minimale intake baby 5 weken en ongeveer 4 kilo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door frannie82, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hallo,

Hier blijven we maar tobben met de voeding.
    Ons meisje is erg gulzig maar drinkt met de dental speen S tergend langzaam. Resultaat: ze valt na een kwartier in slaap en heeft dan meestal maar 60 cc gedronken.
    We maken haar dan wakker en een boer laat dan vaak nog even op zich wachten. Dit hele gebeuren duurt ruim 1,5 uur waarvan ze dus met tussenpozen als het meezit in 45 minuten de fles zo goed als leeg heeft. Ik begrijp dat ze niet altijd de fles leeg hoeft te drinken maar het probleem is dus dat ze eerder niet verzadigd is. Als we niks doen en ze wordt wakker dan is het huilen, huilen, huilen tot we weer een nieuwe fles maken en dan valt ze toch weer in slaap.

Van de week kwam ze na 2 uur alweer, maar ze had daarvoor ook maar 85 cc op. Nu blijkt dat ze qua gewicht al naar de 5 x 150 cc mag iom het consultatiebureau dus als ze wil mag ze extra.

Maar we mogen blij zijn als ze van de 120 + 4 in totaal de 100 cc haalt. Soms heeft ze wel 6x de fles, maar meestal 5x. De laatste week zit ze in totaal steeds tussen de 530 en 700 cc met 5 of 6 voedingen.

Weer de vraag wat te doen? De grotere M speen gebruiken en dan de voeding misschien indikken met johannesbroodpitmeel?
    Maar daar lees ik zoveel over dat dit weer krampjes geeft..
    Daar zitten onze dochter en wij niet echt op te wachten.

Gisteren een ander merk dental speen maat S geprobeerd, ze leek rustig te drinken maar had al in 10 minuten 120 cc op. Ze wilde meer dus ik had 30cc bijgemaakt. Gevolg was dat ze ontzettend veel heeft gespuugd. Ik had een hydrofielluier op mijn schouder en die heb ik gewogen (en een schone droge) en die bleek 62 gram meer te wegen dan de droge. Mijn meisje helemaal overstuur en "zoeken". Ik heb toen maar 60 bijgemaakt en met de oude speen gegeven. Resultaat was dat toen ze ging slapen vannacht we 2 uur verder waren. Dat ging wel op dus ze had in totaal toch rond de 120 gedronken.

Ze geeft dus wel aan meer behoefte te hebben, ze komt nu ook steeds overdag rond de 3,5 uur, huilt dan zo vreselijk dat het net lijkt of ze compleet overstuur is en ze al tijden niks heeft gehad.

Maar door het langzame drinken wordt ze zo moe dat ze in slaap valt. Met een andere speen gaat het nog steeds te snel en spuugt ze alles uit. En heeft daarna nog honger.

Ik ben degene die haar het meeste de fles geeft ook 's nachts omdat mijn vriend weer moet werken en echt geen 2 uur wakker kan blijven. Het vormen toch stressmomenten en dat zal ze ongetwijfeld merken.

Ze heeft overigens elke keer goede plasluiers.
    Misschien toch nog tips?
    Of kan ik dit accepteren...
    Het consultatiebureau heb ik al een paar keer gebeld maar ik heb niet de indruk dat zij er veel verstand van hebben.
    Ook zijn ze erg slecht bereikbaar dus ik stel liever hier mijn vragen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Wanneer je dochtertje 530 tot 700 ml voeding per dag binnen krijgt is dat prima. Het is alleen lastig dat voeden zo lang duurt. Je kunt inderdaad proberen om johannesbroodpitmeel toe te voegen en een grotere speen te gebruiken. Wanneer je de hoeveelheid johannesbroodpitmeel langzaam opbouwt, kunnen de darmpjes van je dochtertje rustig wennen en zullen de krampjes minimaal zijn. Het mooiste is wanneer ze 15 tot 20 minuten over een flesje doet. Heel veel succes.

Groetjes, Petra

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je vandaag even naar het weeguurtje geweest en ze was sinds 18/8 465 gram aangekomen. Deze vpk vond 150+5 erg veel.. Wel raar want dat was me door hun toch echt geadviseerd.. Ik heb besloten het nu los te laten we stoppen met het bijhouden van de hoeveelheden tenzij ze ineens veel laat staan. Dan wordt het voor mezelf ook wat relaxter... Ik ga het jbp dan een keer proberen.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Prima, graag gedaan. Mocht je nog vragen hebben kun je het gerust laten weten!

Deel Deze Pagina