baby voor op groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door paars, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hallo!

Ik heb vandaag een echo gehad ben nu 30 w en 2 dagen zwanger.
    De reden dat ik de echo kreeg was omdat de placenta in eerste instantie te laag lag... nu nog steeds maar hij ligt niet meer in de weg zodat de baby er niet uit kan..

voor de rest kwam ze er achter dat de baby voor op groei was.. een dikke week.. moet over 2 weken weer komen.
    Ze zei dat het niet erg was maar het moest niet meer worden want dan hadden we een probleem zei ze! maar ze wou ook niet echt zeggen waarom! :(

Kzit er nu best wel over in eigenlijk.. zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt? en wat zijn de nadelen voor als je een grote baby krijgt?
    En is dit slecht voor de baby of maakt dit niks uit?

groetjes paars

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    beetje raar antwoord van die mevrouw, dan hebben we een probleem, die van ons lag al een week voor bij de 20 weken echo, bij 30 weken ongeveer 2 weken en bij 36 weken met sommige delen zelfs tot 3 weken voor, supergezonde boy alleen was hij 4160 gram met 38 weken en ben hierom ingeleid maar een "probleem" zo zie ik dat niet echt denk ik.

3. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ja dat snap ik ook niet .
    Ons spruitje nu ligt 1 week voor maar dat wil deze periode nog niets zeggen .
    maar onze oudste lag ook een 1,5 week voor en was gewoon een stevige baby met 40w3 d geboren 57cm lang en 3750 gr.
    en ben gewoon thuis bevallen

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey paars, ik kreeg vanaf ongeveer week 28 groeiecho s vanwege grote buik en veel aangekomen en kreeg tot week 38 echo, daaruit bleek dat hij op gegeven moment gemiddeld 5 weken voorliep, iedereen dacht ook dat ik zo zou bevallen maar nee 8 dagen over tijd. maar niks om je zorgenove temakn zeggen ze dan, nou dat is ook zo want hij was met die dagen over tijd 4370 en 53 cm lang maar bij de 2de wil ik toch eerder iets gedaan hebben maar bij mij was het hoofd misscien iets te groot tegenover mijn bekken , want daar had ik veel last van en bij bevalling bleven persweeen weg en lag hij blijkbaar net niet ingedaald enis alsnog keizersnee geworden maar ken er meer die 8 pond of groter hadden en zo konden bevallene n sommige zonder knip of iets( grote kindjes hebben wat bij te zetten) succe.

imd, deden ze bij jou daarom inleiden? ik ha het zo vaak gevrragd maar nee dat was niet goed bla bla bla. liep zelfs nog over tijd.
    bij een 2de vraag ik t toch zeker weer als t een grote is.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat was wel een van de grotere redenen ja, 10-11 pond vonden ze toch teveel, ik had al 2 cm ontsluiting en al 6 weken snachts weeen, en ik heb ME/CVS en hield extreem veel vocht vast (de combinatie hiervan hebben ze gekeken of het mogelijk was) als het nog potdicht zat en ik had verder geen klachten dan hadden ze niets gedaan maar had ik me toch afgevraagd wat er was gebeurd (ik had nu al een ruptuur die 2 mm was verwijderd van een totaalruptuur)
    Die van mij was zonder overtijd lopen of volledige 40 weken al net zo groot als die van jou natuurlijk, en dat hoofd 37! cm was vrij groot zeiden ze in het ziekenhuis, ik heb geen vergelijk natuurlijk.
    Als ik ooit een normale baby krijg en ik nies een keer ligt het eruit (dat grappen we altijd hier onderling)

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hallo allemaal..

bedankt voor jullie reacties.
    Hoef me eigenlijk dus nog nergens zorgen over te maken.
    over2 weken weer een echo dus nu ga ik daar straks ook met wat meer geruststelling heen..

paars

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het is goed dat ze het in de gaten houden ivm je bevalling, gewoon erg oplettend zullen we maar zeggen is niets mis mee maar ok niet iets om je zorgen over te maken inderdaad :)

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    oh, raar dat ze dat zeggen!
    ons zoontje loopt nu al 2 weken voor op 'schema' (wat dat schema dan ook moge zijn).

ik maak me er niet teveel zorgen om. beter een beetje een flinke baby dan zo'n couveuse-popje, toch? (en niet dat je daar dan niet blij mee bent, zo bedoel ik het niet uiteraard!)

wij zijn zelf ook lang, en gene maatje 36. dus had het raar gevonden als we een inieminie-babietje hadden gekregen straks. we bereiden ons nu voor op een flinke knul, en die bevalling: da's vast niks vergeleken met de drie taaie rugoperaties die ik al gehad heb. komt vast helemaal goed! :)

sterkte jij, en ik zou me er niet te druk om maken. en anders de volgende keer eens vragen wat ze nou precies bedoelde.

Deel Deze Pagina