34 weken zwanger en baby waarschijnlijk aan de grote kant

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Helena8, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena8

Helena8 Niet meer actief

Goedemorgen

Ik had een vraagje, gister ben ik weer bij de verloskundige geweest, en dit keer waren ze met z'n 2e, mijn vast verloskundige en de andere verloskundige die ik nog nooit had gehad.

degene die ik nog nooit had gehad, ging voelen en vond de kleine nogal aan de grote kant, waarna de andere VK ging voelen en zei dat het goed was.

Nu weet ik het nog steeds niet, maar over 2 weken moet ik weer terug en gaan ze opnieuw voelen en als het echt daadwerkelijk aan de grote kant is moet ik een groeiecho laten maken.

maar wat voor risico's neemt die voor mij en de kleine mee? En bedoelen de aan de grote kant kwa lengte of kunnen ze ook gelijk voelen hoe dik de kleine is.

Ik ben nogal klein 1,60 m en woog 65 kilo toen ik zwanger raakt. dus de kleine heeft al wat minder ruimte, verder heb ik nergens last van, geen hoge bloedruk (110 - 70) en ook geen hoge suikergehalte of cholestrol.
    Verder in heel mee zwangerschap nog niet ziek geweest of iets.
    Kan het iets erfelijks wezen? want aan de kant van mijn vriend zijn ze allemaal vrij groot rond de 8 pond geboren zeg maar.

Ik kan niets op internet vinden vandaar dat ik het even aan u vraag.

Mvg Helena

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Helena,

genetisch kan een kindje inderdaad groter zijn, vooral als het vaker voorkomt in de familie. En als je zelf kleiner bent en waarschijnlijk ok een relatief korte buik hebt, dan lijkt een uk vaak ook groter. Is eigenlijk alleen maar goed dat ze dan goed op de groei letten en evt een groeiecho laten maken. De kans is dan ook groter dat het toch allemaal gewoon binnen de curve valt, maar dat is dan afwachten. Als het kindje toch wat groter lijkt te zijn dan normaal zal er een consult bij de gyn wordne geregeld om te zien of het nog normaal te groot is en waarschijnlijk wordt er dan nog een suikercurve bij je geprikt, maar dit is allemaal nog niet aan de orde. Eerst de volgende afspraak maar even afwachten. En sowieso groeien alle kindjes op hun eigen manier he, gemiddeld is maar gemiddeld en de groei mag in principe 2 weken voor of achter lopen, dus er is zeker speling.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina