Discussie over startende bevalling....

Discussie in 'De bevalling' gestart door sasjuh, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Vandaag weer een discussie gehad met mijn vriend.
    Ik had de hele dag al pijnlijkere harde buiken en rond 19:00 werden ze regelmatiger en nog pijnlijker.
    Tegen 20:30 toch maar de vk gebeld, ze kwam even en.....niks, nog altijd 1 cm.
    En jawel hoor!
    Meneer zat er weer met een lang gezicht :x
    Alleen al daarom was ik bang om te bellen.
    Maar toch gedaan omdat ik toch liever een keer te veel dan een keer te weinig bel.
    Meneer is er heilig van overtuigd dat eerst mijn vliezen moeten breken voordat het echt begint en dat ik dan reden heb om te bellen.
    Hij zei dat de vk dat ook zei tegen me.
    Euh nee, ze zei; bel me als de pijn erger wordt, vaker wordt en niet afneemt of als de vliezen breken.

En naar mijn weten hoeven je vliezen niet altijd eerst te breken om weeën te hebben en ontsluiting.
    Dus wie heeft er dan gelijk?
    Wanneer praat je over een beginnende bevalling?

2. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Bevalling kan met weeën beginnen óf met breken vliezen. Bij de eerste had ik eerst gebroken vliezen en daarna kwamen de weeën. Bij de tweede had ik eerst weeën en daarna braken de vliezen. Je praat over een bevalling zodra je ontsluitings weeën hebt.
    Heel veel succes!

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Heb je niet een informatieblad van de vk gehad met instructie wanneer je moet/mag bellen? hier wel. Daar staat ook op dat slechts in 10% van de gevallen de bevalling begint met brekende vliezen.

Ik hoop voor je dat het snel mag doorzetten, dan heb je ook de discussie met je vriend niet meer :)

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Mijn eerste bevalling begon met weeen.
    Vliezen werden door de gyn gebroken bij 8cm ontsluiting.

5. Roelieboelie

Roelieboelie Actief lid

27 jun 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat sommige vrouwen in een ontkenningsfase komen als de bevalling begint, maar hier dus duidelijk je vriend!
    Succes en hopelijk komt de bevalling snel op gang (of breken je vliezen inderdaad)

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Hier zijn mijn vliezen gebroken door de verloskundige toen ik 9cm ontsluiting had. Circa 10% van de bevallingen beginnen met het breken van de vliezen.
    Wij hadden een weeënapp gedownload, hier kun je heel makkelijk zien hoe lang er tussen de weeën zit en hoe lang een wee aan houdt. Vond ik erg fijn want ik had totaal geen besef van tijd (ik dacht dat de weeën om de 10min. kwamen, bleek er maar 3min. tussen te zitten...).

Succes!!

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb de folders enzo mee gekregen en ik weet ook wel dat het kan beginnen zonder gebroken vliezen.
    Maar meneer wilt het niet geloven, ondanks folders en de ervaringen die zijn tante had (zij heeft 4 kinderen en bij eentje braken spontaan de vliezen, bij de andere drie werden ze gebroken door gyn of vk).
    Dus probeer ik hem er toch van te overtuigen, wie weet kan de vk het morgen nog eens verduidelijken.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat vervelend, ik zie al helemaal voor me dat je met 8cm ontsluiting helse pijnen hebt en hij zegt: nee... nog niet! Je vliezen zijn nog niet gebroken :p maar goed, als jij het idee hebt dat er wat begint, dan zou ik ook gewoon bellen hoor!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    In slechts 10% van de gevallen begint een bevalling met gebroken vliezen, dus daar zou ik maar niet op rekenen.

Maar hier ook zo'n man hoor, erg vervelend, maar uiteindelijk weet je het wel als het echt begonnen is en dan belt hij maar gewoon. Ook al bel je een keer teveel.

Mijn man wilde bij de middelste ook nog even afwachten. Hij dacht dat het wel meeviel. Ik wilde naar het ziekenhuis toe, ook al was het midden in de nacht. In het ziekenhuis dachten ze ook dat het wel meeviel en werd er nog gezegd dat voorweeën soms heftig konden aanvoelen. Toch even getoucheerd en had 6cm ontsluiting, dus was echt wel begonnen. Blijkbaar zag ik er nog te fit uit ofzo.

Vertrouw op je gevoel en als jij het nodig vindt dat de vk wordt gebeld, dan wordt zij gebeld.

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Hahaha.
    Aks ik het idee dat er wat begint bel ik ook heus wel.
    Het gaat me er gewoon om dat hij zo doet, het maakt me nog onzekerder en gewoon boos.
    Het is verdraaid ook zijn zoon en ja het is spannend en enigzins frustrerend als het weer loos alarm is, maar moet ik dat ontgelden?
    Nee!
    Dus dan maar weer met de neus op de feiten drukken.
    En anders bel ik pas als.zoon naar buiten komt piepen, weet vriend zeker dat het begonnen is :p

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het hoeft zeker niet met het breken van de vliezen te beginnen, want er zijn baby's die geboren worden met zak en al erom heen.

