Hoi dames, Ben ik weer! Ik ben ondertussen over de 40 weken zwanger en ben nog steeds niet bevallen. Ben ondertussen erg op aan het raken (het is alweer 3 uur nachts en heb geen oog dicht gedaan) en wil ondertussen wel dat de kleine een keer wordt geboren. Vorige week ben ik bij de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest. Ze wou misschien wel inleiden omdat ze uit de echo's hadden gezien dat de kleine erg groot is. Tijdens het toucheren had ik krap 1 cm ontsluiting en er kon dus nog niks gedaan worden. Wel heeft ze een beetje lopen strippen (zo ver dat kon) (aaauw) maar het had nog geen zin. Nu moet ik woensdag weer naar de gynaecoloog en heb de laatste dagen al veel last gehad van voorweeen en erg veel pijn beneden. Nu vroeg ik mij af kan ik de gynaecoloog nogmaals verzoeken om in te leiden? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Wat zou het beste werken? Mijn vraag dus hebben jullie tips? Kan ik vragen om nogmaals te strippen of kan dat niet als het nog maar 1 cm is? Of inleiden? Wat zijn de voor en nadelen? En doet het veel pijn (ben aardig bang voor inwendige onderzoeken, al laat ik het elke keer over me heen komen). Wat zouden jullie vragen in mijn geval om mee te beginnen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Voel me namelijk behoorlijk rot (zacht uitgedrukt) Groetjes, Laila
Ik kan het me goed voorstellen meid, maar het duurt niet lang meer! Ik kon ook slecht slapen de laatste tijd, maar pak alle rust die je kunt pakken. 's Ochtends iets langer blijven liggen en gewoon toch 's avonds om een beetje een gewone tijd in bed gaan liggen, dan rust je toch wat uit. Ik zou de gyn van de week gewoon vragen of hij nog een keer wil strippen en wat verder de stappen zijn. Misschien lukt het nu wel, en anders weet je ook hoe lang je nog moet wachten. Misschien wil hij meteen al wel inleiden, als ze denken dat de baby echt zo groot is. Ik zou het met hem overleggen, hij kent jouw situatie het beste nu! Sterkte met de laatste dagen, komt goed!! Hopelijk heb je je baby snel in handen!
Bedank voor je berichtje! Zijn er nog meer mensen met tips/ideeën wat ik kan doen of vragen? Ben vandaag bijna ingestort in de AH dus van mij mag er serieus wel wat gebeuren. Wie heeft er goede ervaring met strippen? En kunnen ze inleiden met 1 cm? En wat gaan ze dan denk je doen? Vindt het zo spannend en eng! morgen al de afspraak bij de gynaecoloog voor controle.
Ik ben zelf bevallen met 41w2d. Ik was het wachten vooral zat, had de mazzel dat ik verder geen klachten had. Mijn gyn gaf als advies om voor 42w0d te bevallen omdat de risico's anders groter worden tijdens de bevalling. Bij strippen en inleiden is de kans groter op een kunstverlossing. Wij hebben er toen voor gekozen om wel het inleiden af te spreken voor 5 dagen later. Ze heeft mij inwendig onderzocht op 41w1d en ik had toen 2 cm ontsluiting en verloor ook direct de slijmprop. 1,5 uur later begonnen mijn weeën. Mijn advies is als je liever geen extra kans op een kunstverlossing wil lopen gewoon te wachten, mits de echo van het vruchtwater goed zijn en het ctg ook goed is. Maakt het je niet uit of je een sectio krijgt of vacuum oid en wil je liever snel bevallen dan zou ik gewoon vragen of je ingeleid kan worden. Bij mij in het ziekenhuis deden ze dat niet voor de 41ste week bij voorkeur. Ze hadden geschat dat onze dochter eerst aan de kleine kant was en tijdens de laatste controle dachten ze max 7 pond. Ze bleek uiteindelijk ruim 9 pond te zijn ! En zonder schade bevallen. Volg je gevoel en maak de keuze waar jij achter staat. Vraag naar alle mogelijkheden en de risico's. En maak op die basis je beslissing. Gebruik in ieder geval geen wonderolie ! Heel veel succes met je keuze en een hele goede bevalling gewenst. Groetjes Simone
ik ben vorige keer gestript met 40.3wkn gelijk die dag verloor ik de slijmprop en daarna begonnen de ween bij mij.. ik denk dat ik ook ongeveer 1cm ontsluiting had kan dus prima.. geen kunstverlossing gehad trouwens. bij de 1ste ingeleid eerst met gel omdat ik nog niet eens een verweekte baarmoedermond had (was omdat de kleine t niet goed meer deed) duurde een tijd langer hoor bijna 28 uur maar ook zonder kunstverlossing. nu zwanger van de 3de zondag 40wkn en ik kan ook echt niet meer. zo'n pijn met lopen liggen en slapen doe ik bijna niet meer. ik ben afgelopen dinsdag gestript ik had daarvoor wat voorweeen.. nu sinds gisteravond verlies ik de slijmprop, ben erg misselijk en heb ook een behoorlijk ongi gevoel. soms wat weeen ik hoop ook echt dat het door gaat zetten omdat ik gewoon doodmoe ben en die pijn heb. maar goed dinsdag moet ik weer naar de gyn en die gaat dan wederom strippen/ en of gelijk de vliezen breken (mits ik een cm of 3 ontsluiting heb) en anders alleen strippen. ze laten me niet langer lopen dan die week omdat ik zelf gewoonweg niet meer kan. dus als ik jou was zal ik er gewoon om vragen de gyn kent jou en jij kent je eigen lichaam het best. heel veel suc6
Tnx voor de goede adviezen. Het heeft ervoor gezorgd dat ik rustiger werd. Op de dag dat ik de afspraak met de gyn had zijn mijn vliezen vanzelf gebroken en zijn de weeën begonnen. De afspraak was niet meer nodig en mocht na een telefoontje me om 2 uur middags in het ziekenhuis melden. De volgende morgen om 11:14 ben ik bevallen van het mooiste ventje die naar de naam Max luistert. Alles is dus goed gegaan!