Bloederige afscheiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ready, Mar 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Sinds gisteren heb ik last van afscheiding die wat bloederig lijkt.

Ik heb wat last van obstipatie, en gisteren lukte het na 3 dagen om echt naar het toilet te gaan. Dit kostte wel wat moeite, en bij het afvegen had ik toen wat slijmerige roze afscheiding. Deze kwam wel uit mijn vagina.

Vandaag heb ik bruine afscheiding, het lijkt een beetje op oud bloed. Moet ik me nu zorgen maken? En als dit aanhoudt, moet ik dan de VK bellen?

Ik ben overigens 9 weken 4 dagen zwanger (volgens eerste termijnecho) en dus bijna 2 weken teruggezet. 4 april heb ik een 2e echo.

EDIT: Ow, ik zie nu dat dit onderwerp al min of meer beantwoord is onderaan de pagina. Ben nu wel iets gerustgesteld vooral omdat moeilijke stoelgang erbij staat!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

inderdaad, als je een paar dagen geen ontlasting hebt gehad is het heel normaal dat er wat bloed en slijm uit de vagina komt, de baarmoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed in de zwangerschap en als er ontlasting langs komt bloedt dat vaak een beetje. Probeer de ontlasting zacht te houden ( het bloeden kan geen kwaad hoor) maar harde ontlasting kan aambeien geven en dat is vervelend en pijnlijk. Veel drinken, bewegen groente en fruit eten. Probeer ook roosvicee laxo.

Mirjam

Share This Page