Vraag me wel af waarom je partner met een lang gezicht gaat zitten.... wie heeft er nu last van, jij of hij???? Dat hij zich even vermand zeg.... aansteller.

12. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Volgens mij is je lief nog in de ontkenningsfase haha en is ie gewoon bang en onzeker. Jij voelt het dus als jij wil bellen dan bel je lekker. Hier belt mn lief zelfs liever eerder dan ik. Ik wacht ooit liever nog wel ff af.

Bij mn eerste braken mn vliezen eerst en een klein uurtje daarna begonnen de weeen. Had wel al 2 weken voorweeen, krampen en 2cm ontsluiting.

13. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    jammer dat je vriend zo doet, ik loop hier al dagen met harde buiken en krampen, maar mijn man zegt zelf,liever te vaak dan te laat bellen.
    bij onze eerste heb ik 3 dagen weeen gehad voordat de vierde dag mn vliezen braken, hoeft dus helemaal niet zo te beginnen.

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Laat hem anders even googlen op. 'Met de helm geboren'
    Misschien geloofd hij dan dat de vliezen niet altijd hoeven te breken.

Ik denk inderdaad dat hij bang is en dus in de ontkennigsfase zit

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het is voor een groot deel ook stress bij hem, maar ik heb hem al meerdere malen gezegd dat hij dat niet op mij mag afreageren.
    Hij wilt ook geen herhaling van de eerste, zh in en zh uit en maar wachten....
    Plus dat zijn verlof er bijna op zit en dus bang is dat hij te weinig tijd voor ons heeft.
    Oke, is te begrijpen, maar jeetje, ik bepaal toch niet wanneer onze uk wilt komen?
    Dit is moeder natuur en dat zal hij moeten accepteren.
    Dus ook al ben ik onzeker wat het bellen betreft en vrees ik elke keer de reactie van hem bel ik toch, bij onze dochter is het gebleken dat dat juist goed was geweest.

En vanmiddag hebben sm en een vriendin hem nog eens uitgelegd dat een bevalling.ook zonder het breken van de vliezen kan beginnen, nu begon hij het langzaam te snappen :)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ha, ha, ik kwam in het ziekenhuis met 9,5 cm ontsluiting, maar met de vliezen intact. (Mijn man vond het tijd om naar het ziekenhuis te gaan, ik twijfelde nog). Met 10 cm braken de vliezen spontaan en mocht ik gaan persen.

Hoezo zit zijn verlof er bijna op? Hij moet pas verlof opnemen als de baby er is natuurlijk! Of zit hij bij Defensie o.i.d. dat hij dit niet flexibel op kan nemen?

Trouwens, onze 2e kwam 10 dagen te laat, dus je hebt nog even.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Tja, baby zat in mijn lijf en alleen ik kon alles voelen, dus dan lag beslissing om te bellen ook echt bij mij ;). En VK heeft me al tig keer op het hart gedrukt, bij twijfels ALTIJD bellen. Liever te vaak dan te weinig...

Overigens als vliezen als eerste breken, moet je wel even bellen met VK, maar dan is de bevalling officieel nog niet begonnen, hoor. Je bent pas 'echt aan het bevallen' (in partu) als je regelmatige, krachtige weeen hebt die leiden tot ontsluiting.

Bij mijn 1e en 2e braken de vliezen laat (8 resp 10 cm ontsluiting), maar geloof me, niemand kon er aan twijfelen dat ik al enige tijd aan het bevallen was :D. Bij mijn 3e braken eerst de vliezen en kwamen de weeen later.

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Hij dacht (ja daar ging hij al de mist mee in :p) dat ie het wel.zou redden met 5 weken verlof, 3 voor de uitgerekende datum en twee na omdat onze eerste met 39 weken geboren is....ja door inleiding...
    Ik had hem gewaarschuwd maar luisteren ho maar!
    Nu moet ik vrijdag naar het ziekenhuis om een eventuele inleiding te bespreken :(
    Dus red hij het sowieso niet meer....
    Hij snapt inmiddels wel hoe het zit met weeën en de vliezen, hij wou gewoon 100% zekerheid dat het begon, geen valse hoop.dus.
    Mjah kan het ook niet helpen dat ik het af en toe niet weet, bij dochter had ik ontsluiting zonder echte weeën (althans bij het begin, daarna hebben ze de vliezen gebroken en mij aan het infuus gehangen) dus nu is het voor mij ook nieuw en anders.
    Maar goed we wachten nu gewoon af en hopen dat ik niet ingeleid hoef te worden.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja, krijgt hij meteen de deksel op zijn neus. Een baby laat zich niet dwingen :)

Maar hij krijgt toch nog wel het bevallingsverlof zeker?

20. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Onbetaald ja.

Deel Deze Pagina