Wanneer kindje duidelijk en ook overdag voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by shampoo, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo meiden,

sinds anderhalve week voel ik 's avonds, als ik lekker ga ontspannen op de bank of bed, plopjes/ schopjes in mijn buik. Ook voel ik het kindje soms een beetje omdraaien. Net of er van onderen een kleine verschuiving plaats vindt.
    Ik voel deze plopjes alleen 's avonds en soms 's morgens (als ik in het weekend nog even lekker kan blijven liggen). Overdag, wanneer ik werk, beweeg, fiets, etc. voel ik helemaal niets.

Nu vraag ik me af; wanneer (bij hoeveel weken ongeveer) voel je je kindje nu echt heel duidelijk en ook overdag wel eens?

Alvast bedankt!

Liefs shampoo

2. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Hej,

Ik voelde de kleine de eerste keer rond 19 weken, maar dan ook enkel 's avonds wanneer ik rustig in de zetel lag of in bed. En een weekje later begon ik hem stilaan overdag ook te voelen, nu (ben nu 22 weken) voel ik heb heel veel, ook als ik gewoon bezig ben met vanalles. En dat toch al een aantal dagen zo.. En ik heb de placenta aan de voorzijde :p

Ik ben zelf ook wel eens benieuwd of het bij iedereen zo snel gegaan is (van af en toe naar vaak).

Groetjes en geniet van de schopjes!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat dat heel verschillend is hoor, ligt ook aan de ligging van je placenta etc.
    Ik voelde Ruben al heel snel vaag...maar ook vlot daarna al goed. Mijn buik bewoog ook al ruim voor de 20 wk.
    Afwachten dus ;)

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Ik heb heb het bij de tweede en nu ook weer bij derde zwschap al heel vroeg gevoeld, zo rond de 10 wkn. Allemaal plopjes en bubbels. Maar dat ik echt schopje voelde was pas rond de 19 wkn.

5. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Wow mijn buik beweegt nog maar amper nu :( Misschien toch iets met placenta te maken idd. En ik dacht ook al wel dat het bij iedereen verschillend was. Vriendje kan de kleine ook nog niet voelen :(

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik voel sinds een week of zo overdag ook heel goed mijn baby, dus ongeveer bij 22/23 weken.
    Nu zit ie ook behoorlijk te trappen en te draaien, nu ik dit schrijf, haha.'
    Voelen jullie ook af en toe zo'n gekriebel? Ik vraag me dan altijd af of dat zijn vingertjes zijn die mij zitten te kietelen?

7. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ja, ik voel de kleine ook al best goed en regelmatig, niet veel schopjes maar meer gekriebel en geplop, en 's avonds soms lijkt het alsof de beeb zich omdraait ofzo, dan voel ik mijn hele buik golven zeg maar.
    Zijn jullie ook zo benieuwd naar wat ie nou precies aan het doen is daarbinnen?

8. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

May 30, 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hey hey,

nou de onze is zo actief dat ik soms wel eens zou willen dat hij even ging slapen of iets.
    onze kleine man voelde ik volgens mij voor het eerst toen ik 18 weken was.
    en nu is die echt hyper!
    zelfs als ik aan het werk ben in de thuiszorg voel ik hem schoppen.
    lijkt trouwens ook wel of ik een waterbed als buik heb!

dus gewoon afwachten

groetjes

9. bahar23

bahar23 Actief lid

Aug 30, 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    ik voel haar nu sinds afgelopen zaterdag elkem dag eigenlijk wel de hele dag door, maar ook onderin en aan de zijkantjes, vooral als ik er met me hand erover wrijf, maar wanner me man er aan zit doet zel helemaal niks meer.. ze zeggen dat ze alleen op mijn hand reageerd zou dat kunnen kloppen?

10. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Bij mij klopt dat niet. Als mijn man zijn hand op mijn buik legt, kruipt de baby daar ook naar toe en begint er lekker tegenaan te duwen (of te schoppen!).

11. asilah

asilah Actief lid

Mar 23, 2008
    160
    0
    0
    ik voel haar/hem ook als ik lange tijd achter mn bureau blijf zitten vooral sochtends als ik begin, wordt de baby denk ik wakker, heerlijk gevoel

12. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    WAT voelen jullie dan? Ik voel ook wel, vooral als ik zit overdag af en toe plopjes, maar 's avonds als ik ga slapen voel ik niets. dus dat vind ik zo gek. :rolleyes:

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Bij bijna 17 weken voelde ik haar voor t eerst en daarna ook meteen iedere dag. In het begin alleen in de namiddag en vooral 's avonds, later ook wel eens overdag.

Maar pas sinds de afgelopen paar weken voel ik haar echt de hele dag door. En heel heftig, alsof er zware verbouwingen aan de gang zijn daarbinnen. Af en toe dat het zelfs pijn doet, vooral als ze links naar beneden trapt of duwt.
    Ze is ook pas met haar koppie naar beneden gaan liggen, misschien dat dat nog iets kan uitmaken...

14. konijn999

konijn999 Lid

Jul 16, 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Verrebroek, 0ost-Vlaanderen
    Bij mij begon het al op 14 weken, maar ja, dit is ook men derde.
    Echt duidelijk voel ik het de laatste 2 weken. En zien ook :p
    Dus laat ons een mooi gemiddelde nemen en laat ons zeggen 17 à 18 weken :d

Groetjes

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Heb ik ook hoor Birdie! En kan het ook niet zo heel erg goed plaatsen allemaal, wat het allemaal is.
    Ga ervan uit dat het binnenkort vast allemaal wat herkenbaarder en duidelijker gaat worden!

16. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Fijn, herkenning! Tis alleen zo frustrerend he, heel veel anderen voelen al veel, wij niet (of we herkennen het niet), daar word ik zo ongeduldig van en nieuwsgierig, want we willen ons lieffie toch ook voelen. Toch nog even geduldig zijn toch, zit niets anders op ook.

Share This Page