Baby niet voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ladycake, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik zit even met het volgende. Bedenk mij net ineens (en maak me dus ook zorgen) dat ik onze kleine de hele middag nog niet heb gevoeld terwijl ze normaal gesproken super actief is, 24 uur per dag.
    Wat te doen wat te doen?

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik zou nog even de VK bellen en overleggen

3. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    ja ... ik ben nu 26 weken mijne is niet zo super super actief
    voel t wel en t heeft actieve momentjes maar echt geen 24 uur per dag

en de verloskundige heeft mij gisteren net uitgelegd met groeidagjes word t wel s wat minder
    maar het moet niet TEVEEL minderen das niet goed

dus ik zou direct ff bellen, desnoods een spoednr..
    want een 24-uur er dag druk kind die je heel de dag nog geen een keer gevoeld hebt... tsja ik zou er niet gerust op zijn...
    kom ons nog wel ff het vervolg vertellen dan he :)

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn gyn vertelde me als je je kleintje niet voelt
    -ga liggen
    -blijft max 1 uur liggen en je moet hem-haar 3 maal in dat uur gevoeld hebben zoniet
    bellen !!!

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Idd, gelijk de vk bellen (dat zeggen ze zelf ook steeds. Als je ineens veel verschil voelt in beweging, dus ineens veel minder, moet je echt gelijk even bellen)

En dan gelijk weer even terug op zp komen om te laten weten hoe het met jullie gaat he ;)

Sterkte en succes.
    Wie weet, heeft ze gewoon even een rustdag ingelast. Dat doet die van ons ook wel eens;)

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    hee handige meetstaaf
    nu is t per kind verschillend ik moet me er idd wel op concentreren of ik t zo s voel...

maa als ik zo lees hoeft ladycake dat niet... dus tsja... das wel alarmerend dan toch?

7. unscientifique

unscientifique Actief lid

Dec 6, 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zou bellen naar VK of je even hartje mag luisteren. Gewoon om van die onzekerheid af te zijn.
    Ik voel mijn baby als sinds 16 weken en heel vaak, als ik hem nu een dag niet zou voelen zou ik ook gelijk bellen.

8. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Ben ff gaan liggen, muziekdoosje erop die ik er elke avond op doe, geen reactie.
    Beetje duwen in buik, geen reactie, zag alleen aan mijn buik dat de baby "verplaatst" werd.
    Dat schoof dan heel langzaam weer terug.
    Straks duw ik tegen een levenloze baby dacht ik.
    Zit net weer rechtop en voelde 2 keer een hele kleine beweging...zal het dan toch goed zijn of moet ik alsnog bellen?

Weet niet of het er mee te maken kan hebben maar er zit een kans in dat ik beginnend HELLP heb, hoor ik vrijdag meer over.

9. unscientifique

unscientifique Actief lid

Dec 6, 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Gewoon bellen als je er niet gerust op bent. Beter een keer te veel dan te weinig.

10. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    helemaal als je beginnend HELLP hebt zou ik bellen
    weet verder niet precies hoe en wat t is maar straks kan t ermee e maken hebben??

joh die mense krijgen ervoor betaald
    en jij zit met stress das ook nie gezond
    gewoooooon bellen
    ze krijgen genoeg telefoontjes ze kijken je echt niet dom aan :D

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zou bellen... succes meid!!

12. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Nogmaals echt even bellen. Helemaal de de Hellp op de loer

13. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Dag dames,

bedankt voor jullie lieve reactie. Onze kleine meid heeft besloten haar mama uit de stress te halen en is enorm aan het gymnastieken op dit moment haha

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Gelukkig maar

15. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Altijd bellen, ik voel ook al een paar dagen minder bewegen. Voorheen min 1 keer per uur.
    Nu nog maar een keer of 3 per dag, wel verspreid.
    Vandaag op controle bij de VK. Die gaf aan dat het nooit veel mag schelen, ook niet als de zwangerschap vordert. HEt mag wel iets minder worden, en zachtere bewegingen en andere bewegingen, maar als er echt een verschil is dat zien zij als een seintje om actie te ondernemen.
    Hier vandaag dus gelijk in het ziekenhuis geweest voor CTG en echo.
    Blijkt: verminderd vruchtwater, vrijdag opnieuw CTG en echo en dan waarschijnlijk inleiden.

Dus meis, als je minder beweging voelt dan normaal echt bellen, ik dacht ook dat er niks aan de hand was. Gelukkig hier nu niks dramatisch, maar wel iets wat oproept tot extra controles.

Fijn dat je haar nu iig weer voelt, maar zodra je weer merkt dat ze minder beweegt echt bellen.

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, meteen bellen!!! Echt, als je 35+ weken zwanger bent, is minder beweging van je baby de eerste indicatie dat hij zich niet lekker voelt. Ik werd boos toegesproken dat ik 2 dagen had gewacht dit weekend, omdat het weekend was (ik voelde af en toe wel beweging, maar minder). Het risico is gewoon te groot!!
    Ook hartje luisteren is niet perse voldoende (ik heb een angelsound), want je baby kan immers ook een soort bewusteloosheid status hebben ofzo.... Daar moet je natuurlijk niet aan denken.. Dus: ALTIJD BELLEN!

17. babyproject

babyproject Niet meer actief

En je moet met deze termijn inderdaad je baby "op commando" kunnen voelen, dus zodra je rustig ligt/zit en je hand op je buik ligt, moet hij binnen enige tijd reageren.

Share This Page