbaa, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo,

Ik ben drie jaar terug een tijdje onder behandeling geweest van een gyn i.v.m. menstruatieproblemen. Hij heeft toen een inwendige echo gemaakt, deze deed zo'n pijn dat ik op een gegeven moment erg boos werd. Hij zei toen: sorry maar ik wil je andere eierstok ook even zien want die ligt vrij ver achter de baarmoeder. Hij gaf toen aan dat mijn baarmoeder een beetje gekanteld lag en gedraait :(! Vond het op dat moment allemaal wel best, had meer het gevoel dat hij maar moest stoppen.

Nu zijn mijn vriend en ik klaar voor een kindje maar daarmee kwam ook de vraag of dit geen nadelige gevolgen kan hebben voor een eventuele zwangerschap? Kan een van jullie me hier antwoord op geven? Ik wil er graag op voorbereid zijn mocht dit problemen veroorzaken.

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Pumbaa.

De ligging van de baarmoeder, dus naar voren of naar achteren gekanteld heeft geen invloed op de kans op een zwangerschap.

Hou er rekening mee dat als je baarmoeder naar achteren gekanteld ligt je in het begin van de zwangerschap meer kans hebt op lage rugpijn omdat de baarmoeder naar voren komt in de zwangerschap.

Groetjes Ineke.

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo Ineke,

Bedankt voor je reactie. Nou weet ik in ieder geval dat het geen negatieve gevolgen heeft en als ik rugpijn heb in de zwangerschap het daardoor komt.

Groetjes

Deel Deze Pagina