Vruchtwater???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tatiana25, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Hallo !

Ik ben nu 36 week zwanger en heb sinds paar dagen witte vlokjes in mijn doorzichtige urine.
    Nu lees ik op internet ook dat het vruchtwater kan zijn ?
    De ene keer is mijn urine helder de andere keer niet ook heb ik soms dat als ik net geweest ben dat ik wat verlies laatst had ik e spijkerbroek helemaal nat.....

Maar ook heb ik vorige week een kuur gekregen voor blaasontsteking.

Verder wel wat harde buiken en veel steken onderin

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Het kan inderdaad zijn dat er vlokjes te zien is in de urine. Het is vaak afscheiding wat meekomt met plassen. Vooral naar het einde toe heb je vaak wat meer last van afscheiding en is het vaker waarneembaar in de urine.
    Het vochtverlies kan duiden op gebroken vliezen, maar het komt ook voor als je last hebt een blaasontsteking. Dan heb je soms last van onwillekeurig urineverlies. Vruchtwater ruikt heel zoetig. Het is een aparte geur en ruikt anders dan urine en afscheiding. Indien je echt het idee hebt dat mogelijk je vliezen gebroken zijn, zou ik je aanraden de gynaecoloog te bellen. In het ziekenhuis kunnen ze met een aantal testje kijken of je vliezen echt gebroken zijn. Indien dit het geval is, wordt je goed in de gaten gehouden. Je bent nog iets te vroeg om te bevallen, maar men wil ook voorkomen dat er een infectie bij de baby ontstaat. Dus indien je twijfelt, altijd laten testen in het ziekenhuis. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina