hai allemaal! ik heb sinds gisteravond zo'n last van keelpijn!! slikken, praten alles doet pijn weten jullie iets wat je als zwangere mag gebruiken?? groetjes, drop
Je mag gewone paracetamol. Dat kan helpen bij keelontsteking. Verder kunnen zuigtabletten helpen (je kunt ook zuurtjes oid nemen, het gaat meer om de zuigbeweging dan wat er in zit ). Anders kun je ook even naar de ha gaan, misschien kun je antibiotica krijgen.
Mij helpt warme melk met honing altijd. Hoewel je met keelpijn eigenlijk veel koud water moet drinken verzacht warme melk met honing wel de pijn. Als je geen last hebt van hoge bloeddruk kun je ook best op wat dropjes zuigen. Mij helpen die huis-tuin-en-keuken middeltjes altijd beter dan menig medicijn.
ok thanks voor jullie tips! ga nog ff niet naar de HA, ben niet zo'n fan van die bezoekjes... en wil het eerst ook proberen zonder zware middelen, heb niet echt een fijn gevoel bij paracetamol of antibiotica, op de een of andere manier wil ik mn kindje dat niet aandoen.. nogal vreemd ik weet t
paracetamol mag je (met mate) gewoon hebben tijdens de zwangerschap. Maar wat dacht je van ijsklontjes of gewoon waterijsjes? Heeft een tijdelijk verdovende werking, echt heerlijk, kun je even gewoon praten en slikken. Ik had vorige week keelontsteking. Mond goed schoon houden, dus misschien een keer vaker tandenpoetsen en een glas water naar binnen werken. Als mijn weerstand naar beneden gaat is keelpijn of keelonsteking het eerste wat zich aandient bij mij en deze dingen werken voor mij perfect. Venkelthee schijnt ook verzachtend te werken, maar ik hou niet van thee... Succes.
Volgens mij mag je ook gewoon Vicks-snoepjes en Antaflu-snoepjes nemen (niet een hele zak ineens natuurlijk ). Ik neem die dingen al sinds het begin van mijn zwangerschap als ik een vieze smaak in mijn mond heb en bij mij werken ze ook altijd tegen keelpijn!
Echinaforce van A. Vogel werkt ook ontstekingsremmend en is homeopathisch. Mag je ook gebruiken. En heel veel ijs!
wat dacht je van drop, drop? als je een normale bloeddruk hebt dan mag dat best hoor. honing drop werkt altijd het beste. ook honing in je thee vind ik dan fijn. (tijdje geleden ook gehad en drop was op aanraden van de dokter)
Ik heb vorige week heel veel last gehad van keelpijn. Toen ben ik naar de apotheek gegaan en daar bleek dat je de meeste zuigtabletten niet mag hebben. Zij heeft mij toen geadviseerd om op dropjes te zuigen. Verder heb ik waterijsjes gehaald en heel veel koud water gedronken. Ik was er binnen 4 dagen vanaf. Nu alleen nog verkouden. Succes!!