Geen schopjes maar nog steeds plopjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by tugce, Dec 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tugce

tugce Lid

Jan 31, 2009
    57
    0
    0
    Hoi allemaal, heb een vraag over het voelen van de beeb. Ik ben 20 weken en een paar dagen en voel al een paar weekjes de baby in de vorm van plopjes. Nu lees ik dat heel veel meiden al schopjes voelen en dat het aan de buitenkant ook te zien is. Ik let er vaak op maar merk er niks van en schopjes zijn het al helemaal niet. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of moet ik nog even geduld hebben?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ik ben nu 39 weken en neem van mij maar aan dat het schoppen worden :D. Het kan zijn dat je buikwand wat steviger is door spieren en/of een vetlaagje. Maar het is niks om je zorgen om te maken hoor!

3. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi! Bij mij zie je het ook nog niet aan de buitenkant, maar je kan ze al wel aan de buitenkant voelen. Het voelt wel al als schopjes, maar soms voel ik ook alleen plopjes... Het ligt denk ik aan de beweging die de kleine maakt.

Ik zou me er niet te druk om maken. Iedere zwangerschap is anders....

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zijn het heel lang plopjes geweest, ik denk tot een week of 25. M'n placenta ligt ook aan de voorkant.
    Vanaf 28 weken zag ik m'n buik bewegen en rond die tijd voelde ik ook alle bewegingen en een armpje langsglijden enzo.
    Overigens heb ik hier nog weinig last van het schoppen, 'k voel alleen dat er af en toe tegen m'n ribben wordt afgezet, dat voelt wat vervelend, maar schopjes zijn hier niet pijnlijk.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Als je placenta aan de voorkant ligt, dan voel je het ook minder inderdaad........
    Je voelt de baby wel bewegen, dus volgens mij is het een kwestie van tijd voor het sterker te voelen wordt! Uiteindelijk heeft de baby minder ruimte en dan voel je het beter..
    Geniet ervan!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik voelde de baby met 18 weken voor het eerst, ben nu 23 weken en het voelt nog steeds hetzelfde....iets sterker af en toe en ook wel vaker maar het gevoel an sich is niet echt veranderd

7. tugce

tugce Lid

Jan 31, 2009
    57
    0
    0
    Mijn placenta ligt niet aan de voorkant vandaar dat ik wat onzeker ben over waarom ik niet iets meer voel maar waarschijnlijk is het bij iedereen anders, ik zal nog even moeten wachten blijkbaar. Wil dat manlief ook iets voelt, ben erg benieuwd wanneer dit zal gebeuren.

8. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maak je geen zorgen, ik voelde de baby zelf wel vanaf 16 weken (vanaf 19 weken echt schopjes) maar mn man voelde het van de buitenkant pas bij 23 weken. Het is echt bij iedereen anders en als de controles gewoon goed zijn dan komt het vanzelf!

En denk maar zo: later in de zwangerschap zijn er momenten waarop je het haast vervelend vindt om regelmatig van binnen bewerkt te worden als een drumstel! ;)

9. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ik heb ook alleen maar plopjes omdat mijn placenta aan de voorkant schijnt te liggen ;) Voel je het iets minder!

Bij mijn vorige lag de placenta achter en het klopt dat ik hem toen beter voelde!

Share This Page