Ik krijg medicatie (aldomet) ivm hoge bloeddruk. Dit was bij mijn eerste zwangerschap ook zo. Toen is de bevalling met ruim 37 weken ingeleid. Ik had verder geen eiwitten in mijn urine, maar de bloeddruk was aan de hoge kant. Medicatie was nog niet maximaal. Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn. gaat/is jullie bevalling ingeleid (worden). Zo ja hoeveel medicatie kreeg je en hoe hoog was je bloeddruk? Met hoeveel weken? Zijn hier standaard richtlijnen voor of ligt dat aan je gynaecoloog? Bedankt!
hoi, ik lees hier ook even mee.. Ik heb een zoontje van nu 3 die met 32 week gehaald is wegens pre eclampsie. Nu gebruik ik mijn gehele zwangerschap medicatie labetalol dit was voorheen gemiddeld 600 mg per dag Nu gebruik ik 100 mg per dag al een tijdje. Bloeddruk is tot op heden stabiel rond de 135/140 over 75/85 en geen eiwitten etc in mijn urine. Vorige week heb ik ook te horen gekregen dat ik rond de 37week ingeleid word. Vind dit erg spannend! omdat wij ook niet wisten dat dit zou gebeuren. Morgen heb ik weer een afspraak en heb ik ook nog een aantal vragen over de gang van zaken. Ze hebben mij verteld dat dit een normale gang van zaken is aangezien je bloeddruk ineens enorm kan wisselen en mijn eigen voorgeschiedenis. Succes ! groetjes
Bij mijn zoontje had ik een hoge bloeddruk en ben gewoon bevallen met 40 weken en is er ook nooit over inleiden gesproken. Deze zwangerschap al vanaf het begin hoge bloeddruk. Deze is met een boel medicatie ( aldomet 3x 500mg) stabiel. Paar weken terug wel eiwitten maar dit bleek later weer goed te zijn. Ook nu is er met geen woord gesproken over inleiden. Volgens mij verschilt het ook heel erg per ziekenhuis. Zo zijn er ook een boel ziekenhuizen waar je word opgenomen als je een onderdruk van 100 of hoger hebt. Dit heb ik regelmatig gehad maar ben nooit daarvoor opgenomen. Word dan wel beter in de gaten gehouden.
Kelly19: gezien jouw voorgeschiedenis snap ik het, ik zou ook geen risico's gaan nemen.... Het is natuurlijk even afwachten hoe het gaat lopen bij mij, maar als het "slechts" bij hoge bloeddruk blijft zou ik het ook liever niet in laten leiden.
Ik kreeg met 40 wkn medicatie. Met 41 weken is Iris gewoon geboren; er is nooit over inleiden gesproken. Ik had verder ook geen eiwtten in de urine oid
hallo, heb gister ook te horen gekregen dat ik er vanuit moet gaan dat ik met 37 weken ingeleid wordt. vorige week woe had ik een onderdruk van 95 dus meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis , moest vrijdag terug komen en toen was hij zelfs 105. meteen met medicijnen begonnen 3 maal daags en gister was onderdruk gedaald naar 80 dus dat is netjes.. toch begon ze over het inleiden... dus ben ook benieuwd hoe nu verder.. liefs suzanne