Menstruatie krampjes en hoofdpijn en sex??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Momma, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Momma, 31 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2014
    Hallo,
    Ik ben vandaag 4 weken en 5 dagen als het goed is. Ik heb sinds ik het weet iedere dag wel menstruatie achtige krampjes en weet dat wt erbij hoort maar had vandaag in de middag 10 minuten lang heftige krampen waar ik bij moest puffen later was het over. Nog geen bloed gespot kan dit?? Is het normaal?

2de vraag heb iedere dag hoofdpijn maar mijn huisarts gaf aan dat ik de eerste 3 mnd geen paracetamol mag slikken terwijl op internet overal staat dat het mag ! Mag het nou wel of niet?

3de vraag : we zijn natuurlijk maar 4weekjes en 5 dagen zwanger maar vriendlief en ik durven geen seks te hebben uit angst dat het mis gaat. We wilden het aan de verloskundige vragen maar wisten niet dat het pas over 5 weken zou zijn. Dus vragen ons af of we wel of noet geen seks kunnen doen in de prile periode??

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden:
    1. Die krampjes kunnen geen kwaad. Die horen er bij. Dat komt doordat het kindje zich innestelt in de baarmoederwand en het groeien van de baarmoeder. Daarnaast zijn de darmen vaak wat van streek als je net zwanger bent. Je kan verstopping krijgen of juist last van rommelende darmen. Dit kan ook dat kramperig gevoel geven.

2. Paracetamol mag in de zwangerschap, maar niet elke dag, de gehele zwangerschap. Af en toe is geen probleem en een paar dagen achter elkaar kan ook geen kwaad. Maar heb je altijd elke dag hoofdpijn, of is het sinds je zwanger bent? Want elke dag hoofdpijn hebben is natuurlijk niet goed. Probeer genoeg te drinken. Weinig vocht geeft soms ook hoofdpijn. Blijf je klachten van hoofdpijn houden, dan zou ik je adviseren langs de huisarts te gaan om te kijken of er een achterliggende oorzaak te vinden is.

3. Je kan gewoon gemeenschap hebben met je vriend. Dat kan echt geen kwaad.

Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden. Indien dit niet het geval is, hoor ik het graag.

Groetjes Monique

3. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Monique!!

Nee heb niet vaak hoofdpijn maar zo nu en dan , maar sinds ik zwanger iedere dag! Ik drink al genoeg water dus kan het niet zijn. Dus 2 paracetamols als ik het voel kan dus een keer?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

hoofdpijn kan inderdaad voorkomen aan het begin van de zwangerschap. Dit komt door de veranderde hormoonhuishouding. Twee paracetamol kan geen kwaad! Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

5. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK top! Bedankt Monique!

Deel Deze Pagina