Zwangerschapstest bij 22 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Diana82, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Hallo,

Misschien een hele stomme vraag, maar kun je als je 22 weken zwanger bent nog een zwangerschapstest doen? Ik heb in het begin van mijn zwangerschap foto's gemaakt van de positieve test om te bewaren voor later en op onze weblog te kunnen plaatsen. Helaas ben ik de foto's kwijt........ Nu dacht ik, als ik nu gewoon nog een keer een test doe, dan kan ik toch de foto's plaatsen (is wel minder leuk dan de originele, maar toch.....). Nu las ik pas ergens dat de baby maar tot 16 weken ofzo het hormoon afgeeft waar de testen op reageren, maar ik ben toch zwanger? Dus dan heb ik toch ook nog de hormonen in mijn lichaam?

Alvast bedankt!

Gr Diana

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Diana,

gedurende de gehele zwangerschap tot een aantal weken na de bevalling is er voldoende hCG aanwezig om een positieve zwangerschapstest weer te geven. Dus op naar de drogist!

Groetjes Brigitte

3. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Dat ga ik zeker even doen. Het is dan wel niet de originele test waar ik zo naar heb staan staren, maar dan is het toch nog vastgelegd.

Dank je wel voor je reactie!

Diana

Deel Deze Pagina