Misschien hebben jullie een oplossing voor mijn vast heel simpele probleem, maar ik kom er even niet uit, dus tijd voor een frisse blik. Ik had mij voorgenomen om aan een Zwanger en Fit zwangerschapsgym mee te gaan doen. Niet alleen vanwege het FIT gebeuren, maar ook omdat het mij gewoon super leuk lijkt om een beetje contact te hebben met dames die in 't zelfde zwangere schuitje zitten. Nu woon ik in best een redelijke stad maar is het OV niet optimaal. De cursus is zo'n 5 km van mijn huis en het is niet waarschijnlijk dat ik die afstand dan nog per fiets of te voet kan overbruggen. Heb nu al strikte leefregels ten aanzien van fysieke inspanning en ben daarnaast ook niet echt fit genoeg. Man kan mij echt niet brengen, want die is er 's avonds bijna nooit. Heb even gekeken naar OV, maar zou bijna 45 min. onderweg zijn voor die 5 km.... Is er nog een voor de hand liggende oplossing, die ik misschien over het hoofd zie? Er wordt verder bij ons in de stad niet echt iets georganiseerd (tot mijn verbazing), wel yoga maar dat zie ik niet zitten en zwemmen (en dat mag ik niet).
Welke stad ga je heen? En wanneer begint je cursus? Misschien is er hier iemand die kan helpen... (ik bijvoorbeeld, want ga diezelfde cursus doen)
Leg de vraag voor tijdens de eerste bijeenkomst en vraag of je tegen vergoeding met iemand mag meerijden? Enne... je man zal toch voor een paar avonden best eens wat voor je kunnen doen door jou weg te brengen en op te halen? Er zullen vast ook partneravonden bij de cursus zijn?
Als je je nu al fysiek niet te erg mag belasten, is zo'n Zwanger en Fit cursus dan wel wat voor je? Misschien kun je dan toch beter yoga kiezen, da's in elk geval niet inspannend.
Weet niet waar je woont, maar CJG organiseert in best veel plaatsen deze cursus, misschien is er eentje dichterbij? Zaandijk, Centrum Jong, George Gershwinstraat - maandagavond Zaandam, Centrum Jong, Geuzenpad - maandagavond Krommenie, Centrum Jong Albert Schweitzerstraat - dinsdagavond, woensdagavond Volendam, CJG, Behandelcentrum WaterlandOost, Heideweg - maandagavond Purmerend, Zuidland, Abel Tasmanplein - dinsdagavond Midden-Beemster, Ootje Tontel, Nicolaas Cromhoutlaan 2 - maandagavond