Hallo, Nou daar was ik weer een keer met een vraag. Het lijkt er echt op dat deze zwangerschap niets normaal gaat, dacht bij een tweede alles wel te weten en minder onzeker te zijn. Na net weer twee weken thuis te zijn na een ziekehuis opname van drie weken ivm met bloedverlies en weeën, verlies ik nu ongeveer elk uur een klein beetje vocht, maar omdat ik ook nog steeds last heb van oud bloedverlies vind ik het heel moeilijk om te ruiken of het vruchtwater is. Nu is het zo dat het kindje nog volkomen dwars in de baarmoeder ligt, dus in mijn beleving zou het er dan uit moeten stromen is het niet? Of is het bij een hoge scheur altijd kleine beetjes ongeacht hoe het kindje ligt? Nu vind ik het ook heel moeilijk zien in het always maandverband (dat zuigt echt in no time alles op) maar ik het het plastic aan de onderkant open gemaakt en het is oranje rose van kleur. het ruikt een beetje naar sperma/bleekwater, maar ik vraag me ook af of dat het oude bloed is dat ik ruik. Morgen heb ik een afspraak met de gyneacoloog voor controle, denk je dat ik daarop kan wachten of is het toch beter contact op te nemen met het ziekenhuis? ik heb geen pijn , harde buiken, meer bloedverlies, of iets dergelijks. Nou was een lang verhaal hoop dat jullie me antwoord kunnen geven. Groetjes Danielle
Nou toch maar even voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan voor zekerheid. Al moet ik zeggen dat het niet veel meer zekerheid heeft gegeven. Tijdens het inwendige onderzoek kwam er een hele "rare"kwab uit . het leek een stuk lever, volgens de arts assistent kon het zijn dat dit een verweekt stuk hematoom is en het licht rose vocht dat ik verlies een soort van wondvocht is. Morgen moest ik al voor een controle naar de gyn. daarom mocht ik vandaag weer naar huis, en mijn tempratuur in de gaten houden. Op de echo was nog ruim vruchtwater te zien en de ctg zag er goed uit. Maar nu vraag ik me echt af hoe dat verweekte stuk hematoom dat in mijn baarmoeder zat, er uit is gekomen, betekend dat dan dat ik toch ontsluiting heb? terwijl vorige week mijn cervislengte nog 5centimeter was? Groetjes Danielle
en weer een dag verder....... Vanmorgen verloor ik op het toilet een stuk weefsel van ongeveer 6 centimeter bij 2.... dus dat maar gezellig ingepakt voor de gyneacoloog. Het bleek om het hematoom te gaan en ook op de echo is te zien dat het hematoom dat er nog zit kleiner is geworden....dus dat klopt dan, op de echo was ook te zien dat het kindje in een onvolkomen stuit boven het bekken lag (dus nog niet ingedaald) Het vocht dat ik dus verlies is dus volgens de gyeneacoloog wondvocht die het hematoom verweekt. Na het bezoek aan het z'huis, ging ik nog even langs de DA voor kraamverband toen ik daar binnen stond begon het ioneens te lopen het vocht bleef eruit stromen en ik heb in de winkel het kraamverband geopend en daar op het toilet tot drie keer toe verwisseld. Ik wist niet dat er zoveel wondvocht bestond. Het blijft ook vreemd ruiken (soort van sperma geur) Weten jullie hoe we het verschil kunnen herkennen tussen wondvocht en vruchtwater? in het ziekenhuis kregen we daar niet echt een antwoord op omdat er snel gesproken werd over het herkennen van vers bloed en wondvocht. En ondertussen blijven we maar gewoon afwachten. Groetjes
hohioi, Hoe gaat het nu met je? Blijft het wondvocht nog steeds aflopen? ben jenog een keer naar het z'huis geweest? Ik zou ze toch even laten weten dat je 3 verbanden hebt verbruikt dinsdag om het vocht op te vangen. Laat je even weten hoe eht met je gaat? Imke
Hallo, Nou daar was ik weer, ik ben idd naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het toch niet vertrouwde wbt het wondvocht. Na een beetje aandringen hebben ze een varentest gedaan, en dat was maar goed ook want het was dus toch een combi van wondvocht en vruchtwater. Ik mocht gelijk blijven en 's middags poepte het kindje in het vruchtwater. Ironisch genoeg kwamen toen de weeën niet op gang en moesten ze opgewekt worden. Na 13 uur rug en been weeën te hebben opgevangen met onwijze koorts, ging het erg slecht met het kindje en werd ik met spoed naar de OK gebracht voor een spoed sectie onder algehele narcose. Het was een onwijsd heftige ervaring en ik heb er nu nog moeite mee alles op een rij te krijgen. Maar Ik heb een hele mooie zoon gekregen zijn naam is Storm en hij doet het erg goed het is een kanjertje. Hij woog 1540 gram en is twee dagen geleden overgeplaatst van de IC naar de HC. Hij is inmiddels van elke vorm van adem ondersteuning af en ze zijn bezig zijn voedings infuus af te bouwen en de borstvoeding op te bouwen. Hopelijk kunnen we over twee weken beginnen hem langzaam aan de borst te laten wennen. Ik wil jullie nog bedanken voor alle steun en hulp bij mijn vragen, het is fijn dat jullie dit vrijwillig naast jullie werk doen! Groetjes Danielle