Hoi allemaal, Ik heb een hele stomme vraag waar ik eigenlijk het antwoord wel op weet maar ik van jullie graag even de zekerheid wil Ik ben inmiddels 14 weken zwanger van mn huidige vriend (dit is bepaald aan de hand van een termijnecho, volgens echo dus 22 juli laatse dag menstruatie) Op 13 juni heb ik sex gehad met mijn toenmalige vriend. Het kan toch niet zo zijn dat deze baby van hem is? Ik ben licht ongesteld geweest. Het blijft maar door mn hoofd spoken terwijl het eigenlijk niet kan..
Dan zou de meting die gedaan is meer dan een maand moeten afwijken? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
nee dat kan inderdaad niet. Dan zou je op dit moment al een heel stuk langer zwanger moeten zijn. Dus het zal inderdaad van je huidige partner zijn. gr Suzanne
Als ze een termijn echo gedaan hebben dan weten ze vrij precies hoelang je zwanger bent. In de eerste 3 maanden groeien alle kindjes even hard. Je zegt dat 22 juli de laatste dag van je menstruatie was, dan is 14 dagen daarvoor je eisprong geweest. Dus dat zou dan rond de 7de zijn. Een zaadje leeft maximaal 72 uur, dus dan hoef jij je geen zorgen te maken! Geniet van je zwamgerschap!
Je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd.. Ik ga uit van de verkeerde eisprong.. Als je idd van de eisprong uitgaat voor je menstruatie had je al langer zwanger moeten zijn.. Je eisprong valt op dag 14 van je cyclus. Je cyclus begint op de eerste dag van je menstruatie. 14 dagen na je eisprong word je weer ongesteld. (ongeveer, ligt ook aan de lengte van je cyclus) In elk geval ben je zwnager van je huidige vriend en daar ging het maar om, toch?
het kan zijn dat de bevruchting een aantal dagen na de zaadlozing wordt gedaan en kan ook iets (een aantal dagen tot een week) later zijn dan de eisprong. Maar bij jou zit er zoveel tijd tussen in. je zei dat je 14 weken zwanger bent, ik ben zelf vandaag 15 weken en 5 dagen zwanger (banner staat iets verkeerd) en mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 25 juni. terwijl ik pas op 24 juli bevrucht ben, zo heeft de verloskundige aan de hand van de echo (grootte van het vruchtje, alle vruchtjes gaan in het begin gelijk op) kunnen berekenen. mijn menstruatie was onregelmatig ivm stoppen met de pil, dus vandaar En ik loop zowiezo al bijna 2 weken voor op jou.. als ik het bij jou uitreken dan ben je dus wanneer je vandaag precies 14 weken bent op 5 aug bevrucht want dat is rond de 2 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie ik weet na het te hebben berekend met 100 procent zekerheid te zeggen dat het kind niet van je ex is! gelukkig groetjes
hoi nee volgens mij kan dat niet maar kun je geen zekerheid bij de verloskundige halen? die weten dat precies en exact...
ja, ik kan het inderdaad eens navragen maar mn vriend gaat altijd mee (hartstikke lief) hoewel ik steeds meer toch denk (na jullie reacties) dat ik me nergens druk over hoef te maken..Dank jullie wel!
Je huidige vriend weet toch wel dat je daarvoor een andere vriend had neem ik aan? Dus dan kun je het gewoon vragen aan je vk. Je hebt het trouwens over de laatste dag van je menstruatie, maar ze gaan bij het berekenen van je zwangerschapsduur uit van de eerste dag van je laatste menstruatie Bij een regelmatige cyclus is je eisprong ongeveer 14 dagen daarna.
Kan niet van je ex zijn. Dan loopt je kindje 1 maand achter op de groei. En je bent ongesteld geweest. Ook al is het licht geweest. En als je natelt van de dag dat je sex hebt gehad met je ex en je ongesteldheid dan zit daar maar 9 dagen tussen. Erg kort voor een goeie innestelling. dus dit kleintje is gewoon van je huidige vriend